[javascript / jQuery] Data uit dynamically created webpage

Pagina: 1
Acties:

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 19:44
Hi all,

Ben nog niet echt bekend met javascript en jQuery, maar ik denk dat ik hier wel het beste resultaat mee kan boeken.

Ik heb een site (php) die verschillende data uit een database trekt en in verschillende tables op het scherm weergeeft.

Nu wil ik graag nadat alle data verwerkt is, een PDF download creeren met de data uit de verschillende tables.

Hoe kan ik het beste door de data heen loopen en deze verwerken in een PDF bestand ?

Er zijn ook manieren op dit met PHP te doen, maar fpdf vind het niet leuk wanneer er verschillende scripts worden aangeroepen, en appenden wordt ook niet geaccepteerd.

Ik ben dus uitgekomen op Javascript en jQuery.

Iemand toevallig een idee ?, schop in de juiste richting is ook al voldoende.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JS (laat staan jQuery) is nou niet echt het eerste wat in me opkomt als ik een PDF zou willen genereren. Ik sluit niet uit dat 't mogelijk is (client-side); ik heb gekkere dingen gezien. Maar doorgaans sla ik geen spijker in de muur met een glazen muiltje ;)

Ik zou persoonlijk gewoon even wat tijd steken in 't leren kennen van fpdf (het is geen rocket science) en desnoods even wat zaken verbouwen als 't niet werkt met "verschillende scripts" (wat onzin is; je doet geheid ergens iets verkeerd). Als je na 't lezen van de documentatie en een beetje bloed, zweet en tranen alsnog niet met fpdf door een deur kunt kun je eens googlen op "fpdf alternatives" ofzo en die een kans geven.

Consider yourself kicked in the right direction :P :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 27-12-2012 11:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou toch in PHP met fpdf of tcpdf aan de slag gaan.

• MarcHeijerman
Als ik fpdf icm fpdi gebruik om extra pagina's toe te voegen dan wordt dit gewoon niet goed gegenereerd wanneer ik bijv 4 scripts aanroep.

De eerste pagina wordt dan overschreven met de data uit script 2 etc.

Als ik due met pdfi een pdf importeer om verder mee te werken wordt ook de eerste page overschreven met de data uit de latere scripts.

addpage()
importpage()
etc

volgorde bijv:
importpage(1)
addpage()

wanneer er nu data geschreven wordt, is de data uit de import dus weg.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan doe je ergens iets niet goed en moet je dus gaan debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?). Ik kan je vertellen dat ik maandelijks een goeie 500+ multi-page documenten genereer zonder enig probleem met fpdf.

fpdf kent, net als de meeste libraries, echt wel z'n nukken en onhandigheden en is zeker niet zaligmakend, maar wat jij hier beweert ligt écht niet aan fpdf maar aan jezelf; sorry :)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 27-12-2012 11:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MarcHeijerman
Dan gaan we verder zoeken, bedankt.

• MarcHeijerman
Het is gefixed met fpdi.

Ging idd iets niet goed met het importeren en addpage. Nu nog kijken hoe we een img kunnen toevoegen, maar dat zal niet lastig worden.

Thanks
Pagina: 1