HTPC XBMC - 1080p media PC

Pagina: 1
Acties:

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:05 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 16:10

amas

Law of Nature: Chaos

Wat betreft de CPU zou ik voor de Intel gaan. Puur op CPU kracht wint de Intel van de AMD en dat is het belangrijkste bij het decoderen van Blu-ray. Als je er geen spellen op speelt dan is de mindere IGP van de Intel niet van belang. Zolang hij maar beeld weergeeft :)

Ook kan ik je aanraden om de stock koeler te vervangen door een after-market variant zoals de pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B. Het is wellicht wat duur, maar als de HTPC in de huiskamer komt te staan en je gaat een Blu-ray afspelen, dan kan ik me voorstellen dat je niet het gezoem van de toch wel luidruchtige stock koeler wilt horen. Ik heb thuis ook een HTPC staan met de stock koeler en ik stoor me steeds aan het lawaai van de stock koeler (ik moet dat ding een keer vervangen :P). Ik denk dat het een zeer goede investering is.

Voor de rest een prima PC (en de HDD's? ;))

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• den85
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-03 17:26
Heb je ook een zotac box overwogen?
Zelf heb ik er ook 1 en daar draai ik ook windows 7 + xbmc op.
De films/series die ik afspeel (veel 1080p) staan op mijn NAS.

Werkt als een zonnetje :)

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:05 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Zowel de intel als de AMD zijn alle2 prima in staat tot het afspelen van de content. De AMD A4 en A6 Trinity (FM2-socket) kunnen echter geen BluRay 3D afspelen; dan zul je een Llano (FM1-socket) of Trinity A8 of hoger moeten nemen.
Qua verbruik zijn de Trinity-APU's iets zuiniger dan de intels, en zijn de Llano's weer iets minder zuinig. Grafisch zijn de AMD's wat sneller, en qua CPU de Intels. Voor HTPC-gebruik is dit echter niet echt boeiend, want zowel Intel als AMD kunnen dit alle2 zonder al te veel moeite. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar AMD, omdat de chipsets die ervoor beschikbaar zijn me wat meer bevallen, en de kosten er toch net wat lager van zijn, maar aan alle2 de builds zal je je geen buil vallen.

iRacing Profiel