[KPN] KPN Backup online - recente ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Cable_Dude
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-02-2021
ik zag dat in het midden van 2012 er veel mensen problemen hadden met KPN back-up online. We zijn nu een half jaar verder en ik vroeg me af of het inmiddels verbeterd is.

De problemen die ik hier zag leken vooral te doen hebben met de beschikbaarheid van de dienst. Een bekende van mij zij dat hij (de laatste 3 maanden) daar geen last mee had gehad.

Ik wil op korte termijn een keuze maken voor een online backup provider en simpel gezegd, de KPN prijd van 2,50euro/maand is wel zo scherp dat het moeilijk is om deze niet mee te nemen in hetbepalen van een keuze.

Alvast bedankt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Wat ik mij eigenlijk af vraag is of ik daar echt al mijn bestanden op kwijt kan. Als je thuis een 90TB storage array hebt staan, en die richting KPN blaft, kunnen ze daar toch niet blij mee zijn... toch?

-_-

• Cable_Dude
Het kan wel maar jouw (en hun) upload maximums creeeren natuurlijk wel een soort natuurlijk barriere. Ik denk dat je wel even aan het uploaden bent dan :-)

Ik zie zelf een online back up als een dubbele veilige storage voor de echt belangrijke data. Als je huis een keer door een inbreker wordt leeg gehaald (en dat hij ook de NAS meenement), dan heb je een betrouwbaar alternatied voor je echt belangrijke data. Ik heb ook een 14TB storage array staan met heel veel media er op. Echter mijn echte 'eigen gecreeerde media (mail, documenten, photos, code) beslaat maximum 300Gb (en dat is echt heel ruim genomen: 80Gb fotos, 60Gb mail, 60 Gb docs, 40Gb code). Het enige wat wat upload is de bron code van eigen videos maar dat is een uitzondering waarvan ik vind datze niet op een online backup thuis horen.

Ik lees het vaker in de online backups dat mensen meerder TBs willen online back up, het lijkt me dat daar dit 'medium' niet voor geschikt is, maar ik vraag me ook echt af waarom je dat zou willen.

Ik hoop dat ik snel wat hoor van mensen met ervaring met KPN backup online.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Geen ervaring hier.

Maar persoonlijk hoef ik er ook geen kennis mee te maken. Ze hebben in het verleden een paar grote nono's gehad
- Niet kunnen garanderen dat een backup goed is
- Niet tijdig terug kunnen zetten van een backup.

En ik zie nergens een uitleg staan wat ze verandert hebben om het beter te maken (enkel marketingverhaaltjes)
Dat iemand al 3 maanden lang een groen vinkje (oid) krijgt en de melding backup completed zegt mij niets nav punt 1.

Laat ik het zo zeggen in : nieuws: Back-up Online van KPN kampt nog steeds met storing - update lees ik dat ze het helemaal opnieuw gaan opbouwen, maar ik zie daarna verassend weinig mensen die klagen dat alles opnieuw gebackupped moet worden (wat noodzakelijk is mits het encrypted is opgeslagen).

Ik zou er niet aan beginnen met zo'n trackrecord, als ik het namelijk nodig heb dan kan ik geen 6 weken wachten oid. Dan liever maar wat meer uitgeven en als ze over 2 jaar nog steeds geen grote storingen hebben gehad kan je hier nog eens naar kijken

• Cable_Dude
Dank je voor je feedback Gomez12 en ik begrijp je redenering.

Ben het er persoonlijk niet helemaal mee eens. Zoals ik hierboven al schreef zie ik het als een belt and bracers approach: In het geval dat ik mijn lokale files en mijn lokale backup verlies wil ik van de online backup gebruik van maken. Ik ben het met je eens dat er geen excuus is voor het niet goed back uppen door KPN (alhoewel ik dat niet lees in het nieuws artikel) en dat is zorgelijk. Echter een kleine kans op een langer terug zet window is voor mij mogelijk te accepteren voor een goede prijs.

Echter het nieuwsbericht waar je aan refereert, zowel als de meeste artikelen op dit (meestal toch wel kritische) forum, zijn bijna allemaal van meer dan een half jaar geleden. Vandaar dat mijn vraag nog steeds geldt:

Wie kan zijn huidige ervaringen delen met KPN backup online?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Cable_Dude schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:01:
Zoals ik hierboven al schreef zie ik het als een belt and bracers approach: In het geval dat ik mijn lokale files en mijn lokale backup verlies wil ik van de online backup gebruik van maken.
...
Echter een kleine kans op een langer terug zet window is voor mij mogelijk te accepteren voor een goede prijs.
Tja, imho op het moment dat ik juist gebruik van ze moet maken (je huis is zo ongeveer afgebrand) dan wil ik juist totaal geen gezeur extra hebben, je hebt al 10.000 andere dingen die prio hebben op zo'n moment. Dan zit ik niet echt te wachtten op telefoontjes van verzekeraars die vragen of ik mijn ingescande bonnetjes/facturen al terug heb van KPN want anders kunnen ze maar een beperkt voorschot bedrag uitkeren.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik heb ooit een keer gebelt voor meer info over de online backup dienst, na 2 min wist ik het al never nooit niet :+ Eerste wilde ze me naam, adres, geboorte datum enz ? WTF 8)7 was geen eens klant zei ik, ik wil alleen informatie over jullie dienst. Nou het was kiezen of delen of ik gaf alle info die zij wilde anders konden ze mij niet helpen.

Heb toen flink staan......door de Telefoon. KPN is echt een klote bedrijf..
Gomez12 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 06:29:
Geen ervaring hier.

Maar persoonlijk hoef ik er ook geen kennis mee te maken. Ze hebben in het verleden een paar grote nono's gehad
- Niet kunnen garanderen dat een backup goed is
- Niet tijdig terug kunnen zetten van een backup.

En ik zie nergens een uitleg staan wat ze verandert hebben om het beter te maken (enkel marketingverhaaltjes)
Dat iemand al 3 maanden lang een groen vinkje (oid) krijgt en de melding backup completed zegt mij niets nav punt 1.

Laat ik het zo zeggen in : nieuws: Back-up Online van KPN kampt nog steeds met storing - update lees ik dat ze het helemaal opnieuw gaan opbouwen, maar ik zie daarna verassend weinig mensen die klagen dat alles opnieuw gebackupped moet worden (wat noodzakelijk is mits het encrypted is opgeslagen).

Ik zou er niet aan beginnen met zo'n trackrecord, als ik het namelijk nodig heb dan kan ik geen 6 weken wachten oid. Dan liever maar wat meer uitgeven en als ze over 2 jaar nog steeds geen grote storingen hebben gehad kan je hier nog eens naar kijken