[Ervaringen]Pretparken/dierentuinen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Inleiding

In dit topic wil ik graag ervaringen met pretparken en dierentuinen verzamelen. Ik zag hier nog geen ander topic voor. Om te zorgen dat alle relevante kenmerken even aangetikt worden, stel ik voor het onderstaande format te gebruiken. Waarmee ik zelf gelijk aftrap met Disneyland Parijs.

Format

Naam: Disneyland Parijs
Gezelschap: Man (34), vrouw (35), dochter (bijna 3)
Wanneer: 21-26 december 2012, m.u.v. 22 en 23 december
Prijs: dochter nu gratis, wij hebben zelf de meest goedkope jaarkaart gekocht (Francilien) voor 2 maal 119 euro. Deze biedt het hele jaar toegang, m.u.v. een lijstje aan speciale dagen en de 2 dagen na aanschaf van de kaart. Dat was voor ons het meest voordelig.
Overnachting: Hebben wij vanwege hoge prijzen, buiten Disneyland hotels gedaan (Novotel).
Positief:
  • Erg mooie aankleding, ook vanwege kerst. Veel verlichting.
  • Erg overzichtelijk park, ondanks de omvang
  • Heel groot park, er is heel veel te doen. De kleine heeft bijvoorbeeld in Fantasyland in de draaimolen, draaiende kopjes en het doolhof zich goed kunnen vermaken. Ook is ze op de foto gegeaan met Mickey mouse. In Adventureland heeft ze een wandeling gemaakt die o.a. over een wiebelende hangbrug ging. In het moviepark vond ze Toystoryland erg leuk. Ze is daar in het ronddraaiende hondje geweest.
  • Cafe Rainforrest is erg mooi aangekleed, met af en toe onweerseffecten tijdens het eten.
  • Leuke parade
Negatief:
  • Hoge prijzen, voor toegang, souvenirs en eten
  • Geen loslopende Disneyfiguren. Daar moet je lang voor in de rij, of naar dure diners of hotels. Dat had ik wel anders verwacht.
  • Lange wachtrijen, ook voor eenvoudige kinder attracties.
  • Slecht eten. Wij hebben in Disney Village gegeten bij "Cafe Rainforrest" en de "Earl of Sandwich". In beide gevallen was het eten erg vet (en uiteraard erg duur).
  • Slechte hygiene bij toiletten. Deze waren eigenlijk allemaal behoorlijk vies.
Eindoordeel: Ik denk niet dat we heel vlug terug zullen komen, maar we hebben wel een leuke tijd gehad. Ik vind zelf bijvoorbeeld de winterefteling sfeervoller (minder "over the top") en het is goedkoper en dichterbij. Bovendien heeft de efteling ook een parkje met carrousels en zweefmolens voor kleine kinderen, waar eigenlijk geen wachtrijen voor zijn.

Spelregels

• Alleen reviews plaatsen, geen discussie. Als je het ergens niet mee eens bent, plaats dan een eigen review met je eigen ervaringen.
  • Gebruik zoveel mogelijk de template. Anders kan je als lezer soms de review niet in de juiste context plaatsen (Hoe oud is de informatie? In welke leeftijd zaten de bezoekers?), en het maakt de review overzichtelijk.

Relevante links

http://www.pretparkoordeel.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door KopjeThee op 29-12-2012 08:07 ]

• KopjeThee
  • Niet online
Naam: (Winter) Efteling
Wanneer: 1 dag, november 2012
Prijs: Dochter gratis. Wij hebben kaartjes gekregen, dus ook gratis. Eerder zijn we geweest met een Albert Heijn actie, dan zijn kaartjes ongeveer 25 euro.
Overnachting: Niet van toepassing.
Positief:
  • Winterefteling erg sfeervol met kampvuren en mooie verlichting.
  • Meeste attracties zijn erg mooi uitgevoerd.
  • Veel te doen zonder wachtrijen voor kleine kinderen: Sprookjesbos, draaimolen/zweefmolen parkje.
  • Veel aandacht voor de tuinen en begroeiing, wat er allemaal erg verzorgd en mooi uit ziet.
Negatief:
  • Lange wachtrijen, met name voor grotere attracties.
  • Veel slecht eten. Hoewel in het "station" ook gewone broodjes te verkrijgen zijn, dat is positief.
Eindoordeel: Hier zullen we zeker vaker terugkomen. Helaas is de Efteling vrij duur met jaarabonnementen (165 euro, 50 euro voor parkeren, dan moet je zeker een keer of 6 gaan om voordeel te hebben).

• KopjeThee
  • Niet online
Naam: Ouwehands Dierenpark
Wanneer: Meerdere losse dagen in 2012
Prijs: Dochter gratis. Jaarkaart gekocht voor 49 euro (je krijgt het geld van je toegangskaartje waarmee je die dag bent binnengekomen zelfs terug).
Overnachting: Niet van toepassing.
Positief:
  • Mooie route door berentuin
  • Heel veel speelgelegenheid voor kinderen, ook indoor. De indoor speeltuin is eigenlijk een attractie op zich. Ook voor hele kleine kinderen.
  • Ligging dicht bij station
  • Vlakbij is gratis te parkeren
  • Onze dochter is zelfs voor een heel jaar op de jaarkaart meegenomen, terwijl ze vanaf haar 3e eigenlijk zou moeten betalen.
  • Restaurant met ballenbak heeft lekker eten en dochter kan zich er goed vermaken.
Negatief:
  • In de winter zijn veel dieren binnen, of slapen.
  • Verlichting in indoor speeltuin ging in de winter vrij laat aan.
  • Restaurant met ballenbak is in de winter, door de week, dicht.
Eindoordeel: Super dierentuin voor kinderen. De leukste die we tot nu toe hebben gezien. We zijn bijvoorbeeld ook geweest in Artis, Blijdorp, Amersfoort, Burgers Zoo en diverse dierentuinen in het buitenland.

[ Voor 24% gewijzigd door KopjeThee op 27-12-2012 09:13 ]

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Wat ik mij nu afvraag, (no offence) ik zelf herinner mij vrijwel niets van mijn jaren onder de 4 en van 4 tot 10 ook niet heel bijster veel (de grote lijnen wel, offcourse).. Is het daarom niet zonde om naar Disneyland te gaan terwijl ze zo jong zijn? Kan je niet beter met een jaar of 5 naar Disneyland gaan? Dat lijkt mij veel leuker voor je/het kind.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Naam: Disneyland Parijs
Gezelschap: Man (36), vrouw (35), dochter (bijna 8), zoon (5)
Wanneer: 21 t/m 25 december 2012,
Prijs: €774 voor 5 dagen beide parken en 4 overnachtingen, eigen vervoer.
Overnachting: Kyriad Hotel, Disney partner hotel dus lekker dicht in de buurt. Er rijden gratis busjes van en naar het park, circa 5 per uur dus je hoeft niet lang te wachten. Circa 10 minuten rijden.
Positief:
(even een gedeeltelijke copy&paste van de TS ;) )
Erg mooie aankleding, ook vanwege kerst. Veel verlichting. Voornamelijk Main street en Frontierland zijn mooi aangekleed, in de rest van het park kwam de kerst weinig terug. Het Studio's park was ook voorzien van thema versiering.
Erg overzichtelijk park, ondanks de omvang
Heel groot park, er is heel veel te doen. De kinderen hebben zicht uitstekend vermaakt in beide parken, de oudste is gelukkig net groot genoeg om in alle attracties te mogen behalve Indiana Jones (1.40m). De jongste heeft zich erg vermaakt bij de diverse parades en shows. Ook de afsluitende licht/vuurwerk/muziek show "Disney Dreams" was zeker de moeite waard, erg mooi. Vanwege een mooie aanbieding hadden we 5 dagen entree en dus voldoende tijd om alles te bekijken. In 2 dagen is alles niet te doen, ook vanwege de grootte van de parken en de wachttijden.

Negatief:
Hoge prijzen, voor toegang, souvenirs en eten. Toegang was inclusief dus dat maakte ons niet echt uit. Met de kinderen duidelijk afgesproken dat ze voor een max bedrag wat mochten uitzoeken, meer niet dus dat hadden we op voorhand al geregeld. Eten & drinken is duur in het park, we hebben dan ook gegeten in de Mc Donalds in de Disney Village, scheelt circa 50% op het totaalbedrag (circa € 20/€ 25,- totaal voor eten& drinken). In het park kost een stokbroodje met kaas&ham of een tostie zo'n € 6,30 per stuk, exl. drinken. Popcorn in een grote bewaarbeker, €9,- :')
Officieel is het niet toegestaan om in de parken eigen eten en drinken te nuttigen, in de praktijk hebben we daar niets van gemerkt. Zelf meegenomen fruit, koek/snoep en pakjes drinken hebben we probleemloos kunnen gebruiken. Ook wordt er op de vele bankjes in het park gewoon zelf meegenomen brood gegeten.
Lange wachtrijen, ook voor eenvoudige kinder attracties. We hebben dan ook regelmatig waar mogelijk gebruik gemaakt van de Fastpass en gaan bij drukte naar een ander deel van het park/ het andere park.
Matige hygiene bij toiletten, veel bezoekers hebben moeite met doorspoelen & mikken in een toilet. Attracties gaan regelmatig tijdelijk dicht wegens "technical problems", toch zeker een keer of 8 meegemaakt in de 5 dagen.

