Scythe Mugen 3 PCGH en ASUS P8Z77-V Pro montage probleem

Pagina: 1
Acties:

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 08:07
Ik heb een nieuw systeem met een ASUS P8Z77-V Pro en een Scythe Mugen 3 PCGH koeler. Echter, tijdens de montage kwam ik erachter dat er nog een paar pinnen van een condensator oid uitsteken aan de achterkant van het moederbord op de locatie van de backplate. De backplate is beschermt met een plastic laag tegen kortsluiting, dus in theorie gaat het goed. Toch wijkt de plate enigzins door de pinnen op die plek.

De pinnen circa steken 3 mm uit, waardoor de backplate iets van het moederbord af zit en dus ook deze pinnen deel uitmaken van de dragende constructie. De solderverbinding dus ook. niet echt ideaal dus.

Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen? De pinnen korter maken op het moederbord? Lijkt mij een beetje complex en gevaarlijk voor garantie e.d. Gat boren in de backplate op de locatie van de pinnetjes? Is wel te doen. Of helemaal niets?

Ik wil namelijk niet ineens erachter komen dat het hele zooitje over een jaar kortsluiting maakt omdat het plastic is doorgedrukt en de condensator alles opblaast op het moederbord en de CPU O-)

Nog een kleine situatie tekening over de betreffende veroorzaker van dit hele gedoe ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1150.photobucket.com/albums/o606/steem15/P8Z77Mugen3coolerbackplateissue_zps5ae1fa46.jpg

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Dit is als het goed is bij heel de p8 serie.
Ik liep er ook tegenaan bij m'n p8z68-v/gen3.

Gewoon een inham uit de plaat van je cpu cooler dremelen of vijlen. Heb je ook geen gezeik met garantie van je moederbord.

Monteren zonder iets aan te passen lukt je niet. Dan trekt de plaat krom / druk je de pinnen tegen het ijzer.
En een mobo kost wat meer als een koelertje. :*)

[ Voor 27% gewijzigd door mukkel op 27-12-2012 09:11 ]

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 08:07
Zojuist even het plaatje onder handen genomen, met de dremel inderdaad even een hoek eruit gezaagd. Plaat past prima nu! Bedankt voor je suggestie. De pinnen zaten te dicht op de rand van de plaat, een gat boren ging dan ook niet werken.