Cisco EPC3925 streaming probleem

Pagina: 1
Acties:

• Michiel77
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Hallo tweakers,

Ik lees al wat jaartjes mee op deze site maar heb nu maar een account aangemaakt omdat ik een netwerk probleem heb waar ik niet uitkom maar hoop er met jullie hulp wel uit te komen.

Probleem:

Ik heb een htpc die video''s streamt vanaf mijn nas (synology DS212).
Ik heb internet van upc en daar werd de cisco EPC3925 modem bij geleverd.

Als ik een video bekijk dan moet deze erg vaak bufferen en met erg vaak bedoel ik 1 x per minuut ofzo.
Ik weet dat de fout in de cisco modem zit want als ik deze ertussen uithaal en een switch ertussen hang dan is het probleem weg.

Wat heb ik zelf bekeken/gedaan:

Het netwerk zelf werkt gewoon goed. Ik heb een 1Gb verbinding tussen nas en htpc en als ik de zelfde video bestand kopieer naar mijn htpc haal ik ongeveer 70MB/sec dus daar ligt het dan ook niet aan.

Firewall op de modem heb ik uitgezet maar zonder resultaat.
SPI Firewall Protection: off
IPv6 Firewall Protection: off

Ik heb automatische en vaste ipadressen geprobeert op mn htpc maar maakte geen verschil.

Als ik de nas en htpc op de switch aansluit, en ik sluit de switch aan op de modem dan heb ik het probleem ook nog steeds

Ik heb natuurlijk het internet al afgezocht maar kan de oplossing niet vinden.
Ook heb ik de helpdesk van upc gebeld maar nadat ze wisten dat het internet goed werkte en ik ook gewoon een 1Gb netwerkverbinding had vertelde ze mij dat ze mij niet konden helpen en dat ik maar op internet moest zoeken naar een oplossing.

Gegevens van mijn modem:

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: *
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125561-120727c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125561-120727c_upc.bin
Firmware Build Time: Jul 27 21:06:28 2012
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Enable

Alvast bedank voor de hulp.

iRacing Profiel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me vreemd dat de modem er iets mee te maken heeft als je een switch ertussen hangt en PC en NAS enkel op switch aansluit.

Hoe dan ook, je kunt het uitsluiten door een andere router (die je nog hebt liggen of die je even bij iemand leent) achter de modem te hangen en de modem in bridged mode te zetten. Dan doet hij helemaal niets meer op je LAN. Als het probleem dan weg is kun je de aanschaf van een goede nieuwe router overwegen. Bijkomend voordeel is dat je dan je WiFI-antennes op betere plek dan de modem kunt hangen (of het nu achter TV of in de meterkast is, dat zijn de twee slechtst denkbare plekken voor WiFI in huis).

Oslik blyat! Oslik!

• Michiel77
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
dion_b schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:03:
Lijkt me vreemd dat de modem er iets mee te maken heeft als je een switch ertussen hangt en PC en NAS enkel op switch aansluit.
Als ik het cisco modem vervang voor een switch die ik heb liggen dan is het probleem weg (ik heb alleen geen internet meer).
Met andere woorden: het probleem is er alleen als ik de cisco modem gebruik. Dus dan is het toch niet vreemd?

iRacing Profiel