Eindoordeel: Erg leuke tijd gehad, we waren er al vaker geweest maar nog nooit tijdens de kers en ook nog nooit zo lang. Kerstperiode is leuk maar zou de volgende keer gerust in een andere periode gaan. We hebben specifiek gekozen voor Disney omdat het ons leuker lijkt dan de winter Efteling en qua prijs niet echt uitmaakt. Qua rijstijd uiteraard wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2012 09:34 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:25

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nofi, maar er zijn toch al 1001 locaties waar je dit soort reviews kan lezen ? (zoals http://www.pretparkoordeel.nl/ )

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Vast wel, maar ik heb de ervaring dat Tweakers toch een beetje anders naar de wereld kijken, en ook anders schrijven (vergelijk maar eens Fok! of GoT).
Dat maakt dat ik 't eigenlijk wel leuk vind om hier de ervaringen van mede-Tweakers te lezen :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afgelopen jaar diverse parken bezocht met de kleine. Wat iedere keer weer opvalt is dat het loont om op een dag te gaan wanneer de meeste mensen werken en er geen schoolvakantie is. Drukte is funest voor de wachttijden, gezeligheid en de fotomogelijkheden.

Pretparken en dierentuinen laten in het hoogseizoen naar mijn mening teveel mensen binnen. Als de wachttijd per attractie meer dan 10 minuten is dan moet de kaartverkoop gewoon gestopt worden. Maak desnoods de kaartjes 2x/3x zo duur om het "verlies" op te vangen. Ik betaal graag extra als ik gegarandeerd geen wachtrijen heb.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
het is te lang geleden om een gedegen review te schrijven (3 jaar geleden denk ik), maar ik zelf vind Phantasialand (Bruhl, Duitsland) het beste pretpark waar ik geweest ben. Beter dan Disneyland. Mooie attracties voor jong en oud, acceptabele wachttijden (althans, toen ik er was), leuke parade, mooie shows...
mocht je twijfelen, ik zeg doen ! :)

aanvulling:
we waren met een gezelschap van 12.... mijn ouders (55+), ikzelf (toen 33), broertjes en zusje met aanhang (tussen de 23 en 36 jaar) en de kinderen van mijn broertje (4, 7 en 9).

[ Voor 21% gewijzigd door P.O. Box op 29-12-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 11:48
Zodra de zon weer wat gaat schijnen en het iets warmer wordt is "Irrland" in Kevelaer (net over de grens in Duitsland) echt een aanrader.

Het is een soort van speeltuin (maar dan echt enorm groot) waar vanalles te beleven is (voornamelijk gericht op kinderen <12 jaar). Ze hebben bijv. een groot maiszwembad / enorme skelterbaan / glijbanen / waterattracties e.d.

Tegelijkertijd staan door het hele park verspreid plaatsen waar je kunt BBQ-en. Bij de ingang kun je een bolderkar huren dus al je eten en drinken kun je gemakkelijk meenemen (of je kids als ze aan het einde van de dag te moe zijn om op hun benen te staan).

Door de grote van het park is het nergens echt te druk, het eten is eigenlijk best goed en absoluut niet duur (mocht je zelf niet gaan BBQ-en daar)

PSN RobinNova

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wtf is 'n maiszwembad? Is dat echt 'n bak met allemaal maiskorrels? Vage shizzle!

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 11:48
Ardana schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:10:
Wtf is 'n maiszwembad? Is dat echt 'n bak met allemaal maiskorrels? Vage shizzle!
Het is inderdaad een soort van Ballenbak maar dan in plaats van plastic ballen allemaal maiskorrels.
Ze hebben dan overal PVC buizen en koppelstukken liggen waarmee de kinderen dan banen kunnen maken waar de maiskorrels dan routes mee kunnen afleggen.

Moet eerlijk bekennen; het ligt eigenlijk best lekker zo'n maisbad :-)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het is idd een grote maisbak. Ik ben er vorig jaar ook een paar keer geweest (eigen foto hieronder) en ga het komende jaar zeker weer! Entree is zo'n € 4,50 pp, gratis parkeren en eten en drinken is er ook niet duur. Erg groot en leuk park.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AsDGMQHC1N3mWCh6w5QLSIHs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:01
Ik vind het raar dat er mensen Disneyland zo duur vinden. Een jaarabonnement is spotgoedkoop als je een beetje zoekt (in vergelijking met andere parken uiteraard). Je hoeft als abonnee ook niet te betalen om te mogen parkeren (geldt geloof ik wel niet voor de goedkoopste versie).
Je mag ook zoveel drank en eten mee naar binnen sleuren als je wil. En de buffetrestaurants zijn best betaalbaar. +- 20 Euro voor een volwassene excl drank. Er is best veel keuze en er wordt constant bijgevuld.
Disneykarakters lopen ook best veel in het "wild" rond, maar misschien niet in het hoogseizoen. Als je er trouwens wil zien, zonder lange wachtrijen, vind je er er 'smorgens altijd wel heel wat in het disneyhotel. Het ontbijt is daar trouwens ook fantastisch.
Vuile wc's heb ik er ook nog nooit meegemaakt, maar misschien ook periode afhankelijk.
De wachtrijen ergeren me ook, alhoewel dat de early magic hours veel goedmaken. Er bestaat ook iets als een vip fastpass, maar ik heb het geld er niet voor over.
Helaas hebben we ook al wat meegemaakt met de technische problemen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
P.O. Box schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:35:
het is te lang geleden om een gedegen review te schrijven (3 jaar geleden denk ik), maar ik zelf vind Phantasialand (Bruhl, Duitsland) het beste pretpark waar ik geweest ben. Beter dan Disneyland. Mooie attracties voor jong en oud, acceptabele wachttijden (althans, toen ik er was), leuke parade, mooie shows...
mocht je twijfelen, ik zeg doen ! :)
Weet je toevallig nog hoe oud iedereen in het gezelschap ongeveer was? Dat kan helpen om te bepalen of het park voor een bepaalde leeftijdscategorie ook leuk is.
Kronos1979 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:53:
Zodra de zon weer wat gaat schijnen en het iets warmer wordt is "Irrland" in Kevelaer (net over de grens in Duitsland) echt een aanrader.
Zou je nog kunnen aangeven wanneer je er geweest bent? En hoe oud de kinderen waren? Dat maakt het makkelijker om te beoordelen of het park iets voor je is, als je er nooit geweest bent.
crazyx schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:07:
...Disneykarakters lopen ook best veel in het "wild" rond, maar misschien niet in het hoogseizoen. ...
Vuile wc's heb ik er ook nog nooit meegemaakt, maar misschien ook periode afhankelijk. ...
Zou je nog willen aangeven wanneer je geweest bent? Ben je alleen in laagseizoen geweest? (Wat is laagseizoen?) Wanneer was je laatste bezoek? Er kunnen in de loop der tijd ook dingen veranderen. Ik ben er van overtuigd dat die informatie een review echt nuttiger maakt.
Je mag ook zoveel drank en eten mee naar binnen sleuren als je wil.
Deze informatie suggereert voor mij bijvoorbeeld dat je er al een tijdje niet geweest bent, maar ik weet het nu dus niet.
Picknickgebied
Daar het eten en drinken van meegebrachte etenswaren niet toegestaan is in de Disney Themaparken, kunt u gebruik maken van het picknickterrein tussen de parkeerplaats van de Themaparken en de hoofdingang
Dus je mag het tegenwoordig wel meenemen, dat is inderdaad zo. Maar je mag het niet eten, behalve buiten de parken. Maar misschien bedoelde je dat ook.

[ Voor 68% gewijzigd door KopjeThee op 29-12-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Ik vind het raar dat er mensen Disneyland zo duur vinden. Een jaarabonnement is spotgoedkoop als je een beetje zoekt (in vergelijking met andere parken uiteraard). Je hoeft als abonnee ook niet te betalen om te mogen parkeren (geldt geloof ik wel niet voor de goedkoopste versie).
Je mag ook zoveel drank en eten mee naar binnen sleuren als je wil. En de buffetrestaurants zijn best betaalbaar. +- 20 Euro voor een volwassene excl drank. Er is best veel keuze en er wordt constant bijgevuld.
Disneykarakters lopen ook best veel in het "wild" rond, maar misschien niet in het hoogseizoen. Als je er trouwens wil zien, zonder lange wachtrijen, vind je er er 'smorgens altijd wel heel wat in het disneyhotel. Het ontbijt is daar trouwens ook fantastisch.
Vuile wc's heb ik er ook nog nooit meegemaakt, maar misschien ook periode afhankelijk.
De wachtrijen ergeren me ook, alhoewel dat de early magic hours veel goedmaken. Er bestaat ook iets als een vip fastpass, maar ik heb het geld er niet voor over.
Helaas hebben we ook al wat meegemaakt met de technische problemen :(.
Tja, ik woon om de hoek bij de Efteling en ik hoor daar al van dat het duur is met zijn 30 euro. Voor Disney mag je voor een dagje het dubbele neerleggen en dan nog maar de helft zien omdat het in 2 parken gesplitst is. En voor parkeren mag je ook nog even 15 euro neerleggen.

Zoveel eten en drinken mee naar binnen als je wil? Tot de poort... daar zijn heel strenge controles (tassen open, doorzoeken enz) je mag alles op de picknickweide voor het park naar binnen werken.

