Toon posts:

[Mogelijk] defecte XFX 9800 GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost
Videokaart vervangen en alles draait weer.

HeyHey Iedereen,

Probleem
Gisteren ochtend deed ik een restart van mijn `media'-pc voor wat windows [7] updates. (`media' in de zin van muziek en films, voor games is ze al lang met pensioen. Af en toe nog wat programmeren.) Helaas wilde ze niet meer opstarten en groette mij met BEEEEEEEP-BEEP-BEEP-BEEP. (ofwel: lang-kort-kort-kort.)

Gezien mijn moederbord, een asus P5ND2[-sli], met een award bios komt vermoed ik dat de video kaart de schuldige is.

Aanpak tot nu
Ik heb als eerste oplossing haar een dag laten rusten en van binnen helemaal schoon gemaakt. (Inclusief videokaart) Na een dag rust en helemaal stof vrij te zijn nog steeds hetzelfde probleem.

Vragen
- Klopt dit vermoeden? Kan ik nog andere dingen checken? (zeker weten [alleen] een defecte video-kaart?)

- Wat kan ik nu het best doen?
Ik zat zelf te denken een goedkopen video kaart te kopen in de 500 serie van Nvidia. Ze hoeft namelijk alleen gelijk te presteren aan de oude 9800 en ik heb zelf geen zin om veel geld uit te geven aan een oude-`media'-pc. Ik wil gewoon weer dat ze werkt. (ze heeft me trouw gedient en wil haar niet zo maar laten zitten.)

- Welke video kaart is een goed idee om te kopen? (Leverbaardheid is handig gezien ik het overleef zonder, maar het toch wel erg onhandig vind.)

Ref:
Moederbord: P5ND2 - http://www.asus.nl/Motherboards/Intel_Socket_775/P5ND2SLI/
Videokaart: XFX 9800 GT

Andere [informatie] nodig?

Alvast bedankt voor het lezen iedereen! En de [hopelijke] hulp! Fijne kerst!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 20:35 . Reden: Opgelost ]

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:15
Heb je voor dat je PC niet meer wilde opstarten kenmerken gezien van een stervende video kaart? (zoals artifects e.d.)

De GeForce 8800 (en 9800) staan er om bekend om vroegtijdig te sterven, alleen ik denk dat dat je dit van te voren aan zou moeten zien komen. Als het van de een op de andere dag niet meer werkt zou ik iig niet er van uitgaan dat het de videokaart is.

Verwijderd

Topicstarter
Geen artifacts of iets gezien. Eigenlijk geen problemen mee gehad, vrij spontaan eigenlijk. Nu gebruikte ik haar om één/twee keer per dag een paar afleveringen tv te kijken, meer niet.

Ik ging zelf van de videokaart uit gezien de beeps: http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost
Videokaart vervangen en alles draait weer.