Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Hallo,

Ik heb een Asus Sabertooth 990FX met Windows 8 Pro (x64). Dat is allemaal geen probleem, echter ik kan geen temps uitlezen? Met de Asus tool lijkt het prima te lukken, maar met een speccy of iets dergelijks krijg ik allemaal memory errors (0x[insert cijfers] zijn mem errors toch?) Dit terwijl er met het werkgeheugen niets mis is, na memtests gedaan te hebben.

Weet iemand hoe dit kan?

Ik heb al een bios update gedaan, naar de nieuwste versie maar het mocht niet baten..

De specifieke error is: Unknown system error: 0x80041002 meestal anders verpakt, maar telkens deze code. Deze fout is bij speccy, maar vaak komen ze via messageBox'jes

~Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ghehehe druk bezig jij. :P

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn nieuwe Crosshair V Formula. Bij mij begon het pas nadat ik het UEFI had geupdate. AI Suite II geeft steeds meldingen over de spanning die weg valt of heel erg oploopt. Terwijl er in CPUZ dan niets te zien is. En met zulke spanningsverschillen zou mijn pc onherroepelijk moeten crashen.

Persoonlijk denk ik dat het aan de software ligt die met de UEFI is meegeleverd. Ik heb voor de zekerheid een bootable USB stick gemaakt met de UEFI updater van Asus erop. (Die staat op de driver cd.) Want volgens mij werkt het vanuit Easy Flash ook niet echt optimaal.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Nu je het zegt, draai jij windows 7? Zo ja, dan ligt het dus daar aan, maar wat kan er aan gedaan worden? Verder draait de pc als een zonnetje (op de casemod na...), dus ik heb geen zin om de boel opnieuw te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik draai idd sinds kort Windows 7. Ik ga eerst even die UEFI opnieuw flashen via een bootable USB stick. Dus niet met die ingebouwde flahtool op het moederbord. (In de handleiding van het mobo staat hoe dat moet.) Het viel me op dat de progression bar nog een heel klein stukje overhad toen ik de melding kreeg dat de flash gelukt was.

Daarna weet ik meer. Maar daar kom ik vanavond niet meer aan toe, dat wordt vannacht pas.

• JustMitchie
Laat je het weten wat het resultaat is? Ik denk dat we namelijk al wel kunnen concluderen dat er iets met het flashen niet helemaal fijn is. Er staat mij iets van bij dat het in het aller begin wel werkte, maar dat weet ik niet meer zeker...

Heb jij trouwens ook een FX-8150?

[ Voor 7% gewijzigd door JustMitchie op 27-12-2012 09:55 ]

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Just_Michel schreef op donderdag 27 december 2012 @ 08:57:
Laat je het weten wat het resultaat is? Ik denk dat we namelijk al wel kunnen concluderen dat er iets met het flashen niet helemaal fijn is. Er staat mij iets van bij dat het in het aller begin wel werkte, maar dat weet ik niet meer zeker...

Heb jij trouwens ook een FX-8150?
Nop ik heb een 975BE. Ik zit hier alleen te klooien met een usb stick die niet wil booten. Heb ook nog geen zit gehad om met een kater alles uit te gaan zitten zoeken.

De USB stick die ik gebruik geeft nogal wat problemen. Ik kan hem wel formatteren, maar als ik de HP tool gebruik om hem bootable te maken krijg ik een melding over write protection. En dan breken mijn hersens, want ik kan absoluut wél bestanden naar die USB stick slepen.

edit
Ik word van al dat gezeik een beetje moedeloos, dus ik probeer het morgen nog wel een keer. Tot nu toe heb ik iig nog geen passende oplossing gevonden. Niet op dit forum en ook niet op ander forums. En dat geldt zowel voor het BIOS probleem als voor het bootable maken van de USB stick om het BIOS te flashen vanuit een DOS omgeving.

[ Voor 35% gewijzigd door Phaerion op 28-12-2012 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Niet op dit forum en ook niet op ander forums. En dat geldt zowel voor het BIOS probleem als voor het bootable maken van de USB stick om het BIOS te flashen vanuit een DOS omgeving.
Volgens de handleiding is het usb stick er in en aan drukken? Zal daarbij vast handig zijn om de hdd even los te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Just_Michel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:49:
[...]

Volgens de handleiding is het usb stick er in en aan drukken? Zal daarbij vast handig zijn om de hdd even los te koppelen
Dat heb ik gedaan...ff op F8 klikken en dan booten van USB. Maar dan krijg ik niet het FreeDOS venster te zien, zoals in het boekje wel staat aangegeven.

Wanneer ik in het BIOS sta, en ik kies de EZFlash optie, ziet hij overigens wél de USB stick. Maar dan ben ik nog steeds in EZFlash bezig, en niet in een DOS omgeving.

edit

Overigens draait mijn RAM wél gewoon op 1333 of 1600, wat volgens mij inhoudt dat het gewoon als dual channel draait. Alleen staat er verder overal single als ik het bekijke met CPUZ en tijdens de post staat er ook geen 'dual channel' tussen haakjes achter de geheugengrootte.

[ Voor 20% gewijzigd door Phaerion op 28-12-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Hmm.. ach, als de temps uitlezen het enig probleem is, who cares :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Nja....het is wel handig om zeker te weten hoe het met je systeem staat op het moment dat je aan het overclocken bent. Zo ang ik alles op stock snelheid laat draaien is er verder weinig aan de hand idd. Mja...daar koop je geen Crosshaire bordje voor. Dat doe je toch wel wanneer je lekker met je systeem wilt zitten klooien. Betrouwbare readings van je sensoren is dan wel belangrijk.

Edit

Nou, het is gelukt om hem met een bootable USB stick te flashen. Nu is het maar afwachten of ik weer van die vreemde meldingen krijg over het wegvallen van de spanning op de north bridge.

edit 2

Nou...ik had het nog niet getypt en idd kreeg ik weer een melding dat er 0V op de north bridge stond. Dus, ik denk dat ik morgen maar eens een telefoontje ga plegen met de winkel waar ik hem vandaan heb. }:|

edit 3

Heb een harde reboot gedaan. Pc uitgezet, de spanning van de voeding afgehaald, en na tien a vijftien seconden weer opgestart. Nu, ongeveer anderhalf uur later heb ik nog steeds geen vage meldingen gezien. (fingers crossed)

Alleen is mjn cpu niet compatioble met 1866Mhz geheugen, en het lijkt daarom ook niet als dual channel geheugen te willen functioneren. Maar zoals ik ergens anders al zei, dacht ik dat het dan ook op halve snelheid moet draaien. En het draait tóch wel op 1333 en op 1600 Mhz.

Maar gelkukkig komt er binnenkort een nieuwe octocore uit van AMD, die wel mijn RAM wel accepteert.
http://tweakers.net/nieuw...ger-vishera-octocore.html

[ Voor 66% gewijzigd door Phaerion op 29-12-2012 09:46 . Reden: update. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Hmm... ik heb redelijk vaak de stroom er een heel weekend af, maar bij mij gaat het probleem dan niet weg :( toch maar een mailtje naar ASUS denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveinthahouse
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-04 16:59
ik heb dezelfde setup, met een FX-4100. ik draai hem op Win 7 en heb geen problemen om de temperaturen uit te lezen.

ben bang dat dit toch een win 8 ding is.
Pagina: 1