Afgelopen jaar voor het eerst geweest, met 2 volwassenen 1 kaartje was gratis via de ANWB, 2e daar gekocht we zaten relatief in de buurt op een camping dus op een willekeurige dag afgelopen zomer daar geweest.
Drukte viel relatief mee. Zijn alleen in Disneyland geweest, niet de studios en het is leuk om daar een keer te komen, veel dingen zijn heel herkenbaar van vroeger, tv, foto's ed waar je als klein manneke bij stond te dromen.
Aankleding en thema's zijn leuk voor elkaar, dus wel leuk om er doorheen te sjouwen, naar mijn idee een redelijk compact park waar alles volgeduwd is met stands en attracties. Ook hier veel storingen en dan sta je ineens een uur voor een redelijk simpel treintje te wachten. Paar attracties ook dicht ivm storing of gewoon gesloten. Sommige attracties waren ook wel erg simpel/kiddie, en zijn simpele ruimtevulling.

Leuk om een keer gezien te hebben, maar zal er niet snel terug komen, zeker vanwege de prijzen en de afstand maakt het ook niet makkelijk. Persoonlijk vind ik de Efteling net wat sfeervoller en ook al flink aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
KopjeThee schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 07:23:
[...]

Weet je toevallig nog hoe oud iedereen in het gezelschap ongeveer was? Dat kan helpen om te bepalen of het park voor een bepaalde leeftijdscategorie ook leuk is.
we waren met een gezelschap van 12.... mijn ouders (55+), ikzelf (toen 33), broertjes en zusje met aanhang (tussen de 23 en 36 jaar) en de kinderen van mijn broertje (4, 7 en 9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 13:24
Wie komt er wel eens in phantasialand (Duitsland). Wij willen volgend jaar (zomer / juli) naar tsjechie toe en willen op heen of terug reis Phantasialand mee nemen. Volgens mij is dit het leukste park en goed te doen in 1 a 2 dagen?

Wie kan mij iets meer vertellen over drukte / wachtrijen. Heb je 1 dag nodig voor het park of wel 2.
De kinderen zijn dan 6,9 en 10, en met de kinderen wil je niet telkens een uur in de wachtrij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 07:46
G.Scholtens schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:49:
Wie komt er wel eens in phantasialand (Duitsland). Wij willen volgend jaar (zomer / juli) naar tsjechie toe en willen op heen of terug reis Phantasialand mee nemen. Volgens mij is dit het leukste park en goed te doen in 1 a 2 dagen?

Wie kan mij iets meer vertellen over drukte / wachtrijen. Heb je 1 dag nodig voor het park of wel 2.
De kinderen zijn dan 6,9 en 10, en met de kinderen wil je niet telkens een uur in de wachtrij staan.
Het is al wel weer een hele tijd geleden (+/- 9 jaar) maar present!

Was in principe een heel leuk park, maar dat ik er was werkte het weer absoluut niet mee. Desondanks kan je dit park volgens mij prima in 1 dag doen, moet wel zeggen dat ik met een gezelschap van volwassenen was, dat gaat toch een stuk sneller.

Qua beleving was het een beetje een mix tussen de Efteling en Duinrell. Grotere attracties waren prima voor volwassenen, maar er was ook genoeg 'kleiner' spul.

Destijds liepen er mensen met kortingsbonnen rond bij de ingang. Blijkbaar hadden wij een actie gemist, maar er waren uiteindelijk genoeg mensen met bonnen over :*)

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
EJonk schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:03:
[...]

Het is al wel weer een hele tijd geleden (+/- 9 jaar) maar present!

Was in principe een heel leuk park, maar dat ik er was werkte het weer absoluut niet mee. Desondanks kan je dit park volgens mij prima in 1 dag doen, moet wel zeggen dat ik met een gezelschap van volwassenen was, dat gaat toch een stuk sneller.

Qua beleving was het een beetje een mix tussen de Efteling en Duinrell. Grotere attracties waren prima voor volwassenen, maar er was ook genoeg 'kleiner' spul.

Destijds liepen er mensen met kortingsbonnen rond bij de ingang. Blijkbaar hadden wij een actie gemist, maar er waren uiteindelijk genoeg mensen met bonnen over :*)
Had al wel wat reacties gelezen online en verschilt nogal qua mening. De een zegt druk en groot, de ander zegt relatief klein park maar wel attracties voor jong en oud en wachtrijden vielen mee. Denk ga hier eens horen.

Attracties had ik al op youtube opgezocht, en genoeg voor iedereen. Zelf kom ik voor de achtbanen die over de kop gaan etc. Maar de kinderen durven dat nog niet, dus pappa moet dan altijd alleen in de rij :9

Half uur in de rij vind ik dan nog niet zo erg, maar hele dag overal zolang in de rij is niet leuk als je met zijn allen op stap bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 06-06 10:11
Phantasialand lijkt me ook top om naar toe te gaan, daar ben ik nog niet geweest.

Efteling bezoek ik zowat elk jaar. Ik vind dat een tof park, sprookjesachtige omgeving, mooi aangekleed, oog voor detail. En alle medewerkers zijn aardig. Volgens mij ook één van de beste werkgevers waar je kunt werken. Ik heb zelf een keertje gesolliciteerd op de netwerkbeheer afdeling van de Efteling. Als je hoort wat voor apparatuur ze hebben en hoeveel mensen vast in dienst daar werken, woh. Echt relaxed. Fiberoptic naar elk netwerk-enabled locatie (zoals een eettentje) en zo'n 600 man in vaste dienst. Met parttimers en vakantiekrachten gaat dat richting de 2000 man. Leuk detail: de vaste medewerkers werken in het gebouw waar je tegenaan kijkt als je in de Ravelijn zit. Beneden heb je de zitjes voor gasten, daarboven de kantoren. Ik stond daar voor mijn sollicitatie en op dat moment op de binnenplaats de Ravelijn show :D
Minpuntjes aan park zijn de soms lange wachtrijen en hoge prijzen voor consumptie. En hoge entree prijzen.

Vorige week ben ik sinds lange tijd weer naar Walibi World Holland gegaan. Laatste keer dat ik er was, heette het nog Six Flags en bestond Robin Hood nog en was Goliath nog niet gebouwd.
Ditmaal ben ik in Goliath geweest, en ook de nieuwste achtbaan Untamed. Dat is een geweldige achtbaan, de beste die ik ooit gedaan heb. Goliath was ook leuk om te doen. De overige achterbanen kende ik al. Helaas was Gravity Lost gesloten.
Ze gebruiken nu een virtuele wachtrij wat eigenlijk best prettig werkt. Je kunt 1 achtbaan per keer selecteren en je krijgt dan te zien hoe lang je moet wachten. Zodra je moment aangeboken is, heb je 15/30 min de tijd om naar de attractie te gaan en in te checken. Vervolgens is de fysieke wachtrij nog maar iets van 5-10 min. Erg handig. Niet meer eindeloos wachten in een rij!
Nadeel van Walibi World vind ik wel dat het vooral gericht is op actie en jongeren en minder sfeer en aankleding heeft. Elke attractie heeft z'n eigen bouwstijl, waarvan je je soms afvraagt wat het moet voorstellen en of er een verhaal achter zit. Het grootste deel van de bezoekers is < 30 jaar en bijna alle ouderen zijn met hun kinderen. Je ziet er weinig 40+ rondlopen die niet met een gezin er zijn.
Verder is de aankleding kariger dan de Efteling en het etensaanbod is ook beperkter. Sowieso is het park kleiner dan de Efteling. Maar als je van actie, snelheid en achtbanen houdt, dan is Walibi zeker een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
segil schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:59:
Phantasialand lijkt me ook top om naar toe te gaan, daar ben ik nog niet geweest.

Efteling bezoek ik zowat elk jaar. Ik vind dat een tof park, sprookjesachtige omgeving, mooi aangekleed, oog voor detail. En alle medewerkers zijn aardig. Volgens mij ook één van de beste werkgevers waar je kunt werken. Ik heb zelf een keertje gesolliciteerd op de netwerkbeheer afdeling van de Efteling. Als je hoort wat voor apparatuur ze hebben en hoeveel mensen vast in dienst daar werken, woh. Echt relaxed. Fiberoptic naar elk netwerk-enabled locatie (zoals een eettentje) en zo'n 600 man in vaste dienst. Met parttimers en vakantiekrachten gaat dat richting de 2000 man. Leuk detail: de vaste medewerkers werken in het gebouw waar je tegenaan kijkt als je in de Ravelijn zit. Beneden heb je de zitjes voor gasten, daarboven de kantoren. Ik stond daar voor mijn sollicitatie en op dat moment op de binnenplaats de Ravelijn show :D
Minpuntjes aan park zijn de soms lange wachtrijen en hoge prijzen voor consumptie. En hoge entree prijzen.

Vorige week ben ik sinds lange tijd weer naar Walibi World Holland gegaan. Laatste keer dat ik er was, heette het nog Six Flags en bestond Robin Hood nog en was Goliath nog niet gebouwd.
Ditmaal ben ik in Goliath geweest, en ook de nieuwste achtbaan Untamed. Dat is een geweldige achtbaan, de beste die ik ooit gedaan heb. Goliath was ook leuk om te doen. De overige achterbanen kende ik al. Helaas was Gravity Lost gesloten.
Ze gebruiken nu een virtuele wachtrij wat eigenlijk best prettig werkt. Je kunt 1 achtbaan per keer selecteren en je krijgt dan te zien hoe lang je moet wachten. Zodra je moment aangeboken is, heb je 15/30 min de tijd om naar de attractie te gaan en in te checken. Vervolgens is de fysieke wachtrij nog maar iets van 5-10 min. Erg handig. Niet meer eindeloos wachten in een rij!
Nadeel van Walibi World vind ik wel dat het vooral gericht is op actie en jongeren en minder sfeer en aankleding heeft. Elke attractie heeft z'n eigen bouwstijl, waarvan je je soms afvraagt wat het moet voorstellen en of er een verhaal achter zit. Het grootste deel van de bezoekers is < 30 jaar en bijna alle ouderen zijn met hun kinderen. Je ziet er weinig 40+ rondlopen die niet met een gezin er zijn.
Verder is de aankleding kariger dan de Efteling en het etensaanbod is ook beperkter. Sowieso is het park kleiner dan de Efteling. Maar als je van actie, snelheid en achtbanen houdt, dan is Walibi zeker een aanrader.
Efteling blijft persoonlijk het mooiste mooiste park van nederland. Alleen prijs en wachtrijen inderdaad een drama.
Paar week terug nog geweest met de kinderen, maar gewoon niet leuk meer dan. Wouden eerst naar de piranha, want die was met winter efteling gesloten. Gelukkig maar wachtrij van 15 minuten ongeveer. Maar kortere wachtrijen hebben we ook niet gehad bij de top attracties.

