Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06-2020
hallo
ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste instelling van mijn opzet .
want ik krijg geen geluid van de tv niet op mijn htpc en dan rechtstreeks op de actieve boxen.
de tv -htpc zijn verbonden met optiche kabel en met een hdmi 1.4 kabel en met 3.5mm jack en vga kabel
de actieve boxen zijn rechtstreeks aangesloten op de geliudskaart.

de tv is een samsung ue40d6200tsxxn
de htpc is een origen s21t met een asrock a75 pro 4 met een realtek geluidskaart

ik de drivers opnieuw erop gezet van de geluidskaart kabels gewisseld instellingen verandert maar het enigste is wat ik heb gehad is een vervelend geluid (piep toon ) uit de boxen .

wie weet raad
ik wil er geen reciver of iets dergelijs er bij zetten want dat was de opzet niet (allemaal kastjes). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Met welke verbinding word het geluid overgebracht dan, ik denk dat je de verkeerde poort gebruikt (zie handleiding). Je TV heeft als het goed is twee Tulip stekkers voor extern geluid? En als het goed is heeft je onboard geluidskaart maar één ingang of mogelijk twee (roze en blauw). Hier moet je dus een verloop op aansluiten van Tulip naar minijack 3,5". Dan moet je in Windows je opname bron op de gewenste poort zetten en als het goed is heb je dan geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josw
ok zal eens uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josw
ik krijg dan een bromgeluid van de boxen
als ik de lijn ingang pak van de htpc en verbind met 3.5 mm jack en doe hem in de koptelefoon van de tv dan lukt het wel .maar als ik weer geluid normaal via tv moet ik er iedere keer stekkers gaan losmaken

[ Voor 72% gewijzigd door josw op 26-12-2012 21:07 ]