Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

17 inch laptop budget rond 500 doel office/internet

Pagina: 1
Acties:

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Voor de ouders van een goede vriend ben ik gevraagd om een laptop uit te zoeken. Daarom wil ik graag een voorstel doen.

De eisen van deze personen :

17 inch,
Gebruik :office, internet, mail en af en toe een cd/dvd branden.
Budget ongeveer rond de 500 euro.
Ivm met het werk (inbellen via RDP) graag win7 maar win8 mag ook als win7 geen optie is.

Aangezien deze mensen bij problemen graag naar een winkel terug willen zou het fijn zijn als er ook fysieke winkels van zijn. Nu ben ik van mening dat bijvoorbeeld een Dell prima service biedt en dat je eigenlijk geen fysieke winkel nodig hebt.

Persoonlijk heb ik de voorkeur voor Dell.

Dus daar gekeken naar een Dell Inspiron 17R. Die voldoet in mijn ogen aan alle voorwaarden, alleen zie ik nu tot mijn grote verbazing dat de 17R met een i3 niet meer leverbaar is en dat alleen de 17R met i5 leverbaar is. Contact opgenomen met Dell en die geven aan dat ze niet weten of deze nog leverbaar wordt.

Nu zijn er naast dell natuurlijk andere merken beschikbaar, alleen heb ik daar geen ervaring mee.

Nu heb ik een voorkeur voor een I3. Waarom? Ik heb het niet zo op Celeron en Amd op de één of andere manier, kan het verder niet onderbouwen, maar heb het idee dat de i serie van intel stabieler is. Misschien volledig onterecht.

Alternatieven :

Linkje pricewatch

Toshiba C870-17R
Acer Aspire V3-771-32324G50
Asus R704A-TY085H
Asus X75A-TY046H

Als ik hieruit moet kiezen zou het denk ik een asus worden, omdat ik teveel mensen in mijn omgeving problemen hebben gehad met Acer.

Nu mijn vraag aan jullie hebben jullie betere alternatieven of ervaringen met bovenstaande producten? Of kan ik beter wachten op dell aangezien je daar met cashback en wat kortingen een betere deal kan doen?

• Wout r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:00
Beste KraveN,

Voor hetzelfde budget en ongeveer dezelfde eisen voor mijn ouders ben ik vandaag naar de MediaMarkt geweest voor advies.
Ik had dezelfde Asus laptops voorgesteld, de precieze R704A of X75A serie hadden ze niet staan, wel de X75 versie met i5 3th gen processor.

Het meisje van intel dacht dat de X75A versie met de i3 wel genoeg prestaties zou leveren, deze gaan we dus ook vandaag bestellen.

Ook denk ik dat je beter niet voor de Asus R704A kunt gaan, gewoonweg omdat je niet weet wat je koopt en er geen support op de site van Asus is voor deze serie.

Een nadeel van een paar van de serie X75A laptops is dat het intern geheugen zit vast gesoldeerd en je deze dus niet kunt upgraden.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.