Achtbanen als Baron, Joris en de Draak gewoon nog nooit in geweest. Ik ga niet 60 a 80 minuten in de rij staan. Park is al zo groot, dan gewoon zonde van je tijd. Vliegende Hollander blijft tot nu toe wel favoriet, dit keer niet in geweest ook vanwege de drukte. Misschien omdat het zomervakantie is. Vorig jaar met winter efteling, misschien half uur in de rij gestaan.

Ravelijn show was nu aangepast, denk vanwege corona. Erg jammer, originele show was vele malen beter.

Europa park wil ik ook nog eens heen samen met rulantica, maar dat word een duur uitje. En heb je denk ik ook wel 3 dagen nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 22:48
G.Scholtens schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:41:
Efteling blijft persoonlijk het mooiste mooiste park van nederland. Alleen prijs en wachtrijen inderdaad een drama.
Er zijn best vaak spaaracties voor korting bij de Efteling. AH kennen we allemaal wel, maar volgens mij ook Kruitvat. Ook zijn er bedrijven die uitjes er naar toe regelen, zoals internetprovider Trined. Op Marktplaats of V&A overigen kun je terecht mocht er ergens een actie zijn waar je niet direct voor in aanmerking komt. Het scheelt aanzienlijk in de kosten.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

G.Scholtens schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Paar week terug nog geweest met de kinderen, maar gewoon niet leuk meer dan. Wouden eerst naar de piranha, want die was met winter efteling gesloten. Gelukkig maar wachtrij van 15 minuten ongeveer. Maar kortere wachtrijen hebben we ook niet gehad bij de top attracties.

Achtbanen als Baron, Joris en de Draak gewoon nog nooit in geweest. Ik ga niet 60 a 80 minuten in de rij staan. Park is al zo groot, dan gewoon zonde van je tijd. Vliegende Hollander blijft tot nu toe wel favoriet, dit keer niet in geweest ook vanwege de drukte. Misschien omdat het zomervakantie is. Vorig jaar met winter efteling, misschien half uur in de rij gestaan.

Ravelijn show was nu aangepast, denk vanwege corona. Erg jammer, originele show was vele malen beter.

Europa park wil ik ook nog eens heen samen met rulantica, maar dat word een duur uitje. En heb je denk ik ook wel 3 dagen nodig
Niet gek als je in het hoofdseizoen gaat (wss ook nog in het weekend). De keren dat ik speciaal naar de Efteling ging (dus niet met een bedrijfsuitje o.i.d.) was altijd in het voorjaar of in het najaar op een doordeweekse dag. Dan zijn er nauwelijks wachtrijen.
En idd, tickes kopen met een spaaractie die altijd wel ergens bezig is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
-tom-562 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Niet gek als je in het hoofdseizoen gaat (wss ook nog in het weekend). De keren dat ik speciaal naar de Efteling ging (dus niet met een bedrijfsuitje o.i.d.) was altijd in het voorjaar of in het najaar op een doordeweekse dag. Dan zijn er nauwelijks wachtrijen.
En idd, tickes kopen met een spaaractie die altijd wel ergens bezig is
Nee wij waren doordeweeks, maar idd wel hoofdseizoen. Mijn vriendin was die maand jarig, dus kregen we zoveel procent korting. Anders waren we ook niet gegaan, waren in redelijk in de buurt op vakantie vandaar voor de efteling gekozen. Konden ook naar plopsa de panne, was qua afstand redelijk gelijk. Maar wouden niet hele dag met mondkapje op.

Meestal gaan we met winter efteling of andere acties. Anders is het gewoon te duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past prima in AZ. Move from TL to AZ

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 04-08-2021 15:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Beste momenten om naar de Efeling (of andere parken) te gaan, is op een doordeweekse dag, als de kinderen studiedag hebben.
Kunnen we toch met het hele gezin, maar is het niet superdruk.

[ Voor 20% gewijzigd door ZeRoC00L op 04-08-2021 15:31 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:00

Bob Popcorn

Plop!

ZeRoC00L schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:30:
Beste momenten om naar de Efeling (of andere parken) te gaan, is op een doordeweekse dag, als de kinderen studiedag hebben.
Precies, ik ga principieel niet op weekenddagen naar een dierentuin of een pretpark. Gelukkig gaan mijn kinderen nog niet naar school :)

Ik ga op mijn vrije dagen regelmatig naar Dierenpark Amersfoort om met m'n oudste even een rondje te lopen langs de dieren. Kost geen fluit met abonnement (55 euro) en een broodje/flesje drinken nemen we gewoon mee. Dan gaan we specifiek voor een bepaald dier die kant op (bijvoorbeeld de Giraffen) en dan zijn we met 2 uurtjes ook weer weg. De volgende keer gaan we voor de olifanten :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 23:14

U vraagt, wij draaien:

Naam:Phantasialand
Gezelschap:2 volwassenen
wanneer:Begin juli 2016 (eerste maandag van de schoolvakantie daar)
Prijs:Weet ik niet meer.

Positief:
Veel attracties op een relatief klein oppervlak. Park is zo ingericht dat de loopafstanden relatief kort zijn.
Voor ieder wat wils, weet alleen niet of het geschikt is voor hele jonge kinderen.
Toen wij er waren, kon je er een kanon afschieten, zelden langer dan 5 minuten gewacht, langste was 15 minuten.

Negatief:
Kan zo niks bedenken. Wat mij betreft een prima park.
Ja, voor mij 1 ding: Relatief veel achtbanen met zekeringsbeugels over de schouders. Door lang bovenlichaam, pas ik daar maar net aan in, vaak drukt dat net teveel op mijn schouders.

Eindoordeel:
Leuk park, op niet te grote afstand van Nederland. Een aanrader voor liefhebbers van "rides". Goed te combineren met een paar dagen Köln of een (mid)weekje Eifel.
In het voorjaar hebben (hadden?) ze vaak een actie, waarbij je bij bezoek een ticket krijgt voor een volgend bezoek. Een deel van de actieperiode en de geldigheidperiode van dat ticket overlapte, waardoor het deels mogelijk is/was om die 2e dag direct achter de eerste te plannen. Ik heb daar zelf geen gebruik van gemaakt, maar mijn collega een paar jaar achter elkaar.

@KopjeThee Misschien even een blanco template kopieerbaar (tussen [code] tags?) in de topicstart zetten? Kopiëren vanuit de TS neemt de opmaak niet mee, en je moet dan jouw review gaan zitten wissen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-08-2021 16:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

U vraagt, wij draaien:

Naam:Phantasialand
Gezelschap:2 volwassenen
wanneer:Begin juli 2016 (eerste maandag van de schoolvakantie daar)
Prijs:Weet ik niet meer.
Ter aanvulling ;)

Wij gaan elk jaar een keer naar Phantasialand ( deels omdat het IN het abo van de Efteling was inbegrepen ;) )

Eten en drinken op het park is prima, Duitse kwaliteit ...
Wat wij echter altijd doen, is buiten het park eten.
Een kleine 10 minuten reistijd richting het dorp Brühl zit een prima restaurant
https://www.bruehlerwirtshaus.de/

Mooie prijzen, en top bediening, vooral gezins-vriendelijk.
* mocht je met invaliden / slecht ter been zijnde personen zijn, reserveer even, want ze hebben een bovenverdieping, en de lift is .....tja Duits ;)

Het is prima te doen in één dag, maar 2 is altijd rustiger natuurlijk.
Hou wel de Duitse vrije dagen in de gaten, want dan is het wel heel druk.

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 04-08-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47

vhal

ಠ_ಠ

ZeRoC00L schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:30:
Dan kan je de maanden juni, juli en augustus wel min of meer afschrijven. Sinds de heropening in 2021 van de Efteling ben ik er 11 keer geweest met het gezin. Ik merkte dat na de 2e versoepelingen met de binnenattracties de drukte in de rijen tot op heden fors is te noemen.

Maar een pretparkliefhebber weet inmiddels wel wanneer de pieken en dalen zijn qua wachttijden. Eigenlijk doe je het tegenovergestelde van wat de typische eendagsbezoeker doet en zijn attracties prima te doen :P

Maar soms is er geen pijl op te trekken. Afgelopen zaterdag waren we nog in Toverland en stonden er wachtrijen van 10 a 5 minuten voor Troy en Fenix zodat je die lekker kan "kwanten" :+ . De afgelopen 3 dagen is dit opeens 40 a 60 minuten geworden maar wellicht dat de bouwvak ook een rol speelt.

