Ik wil graag de snelheid van m'n thuisnetwerk verhogen en de router (TP-LINK WDR4300), die nu in de meterkast staat verplaatsen naar de woonkamer, zodat ik goed ontvangst heb op de 5GHz band. Wel is het van belang dat de NAS en de printer op dezelfde locatie blijven staan. (De afstand van de meterkast naar de woonkamer is ongeveer 10m (en kabels trekken is geen optie)).
M'n huidige situatie is de volgende:
kabelmodem --> router --> (NAS (en printer) via LAN / Laptop 1en 2 (WLAN) / XBOX360 (WLAN) / Media speler (WLAN))
Zelf zat ik de denken aan een powerline oplossing in combinatie met een switch.
kabelmodem --> switch --> (NAS (printer) / powerline) ------ powerline --> router --> (Laptop 1 en 2 (LAN/WLAN) / XBOX360 (LAN) /Media speler (LAN))
Aangezien ik geen netwerk expert ben vroeg ik me af of er een tweaker is die een goede oplossing hiervoor heeft? En zo ja, welke apparatuur ik hiervoor het beste kan aanschaffen?
M'n huidige situatie is de volgende:
kabelmodem --> router --> (NAS (en printer) via LAN / Laptop 1en 2 (WLAN) / XBOX360 (WLAN) / Media speler (WLAN))
Zelf zat ik de denken aan een powerline oplossing in combinatie met een switch.
kabelmodem --> switch --> (NAS (printer) / powerline) ------ powerline --> router --> (Laptop 1 en 2 (LAN/WLAN) / XBOX360 (LAN) /Media speler (LAN))
Aangezien ik geen netwerk expert ben vroeg ik me af of er een tweaker is die een goede oplossing hiervoor heeft? En zo ja, welke apparatuur ik hiervoor het beste kan aanschaffen?