[wordpress] contact form 7 emails komen niet altijd aan

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ik gebruik contact form 7 op verschillende websites en af en toe komt het voor dat emails niet aankomen.

concreet voorbeeld.

Op een site contact form 7 plugin geïnstalleerd en eerst laten verwijzen naar mijn email adres. formuliertje ingevuld en verstuurd.
Deze komt netjes in mijn mailbox.

Daarna het emailadres van een vriend ingevuld, weer het formulier ingevuld en nu komt de mail niet aan. Ik heb toegang tot zijn mail en heb ook de prullenbak en spamfolder gechecked maar geen mail te vinden.

Weer mijn email ingevuld, formulier opnieuw ingevuld en mail komt weer bij mij aan.

Email adres weer veranderd naar die vriend zijn email en weer komt de mail niet aan na het invullen van het formulier.

Dus hij verstuurd emails naar bepaalde adressen en niet naar andere lijkt het wel.

Beide zijn google apps mailadressen.
Ik heb ook gewoon mails verstuurd naar die vriend zijn mailadres en deze komen wel gewoon aan.

Ik weet het niet meer. Iemand een suggestie in welke richting zoeken?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Heb je toegang tot de logs van de mailserver die gebruikt wordt voor het verzenden van de mail vanuit Wordpress?

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
Is het to: adres toevallig hetzelfde als het verzendadres? Dan kan google hem nog wel eens sorteren in de verzonden items.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-11 02:37
Is het domein van het emailadres van je vriend ook een domein op de server waar je de site op maakt? Want dan kan het zijn dat de server de mail intern probeert af te leveren, ipv via de MX records. (Kan je bij DirectAdmin instellen bij MX records.

Verwijderd

Je zou kunnen kijken naar de Contact Form optie in Jetpack.
Die is net zo eenvoudig op te zetten als contact form 7 en ik krijg er geen spam mee binnen.
En je kunt op die manier uitsluiten of het aan de plugin ligt of aan iets anders wellicht.