Overigens fijn dat er nu een topic is voor dierentuinen en pretparken :)

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 04-08-2021 18:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben vandaag voor het eerst naar Julianatoren geweest. Ik dacht dat het prettig druk zou zijn vanwege beperkte admissie (het was al drama om kaarten te kopen online) door Corona maar … het was druk! Als dat beperkt was dan wil ik niet weten hoe het normaal is.

Al met al vind ik 25€ P.p ook wel aan de hoge kant. Daarnaast nog eens parking van een tientje bijna

Nu is het lang geleden dat ik naar een pretpark ben geweest maar viel me op dat er zoveel mensen (buiten de aangewezen plekken) hun koelboxen met eigen eten nuttigden.

[ Voor 44% gewijzigd door Gunner op 13-08-2021 22:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Dit weekend voor het eerst naar Phantasialand gegaan op de zaterdag. Het park opent al om 9u en de attracties om 10u. Het gevolg is dat om half 10 al enorme wachtrijen bij de populaire attracties staan. We gingen als eerste naar Taron en moesten erg ver achteraan sluiten, dat ik dacht dat we de hele dag slechts 3 achtbanen zouden doen. Maar gelukkig toen het eenmaal 10u was en de attracties geopend werden, stroomde alles goed door. De langste wachttijd was 40 minuten en sommigen attracties 0-5 minuten. Gemiddeld hebben we iets van 20 minuten moeten wachten. Een enorme meevaller t.o.v. de Efteling!

Taron was echt gaaf. We wisten alleen dat 'ie populair was maar verder niet waarom. Nu wel :) Halverwege de rit krijg je een 2de horizontale versnelling, tot iets van 110 km/h. Dat is echt bizar. Nog nooit zo snel door een achtbaan gegaan, haha!
Fly was ook indrukwekkend. Sowieso het hele gebied er omheen was mooi aangekleed. Je moet wel alles (ALLES) opbergen in een kluisje. Je portomonnee, mobiel, sleutels, losse dingen en ook je bril. Omdat je horizontaal hangt is de kans groter dat je iets verliest en je wilt niet een mobiel met 50 km/h tegen je hoofd krijgen als toeschouwer.
Vervolgens stap je zijwaarts zittend in en gaat het treintje rijden, totdat je naar voren en tegelijk naar beneden wordt gekanteld. Dat is wel een bijzondere ervaring! Vervolgens vlieg je dus horizontaal door de baan. Enige nadeel is wel dat je je hoofd helemaal naar achteren moet kantelen om nog iets van de track en omgeving te zien. Toen ik uitstapte had ik ffkes aardige nekpijn. Maar dat verdween redelijk snel.

Verder zitten er ook een paar toffe wildwater attracties ertussen. En een inverted coaster, genaamd Black Mamba. Helaas ben ik daar onwijs misselijk in geworden, zodat ik het laatste uur vrij weinig meer kon doen dan rusten en wachten totdat de misselijkheid weg trok.

Al met al een toffe dag.

Positief:
- Toffe achterbanen
- Korte wachtrijen
- Mooi aangekleed park
- Compact park, alles is dicht bij elkaar
- Genoeg aanbod van vegan eten, voor wie dat belangrijk vindt

Negatief:
- Entree prijs is hoog
- Bewegwijzering in park en attracties is matig. Soms onduidelijk waar je naar toe moet lopen of waar een wachtrij voor is
- Enkele attracties zijn sterk verouderd
- Sommige attracties zijn nauwelijks verlicht en moeilijk te zien waar je loopt in de wachtrij.
- Geen verhalende vorm, zoals in de Efteling. Attracties zijn mooi aangekleed, maar wat het nu moet voorstellen, geen idee.
- Park sluit al om 18u, ook in de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wie heeft er ervaring met de halloween events in de welbekende pretparken in binnen en buitenland.
Aangezien de herfstvakantie er weer aan komt ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Wij hebben 3 dames, van 7 en 10. Die houden wel van halloween en alles er om heen. Qua attracties van alles wat is prima. Maar walibi valt al af qua prijs en voornamelijk gericht op achtbanen.

Efteling is wel leuk, maar doet niks aan halloween en zijn we al paar keer geweest.

Toverland lijkt me opzicht leuk en ook nog nooit geweest, afstand 2.5uur. Dus prima te doen. Alleen jammer dat de vuurwerkshow pas om goed 11uur begint. Qua tijd word dat te laat.

Hellendoorn kan, ben ik zelf ook nog nooit geweest.
Moviepark germany is volgens mij wel een aanrader, maar geen ervaringen ook mee.

Drouwenerzand is dichtbij en heeft mooie all inclusive formule met eten en drinken. Maar attracties vallen nogal tegen wat ik op de site zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hellendoorn/Heksendoorn was leuk de afgelopen jaren, m'n kinderen zijn er met plezier geweest (13-16 jaar).
Dit jaar ga ik zelf met de jongste naar Toverland, eens kijken hoe leuk dat is met Halloween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 11:01
G.Scholtens schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:20:
Toverland lijkt me opzicht leuk en ook nog nooit geweest, afstand 2.5uur. Dus prima te doen. Alleen jammer dat de vuurwerkshow pas om goed 11uur begint. Qua tijd word dat te laat.

Drouwenerzand is dichtbij en heeft mooie all inclusive formule met eten en drinken. Maar attracties vallen nogal tegen wat ik op de site zie.
Ik heb een abonnement op Toverland gehad, vorig jaar ben ik daar tijdens de Halloween Nights geweest. Voor de Haunted Houses (volgens mij worden ze zo genoemd :+) moet je extra betalen. Dat hebben we vorig jaar niet gedaan dus daar kan ik niet over oordelen. Ik vind Toverland meer dan prima, leuke attracties (Fenix en Troy staan in mijn rijtje met top achtbanen). Qua Halloween aankleding is er in alle gebieden wel iets, er zijn korte shows die gegeven worden, scare actors gaan dan door het publiek rennen wat op zich prima is, als je er van houdt. Mocht je dat eng vinden, kun je een 'toverstaf' kopen en dan laten ze je met rust. Maar overall vind ik de aankleding en sfeer tijdens de Halloween Nights erg leuk.

Drouwenerzand ben ik twee jaar geleden een weekend geweest. Ik weet niet hoe het nu is, maar qua attracties is het een beetje.. nja, ouderwets wil ik niet zeggen maar het is wat dat betreft wel echt een familiepark met niet echt extreme attracties. Er staat de hele dag een of andere kinderzender op waar ik peresoonlijk nogal simpel van werd. De kinderen hebben zich er prima geamuseerd maar ik ga liever naar een ander park. Van het eten moet je je overigens niks voorstellen. Dat gaat niet verder dan een broodje kaas of ham met wat sla, en friet met een snack. Prima voor een dagje, maar verwacht er dus niet teveel van.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
toverland en hellendoorn staan denk ik ook wel op nummer 1. Toverland wel verste, maar ook grootste en leukste park denk ik qua attracties. Hellendoorn maar 1 echt leuke achtbaan voor mij zelf, toverland iets meer. En dat uurtje extra rijden geen ramp in de vakantie.

Drouwenerzand is echt niks speciaals, leuk voor de kleinste misschien. Maar voor de oudsten al snel uitgekeken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 22:51
Mensen ervaringen met Smurfenland en Parc Asterix?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 06-06 17:10

psy

Naam: Toverland (Halloween Nights)
Gezelschap: Man en 2 kinderen (12 en 14)
Wanneer: 27 oktober en 30 oktober
Prijs: Via ANWB € 31,50 per persoon
Positief:
  • Park is erg mooi aangelegd. Vanwege Halloween veel extra aandacht.
  • Schoon
  • Goede bereikbaarheid
  • Goed betaalbaar
  • Kwaliteit eten ligt hoger dan ik verwacht bij een pretpark
Negatief:
  • Te druk op de afgelopen donderdag. Wachttijden bij achtbanen waren toen minsten 90 minuten
  • App viel tegen. Geen locatiebepaling wat de app vrij waardeloos maakt
  • Toiletten konden ze niet goed schoon houden
  • Snackbar in de hal viel tegen. Eten in de foodtrucks overal is echter erg goed
Eindoordeel:
Ik was nog nooit bij Toverland geweest, voornamelijk omdat ik dacht dat dit een veredelde speeltuin was. Dit is het in het begin ook geweest, maar nadat mijn kinderen enthusiast van een schoolreisje terugkwamen begon ik te twijfelen. Vooral de achtbanen trokken mij. Zou het toch de moeite waard zijn? Nu waren er de zogenaamde Halloween day’s en vooral Halloween Nights, en Toverland staat erom bekend hier zeer veel aandacht aan te besteden. We besloten dus afgelopen donderdag eens te gaan. Nou, dát viel niet tegen! We zijn zelfs nog eens op zaterdag opnieuw gegaan.

Over het park zelf. De achtbanen zijn om te smullen, en dan vooral uiteraard de houten Thor, en de flyer Fenix. Dit zijn echt top achtbanen. Ik wist niet wat ik meemaakte. Het was alweer een tijd geleden dat ik in een achtbaan had gezeten, ik hou van klassieke stalen achtbanen sinds ik de Looping Star ken van Ponypark Slagharen welke helaas inmiddels niet meer bestaat; laatste was de Baron on de Efteling welke ik fantastisch vond. De Troy vond ik geweldig, zeker als houten achtbaan. Je wordt goed door elkaar gerammeld zoals het een houten baan betaamt, maar hij gaat ook erg snel, en op twee momenten heb je de neiging om je te bukken omdat hij vlak onder een constructie wegduikt. Zeer spectaculair.

De Fenix is meer een hangende achtbaan (voeten vrij) welke behoorlijk hoog gaat (40 meter) en een heerlijke drop heeft. Deze gaat ook hard, en heeft een aantal geweldige airtime momenten. In beide banen voelde ik zelfs onbehagen, je kan het een soort prettige angst noemen. Vooral de Fenix zorgde ervoor dat ik mijn voeten aangespannen had en soms mijn adem inhield. Nu dat doe ik niet zomaar. Geen baan voor de angsthazen zeg maar. Top!

Verder was er nog de Dwervelwind, een achtbaan met wagentjes die om hun as draaien. Deze vond ik wat meer lijken op die kermisachtbaan die ik wel eens heb gezien maar dan wat sneller. Niet slecht, maar onvoorspelbaar qua traject (je kan niet echt zien waar je heengaat door de draaiing) en hier hou ik niet zo van.

De Boosterbike was een baan waarin je werd afgeschoten op een soort motorfiets. Een origineel concept, en de lancering is heel leuk. In het tijdperk van EV’s en dan de krachtiger varianten vind ik dit echter al ietsje minder spectaculair (je gaat in 3,5 sec van 0 naar 73, mwah…). Probleem bij deze baan is vooral de ENORME wachtrij, op welk tijdstip dan ook. Er reeds slechts één treintje wat de capaciteit erg beperkt. Toverland doet ook niet aan het 100% vullen met een aparte wachtrij met singles, wat de capaciteit verder inperkt. En dat voor een ritje van 55 seconden.

Verder waren er nog een aantal atracties waar we in zijn gegaan, een wildwaterbaan met van die ronde bootjes, de moeite waard.
En een boomstambaan welke erg leuk opgezet was, je gaat bijvoorbeeld eerst achterstevoren naar beneden. En de tweede drop is best hoog, ik geloof iets van 14 meter.

Puntje van aandacht was de drukte; op de donderdag waren er zoveel jongeren (12-20 zeg maar) dat de wachtrijen bij de achtbanen echt té lang waren. Eigenlijk moest je overal minstens 90 minuten wachten wat echt te lang is. Op de zaterdag was dit een stuk beter omdat er toen minder jongeren waren, maar veel meer volwassenen/gezinnen waarbij de kinderen weer te jong zijn en de achtbanen minder bezocht worden.

De Halloween Nights waren een super aanvulling. Na 19 uur als het donker was kwamen er allemaal gegrimeerde verklede acteurs in het park welke vooral één ding goed deden, de bezoekers schrik aanjagen. In combinaties met rookmachines, veel omhoogspuitend vuur en veel geluid overal stond dit garant voor héél veel jump scares. We zijn niet naar de aanvullende spookhuizen gegaan (hier moest je extra voor betalen, misschien iets voor volgend jaar) maar man man man, wat was dit gedeelte in het donker ’s avonds leuk. Ik heb me (en mij kinderen ook) echt vreselijk goed geamuseerd.
De achtbanen kregen nu ook een extra lading, ook hier opeens rookeffecten, de vuurmachines. Heel erg gaaf, nu in het donker onder een sterrehemel.

Ik ben om. Toverland is echt een toppark. De Efteling moet zich echt zorgen maken want ik zie Toverland de Efteling makkelijk inhalen als ze zo doorgaan. :Y

[ Voor 0% gewijzigd door psy op 31-10-2022 16:26 . Reden: vhal wees me op een typfout ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
psy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:26:
Positief:
  • Schoon
  • Goede bereikbaarheid
  • Goed betaalbaar
Negatief:
  • Te druk op de afgelopen donderdag. Wachttijden bij achtbanen waren toen minsten 90 minuten
  • Snackbar in de hal viel tegen. Eten in de foodtrucks overal is echter erg goed
Eindoordeel:
Ik was nog nooit bij Toverland geweest, voornamelijk omdat ik dacht dat dit een veredelde speeltuin was. Dit is het in het begin ook geweest, maar nadat mijn kinderen enthusiast van een schoolreisje terugkwamen begon ik te twijfelen. Vooral de achtbanen trokken mij. Zou het toch de moeite waard zijn? Nu waren er de zogenaamde Halloween day’s en vooral Halloween Nights, en Toverland staat erom bekend hier zeer veel aandacht aan te besteden. We besloten dus afgelopen donderdag eens te gaan. Nou, dát viel niet tegen! We zijn zelfs nog eens op zaterdag opnieuw gegaan.

Over het park zelf. De achtbanen zijn om te smullen, en dan vooral uiteraard de houten Thor, en de flyer Fenix. Dit zijn echt top achtbanen. Ik wist niet wat ik meemaakte. Het was alweer een tijd geleden dat ik in een achtbaan had gezeten, ik hou van klassieke stalen achtbanen sinds ik de Looping Star ken van Ponypark Slagharen welke helaas inmiddels niet meer bestaat; laatste was de Baron on de Efteling welke ik fantastisch vond. De Thor vond ik geweldig, zeker als houten achtbaan. Je wordt goed door elkaar gerammeld zoals het een houten baan betaamt, maar hij gaat ook erg snel, en op twee momenten heb je de neiging om je te bukken omdat hij vlak onder een constructie wegduikt. Zeer spectaculair.

De Fenix is meer een hangende achtbaan (voeten vrij) welke behoorlijk hoog gaat (40 meter) en een heerlijke drop heeft. Deze gaat ook hard, en heeft een aantal geweldige airtime momenten. In beide banen voelde ik zelfs onbehagen, je kan het een soort prettige angst noemen. Vooral de Fenix zorgde ervoor dat ik mijn voeten aangespannen had en soms mijn adem inhield. Nu dat doe ik niet zomaar. Geen baan voor de angsthazen zeg maar. Top!

Verder was er nog de Dwervelwind, een achtbaan met wagentjes die om hun as draaien. Deze vond ik wat meer lijken op die kermisachtbaan die ik wel eens heb gezien maar dan wat sneller. Niet slecht, maar onvoorspelbaar qua traject (je kan niet echt zien waar je heengaat door de draaiing) en hier hou ik niet zo van.

De Boosterbike was een baan waarin je werd afgeschoten op een soort motorfiets. Een origineel concept, en de lancering is heel leuk. In het tijdperk van EV’s en dan de krachtiger varianten vind ik dit echter al ietsje minder spectaculair (je gaat in 3,5 sec van 0 naar 73, mwah…). Probleem bij deze baan is vooral de ENORME wachtrij, op welk tijdstip dan ook. Er reeds slechts één treintje wat de capaciteit erg beperkt. Toverland doet ook niet aan het 100% vullen met een aparte wachtrij met singles, wat de capaciteit verder inperkt. En dat voor een ritje van 55 seconden.

Verder waren er nog een aantal atracties waar we in zijn gegaan, een wildwaterbaan met van die ronde bootjes, de moeite waard.
En een boomstambaan welke erg leuk opgezet was, je gaat bijvoorbeeld eerst achterstevoren naar beneden. En de tweede drop is best hoog, ik geloof iets van 14 meter.

Puntje van aandacht was de drukte; op de donderdag waren er zoveel jongeren (12-20 zeg maar) dat de wachtrijen bij de achtbanen echt té lang waren. Eigenlijk moest je overal minstens 90 minuten wachten wat echt te lang is. Op de zaterdag was dit een stuk beter omdat er toen minder jongeren waren, maar veel meer volwassenen/gezinnen waarbij de kinderen weer te jong zijn en de achtbanen minder bezocht worden.

De Halloween Nights waren een super aanvulling. Na 19 uur als het donker was kwamen er allemaal gegrimeerde verklede acteurs in het park welke vooral één ding goed deden, de bezoekers schrik aanjagen. In combinaties met rookmachines, veel omhoogspuitend vuur en veel geluid overal stond dit garant voor héél veel jump scares. We zijn niet naar de aanvullende spookhuizen gegaan (hier moest je extra voor betalen, misschien iets voor volgend jaar) maar man man man, wat was dit gedeelte in het donker ’s avonds leuk. Ik heb me (en mij kinderen ook) echt vreselijk goed geamuseerd.
De achtbanen kregen nu ook een extra lading, ook hier opeens rookeffecten, de vuurmachines. Heel erg gaaf, nu in het donker onder een sterrehemel.

Ik ben om. Toverland is echt een toppark. De Efteling moet zich echt zorgen maken want ik zie Toverland de Efteling makkelijk inhalen als ze zo doorgaan. :Y
Mwah, dat betwijfel ik zeer. Toverland had 717.500 bezoekers in 2021. Efteling 3,3 miljoen :)
Bijna 5x zoveel.
Daarmee was de Efteling het 1-na-drukst bezochte park van Europa. Eurodisney had 3,5 miljoen. En Europapark 3 miljoen.

Toverland staat nog op mijn verlanglijstje, daar ben ik nog niet geweest. Vanuit Breda is het een stukje rijden.

Dit jaar ben ik naar de Efteling (2x), Walibi Holland, Phantasialand (eerste keer) en Europaland (eerste keer) geweest. En Europaland is zeker nog een bezoekje waard in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Positief:
  • Schoon
  • Goede bereikbaarheid
  • Goed betaalbaar
Negatief:
Eindoordeel:

Over het park zelf. De achtbanen zijn om te smullen, en dan vooral uiteraard de houten Thor, en de flyer Fenix. Dit zijn echt top achtbanen. Ik wist niet wat ik meemaakte. Het was alweer een tijd geleden dat ik in een achtbaan had gezeten, ik hou van klassieke stalen achtbanen sinds ik de Looping Star ken van Ponypark Slagharen welke helaas inmiddels niet meer bestaat; laatste was de Baron on de Efteling welke ik fantastisch vond. De Thor vond ik geweldig, zeker als houten achtbaan. Je wordt goed door elkaar gerammeld zoals het een houten baan betaamt, maar hij gaat ook erg snel, en op twee momenten heb je de neiging om je te bukken omdat hij vlak onder een constructie wegduikt. Zeer spectaculair.

Mijn achtbaanhart huilt een beetje als je achtbanen "de baron", "de dwervelvind" etc noemt :+ Overigens bedoel je met Thor Troy toch? :P

Maar toch wel leuk om zo'n review te lezen. Wij komen regelmatig in Toverland en helaas hangt er inderdaad zo'n indoorspeeltuin stigma aan het park wat m.i. niet terecht is. Efteling blijft naar mijn mening nog steeds de benchmark voor de Nederlandse parken maar Toverland is een goede nummer 2 en dit al alleen maar beter worden als de uitbreiding in Avalon klaar is in 2023. Het fundament van de Sky Flyer staat al in de helix van Fenix, ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Overigens hadden we credit #76 aangetikt in Drouwenerzand. Daar stond een spinningcoaster die niet spint en rammelt van ellende. Om te huilen zo slecht. Maar ach, een credit is een credit en de onbeperkte snacks en patat maakt het flitsbezoekje van anderhalf uur wel weer goed :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

vhal schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:12:
[...]Mijn achtbaanhart huilt een beetje als je achtbanen "de baron", "de dwervelvind" etc noemt :+ Overigens bedoel je met Thor Troy toch? :P

Maar toch wel leuk om zo'n review te lezen. Wij komen regelmatig in Toverland en helaas hangt er inderdaad zo'n indoorspeeltuin stigma aan het park wat m.i. niet terecht is. Efteling blijft naar mijn mening nog steeds de benchmark voor de Nederlandse parken maar Toverland is een goede nummer 2 en dit al alleen maar beter worden als de uitbreiding in Avalon klaar is in 2023. Het fundament van de Sky Flyer staat al in de helix van Fenix, ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Overigens hadden we credit #76 aangetikt in Drouwenerzand. Daar stond een spinningcoaster die niet spint en rammelt van ellende. Om te huilen zo slecht. Maar ach, een credit is een credit en de onbeperkte snacks en patat maakt het flitsbezoekje van anderhalf uur wel weer goed :P
Uiteindelijk zijn het voor mij allemaal achtbanen, de specifieke namen zullen me worst zijn, als het hard gaat in een treintje op rails is het voor mij een achtbaan ;)

Het bezoek deed me trouwens wel beseffen dat ik moet proberen veel vaker te gaan (naar attractieparken). De kids vonden het erg leuk al durft de jongste vaak nog niet.

Vroeger best veel gedaan, maar sinds we kinderen hebben niet meer vaak. Inmiddels is er veel veranderd en zijn er veel (kuch) mooie achtbanen bijgekomen. Ik las dat Toverland veel baseert op wat ze zoal gezien hebben in Europapark die lijkt me dan ook wel gaaf, maar pfoe daar rij je niet even heen.

Gelukkig is Phantasialand ook vlakbij, die wil ik binnenkort ook eens bezoeken, dat is ook veel te lang geleden.

[ Voor 19% gewijzigd door psy op 31-10-2022 16:32 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

segil schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Mwah, dat betwijfel ik zeer. Toverland had 717.500 bezoekers in 2021. Efteling 3,3 miljoen :)
Bijna 5x zoveel.
Daarmee was de Efteling het 1-na-drukst bezochte park van Europa. Eurodisney had 3,5 miljoen. En Europapark 3 miljoen.

Toverland staat nog op mijn verlanglijstje, daar ben ik nog niet geweest. Vanuit Breda is het een stukje rijden.

Dit jaar ben ik naar de Efteling (2x), Walibi Holland, Phantasialand (eerste keer) en Europaland (eerste keer) geweest. En Europaland is zeker nog een bezoekje waard in de toekomst :)
Ik ben toch niet de enige die zo denkt.

https://www.looopings.nl/...ht-pretparkprofessor.html

Hoe was Europapark en Phantasialand trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 16:27
Positief:
  • Schoon
  • Goede bereikbaarheid
  • Goed betaalbaar
Negatief:
Eindoordeel:

Over het park zelf. De achtbanen zijn om te smullen, en dan vooral uiteraard de houten Thor, en de flyer Fenix. Dit zijn echt top achtbanen. Ik wist niet wat ik meemaakte. Het was alweer een tijd geleden dat ik in een achtbaan had gezeten, ik hou van klassieke stalen achtbanen sinds ik de Looping Star ken van Ponypark Slagharen welke helaas inmiddels niet meer bestaat; laatste was de Baron on de Efteling welke ik fantastisch vond. De Troy vond ik geweldig, zeker als houten achtbaan. Je wordt goed door elkaar gerammeld zoals het een houten baan betaamt, maar hij gaat ook erg snel, en op twee momenten heb je de neiging om je te bukken omdat hij vlak onder een constructie wegduikt. Zeer spectaculair.

De drukte is dan weer erg tijdsgebonden. Wij waren er dit jaar ook voor het eerst en dat was op de woensdag van de herfstavakantie regio Noord. Bij Troy stond ik het langst in de rij, iets meer dan een kwartier... de Boosterbike kon ik 4x achter elkaar in zonder wachtrij. Ik denk dat je ook de pech had in de vakantieperiode van midden/zuid te gaan.

Ik kan me erg in je review vinden. Mooi park, alleen niet helemaal duidelijk waar je moet zijn als je de app volgt. Een plaatsbepaling zoals de efteling app heeft zou een erg welkome aanvulling zijn.

De Dwervelvind kon ik mijn zoon net voor porren door te zeggen dat het een uitgebreidere versie was van de (nieuwe) Texas Twister in de Julianatoren :+

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

frumper schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:55:
[...]

De Dwervelvind kon ik mijn zoon net voor porren door te zeggen dat het een uitgebreidere versie was van de (nieuwe) Texas Twister in de Julianatoren :+
Mocht je ooit een keer in Plopsaland de Panne terecht komen dan kan je ook hetzelfde zeggen over The Ride to Happiness :+

.
.
.
})

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Ik geef dit topic even een schopje om mijn ervaring met de Efteling en Loonsche Land te delen.

Naam: Efteling en vakantiepark Loonsche Land
Gezelschap: Man (38), vrouw (42), zoon (bijna 9), zoon (6)
Wanneer: 1 - 3 maart
Prijs: € 779,52
Overnachting: Een boshut op Loonsche Land

Positief:
- De wandelafstand naar het park (15 minuten)
- Het pendelbusje naar het park
- Veel speeltoestellen op het vakantiepark
- De ruimte in het huisje en de goed uitgeruste keuken (bijvoorbeeld vaatwasser, oven, nespressomachine)
- Zeer vriendelijk personeel
- Het restaurant op het vakantiepark had goed eten, maar sowieso ligt de kwaliteit van eten in de Efteling best hoog, zeker voor een pretpark
- De Efteling als geheel. Het oog voor detail bij iedere attractie, de mooie groene omgeving (ondanks de winter) waar je doorheen loopt naar attracties toe. Echt het totaalpakket wat de Efteling als sfeer te bieden heeft.
- De wachtrijen vielen behoorlijk mee. Het drukste wat ik heb gezien was midden op de dag 45 minuten voor Joris en de Draak. Zeker in de ochtenden was het heel rustig. Mijn oudste zoon kon bijvoorbeeld drie keer in een halfuur in de Vogelrok.

Negatief:
- Het was een zespersoonshuisje. Met twee volwassen en twee kinderen was het prima te doen. Mocht je met meer volwassenen zijn dan is er niet zo veel meubilair om 's avonds gezellig bij elkaar te zitten. Een bank en een zitzak. Je kan hier echt geen zes personen op kwijt.
- De douche had wel iets beter gemogen. (Dit is voor mij echt een heel klein minpunt.) Het voelde een beetje alsof ze de goedkoopste douchekop van de Hornbach in de douche hadden gehangen. Wat niet echt klopte bij de rest van de uitstraling van het huisje.

[/b]Overige opmerkinge[/b]n:
We waren hier terwijl het voorjaarsvakantie in regio noord was. Het was alle drie de dagen mooi zonnig weer. Op de donderdag was het beduidend rustiger dan op de woensdag en vrijdag. Vermoedelijk kwam dat doordat meer mensen vrij zijn op woensdag en vrijdag.

Als verblijfsgast mag je iedere dag een halfuur eerder het park in, waarbij dan sommige attracties al geopend waren. Wij hebben dit gebruikt door op de donderdagochtend in het eerste halfuur de Fata Morgana te pakken en daarna 2x Max & Moritz. Op de vrijdagochtend deden we 2x Max & Moritz en pakten daarna de eerste voorstelling van Fabula.

Je kan als verblijfsgast ook voordelig naar het Efteling Theater. We vonden de voorstelling allemaal de moeite waard.

Eindoordeel:
Het kost een klap geld, maar het is het meer dan waard!

[ Voor 7% gewijzigd door ferrywijn op 06-03-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Naam: Lego House
Gezelschap: Gezin met kinderen (leeftijd tussen de 5 en 8 jaar)
Wanneer: 28 februari
Prijs: 46 euro totaal (5 personen) i.v.m. meerdere gestapelde kortingsacties (normaal was een ticket 199 DKK; ongeveer 26,75 euro per persoon in die periode. Kinderen waren nu gratis en vrouwlief en ik kregen korting).
Overnachting: Wij zaten op het vakantiepark Lalandia (ongeveer 20 minuutjes lopen) van Lego House en recht tegenover Lego Land (park is echt een aanrader; ruim opgezet, leuk zwembad, veel buitenspeelgelegenheden voor de kinderen, verschillende restaurants, verschillende (betaalde) activiteiten, etc.)

Positief:
  • Volledig gericht op kinderen, maar ook leuk voor ouders (om zelf te spelen met lego of om je kind te helpen)
  • Is met de tijd meegegaan! Iedereen krijgt een polsbandje met een chipje waarmee je bij alle onderdelen kan vastleggen wat je hebt gedaan (foto's maken, filmpjes maken, resultaten van je bouwwerken opnemen, etc.) en dit een maand lang online beschikbaar stellen om te downloaden
  • Gratis lockers aanwezig waar je bijv. je jas en tas in kan stoppen (werkt met het polsbandje)
  • Verschillende zones en bij iedere zone is er de vrijheid voor kinderen om zelf actief iets te doen
  • Iedere zone heeft een interactief gedeelte
  • Je bepaald je eigen tempo en kan ook lekker blijven hangen in de zone waar de kinderen zich vermaken
  • Je kan in- en uitlopen op de dag (ben je het op een gegeven moment even zat, dan kan je later die dag nog terug naar binnen)
  • Alles was erg schoon
  • Rolstoel- en kinderwagentoegankelijk
  • Aan het eind krijg jij "jouw eigen unieke" legocombinatie van 6 legoblokjes (wist je dat je met 6 legoblokjes meer dan 915 miljoen unieke combinaties kan maken?!) en kan je een (gratis!) zakje legoblokjes meenemen
  • Er is een lego winkel (duh) aanwezig
Negatief:
  • Het restaurant was -ondanks dat we er in een rustige periode waren- vol, waardoor je we daar niet konden lunchen (voordeel is dat je dus in- en uit kunt lopen en in de buurt wat kunt gaan eten).
  • Wij hadden te weinig tijd om alle zones te bezoeken (oke, dat lag meer aan ons dan aan Lego House :+ )
  • Prijs van de lego sets in de winkel is duur (je kan ze beter in Nederland kopen), maar bijna alles in Denemarken is duurder dan in Nederland
Eindoordeel: Erg leuk uitje! Op internet las ik voorafgaand aan het bezoek dat veel mensen na twee uurtjes het wel gezien hadden, daardoor waren de verwachtingen niet al te hoog. Maar wij hebben ons de hele dag vermaakt (van ongeveer half elf tot sluitingstijd). Mochten we ooit weer terug gaan naar Denemarken en daar in de buurt zitten, dan zou ik zeker nog wel een keertje terug gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:32
Beste medetweakers,
De komende weekend willen we (2 volwassenen, 2 kinderen 4&6 jaar oud) naar Disneyland parijs gaan maar twijfel over welke park; Disneyland zelf of de Walt Disney Studios.

Heeft iemand recente ervaring en de pros/ cons van beide kunnen schetsen?
Ik ben zelf in Disneyland geweest jaren geleden en kan niet veel meer herrineren maar volgens mij was het gewoon een prima ervaring, niet super bijzonder maar het was te doen.
Wel zo dat je voor sommige attracties heel lang in de rij moet staan maar goed, dat is algemeen bekend denk ik.
Ik twijfel of we nu voor Walt Disney moet gaan omdat het wat "nieuwer" is en voor de kinderen wellicht meer relatable is (spiderman, cars, nemo, avengers, etc) of toch voor de good ol Disneyland.
Bij de walt disney ben ik bang dat het te veel "kijk" show/ digitaal is en wat minder variaties (park is vlgs mij ook minder groot). Bij de disneyland park ben ik bang dat het te ouderwets is (ze zijn niet meer van mickey mouse etc) en de "bekende" attracties zijn meer voor grotere kinderen qua lengte eis.

2 dagen 2 parken ticket kan ook maar we willen nog wel parijs gaan bekijken dus van een (lang) weekend 2 dagen in disney lijkt me overdreven. Maar 1 dag 2 parken lijkt me ook te ambitieus met kleine kinderen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:48
Wij zijn vorig jaar geweest met 2 kinderen van 5 en 7. Bij allebei de parken geweest, maar voor die leeftijd is Disneyland wel echt by far de leukste ervaring.

1 dag 2 parken is kansloos, 1 dag 1 park is al eigenlijk niet te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 06-06 23:14
Eens met @abbeyrules , ik denk dat Disneyland leuker is voor kleine kinderen, minder afhankelijk van de rides.

En als je zo'n beetje alles wilt doen, plan je 2 dagen Disneyland en 1 dag Studios... Zelf heb ik een paar jaar geleden een jaarkaart gehad, en zijn we in totaal 10 dagen geweest over 3 verschillende momenten verspreid (Zomer-kerst-zomer). Dan heb je bijvoorbeeld ook tijd om shows te gaan bekijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Na een hele lange periode Walibi weer eens bezocht. Wat een ongelofelijk bittere teleurstelling zeg. De laatste keer dat ik geweest was was toen de Goliath net enkele jaren open was dat zal rond 2004 zijn geweest.

Het leek nu meer een soort park waar wat attracties verspreid liggen, die ook nog eens slecht onderhouden uitzien op de nieuwe banen na. Maar als ik oranje rollercoasters zie met een echt ontzettend vuile uitstraling, krijg ik niet echt het "joepie, ik ga weer eens een lekkere achtbaan pakken". Ook de wildwaterbaan zag er slecht uit, ontzetend veel mosaanslag, versleten delen die nodig vervangen moeten worden, en ga zo maar door. Toen ik in de verschrikkelijk rammelende Condor geweest was begon ik zelfs te twijfelen of ik nog wel in de Goliath moest gaan.

Dan nog de "aankleding", wat een ontzettende faal zeg. Ja, het is geen echt themapark, fair point, maar wat er NU staat om het nog aan te kleden is van een dusdanige slechte kwaliteit ("Jongens, we moeten toch even wat doen qua thema, laten we voor een appel en een ei een en ander inkopen") dat het gewoon lachwekkend wordt. Echt heel erg slecht.

Hint, haal die overbodige troep weg, maak je achtbanen schoon en zorg voor goed onderhoud.

Laatste tijd vaak in Toverland geweest, en Phantasialand, Toverland is al gruwelijk mooi aangelegd en Phantsialand al helemaal wat een prachtige parken zijn dit. Maar Walibi, ga je schamen, dit kan echt niet meer.

Positief, personeel was vriendelijk, de burrito's waren heel lekker, de wachtrijen waren er niet (schooldag, slecht weer), en de toiletten waren echt brandschoon.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 22-06-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@psy Wat Walibi Holland doet met hun "theming" kan eigenlijk best, ze richten zich specifiek op een doelgroep en dit zijn voornamelijk jongeren. Vergelijken met een Toverland, Efteling, Phantasialand is simpelweg niet te doen, ze slaan hun eigen weg in met hun "festivalisation" en eerlijk gezegd kan ik het wel waarderen. Wil je meer een klassiekere Walibi, ga dan naar België. :)

Met Condor heb je wel de meest slechtste achtbaan van dit type te pakken, Goliath is ondanks zijn leeftijd nog steeds een prima achtbaan en met Untamed heeft Walibi Holland wel een Europese topper in handen. Volgend jaar krijgen ze er weer 2 nieuwe single rail achtbanen bij van dezelfde maker als Untamed wat ook uniek is in Europa.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 22-06-2024 19:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Uiteindelijk is het allemaal smaak & subjectief. Maar bij mij schreeuwt het: GOEDKOOP en SLECHT BEDACHT. Zelf kom ik zeer regelmatig op festivals en ik herken dit "concept" dus ook echt absoluut niet.

Toevallig kom ik deze net tegen, van 3 dagen geleden.
YouTube: Hoe FESTIVALIZATION Walibi Holland VERZIEKT!

Enkele reacties onder de video:
- Wat een zooitje hebben ze ervan gemaakt!
- spuuglelijk en goedkoop uitziend
- echt volledig om zeep geholpen, infantiel geklieder,
- wat een pauperpark
- smaakloosheid
- Vollop ingehaald door andere parken
- verouderd, slecht onderhouden,
- goedkoop en "Amerikaans
- Al deze graffiti look is echt afschuwelijk. Toverland heeft dit park echt ingehaald op de meeste gebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ja ben het wel eens dat Walibi de plank misslaat. Ik ben er 2 jaar geleden nog geweest. Ze hebben enkele toffe achtbanen, beste van Nederland imho. Maar de aankleding vh park is gewoon treurig. Inderdaad matig onderhoud aan uiterlijk, onduidelijke aankleding. En het publiek dat het trekt is ook niet de mijne. Ik zou willen zeggen dat ik er niet meer heen hoef, maar Untamed, Godzilla en lost gravity zijn wel top! Twijfel twijfel. Overigens is Walibi Belgium misschien qua uiterlijk mooier maar de achtbanen zijn er minder.

[ Voor 11% gewijzigd door segil op 22-06-2024 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik ben een paar weken geleden nog geweest en vond het eigenlijk dikke prima bij Walibi. Nieuwe restaurantjes uitgetest, smaakte ook wel prima en fijn dat er variatie is ipv de geijkte burger en patat. Heb me er prima vermaakt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Mijn referentie is na Toverland en zeker Phantasialand blijkbaar echt veel te hoog komen te liggen. Het is dat de achtbanen veel goed maken maar zeker niet mijn eindoordeel.

Pagina: 1