Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 15:02
Momenteel hebben mijn ouders een oude lcd zonder hdmi en is de pioneer home cinema set xv-dv313 met s-dv313, ook zonder hdmi aangesloten via scart.

Ze hebben een nieuwe tv gekocht met uiteraard wel hdmi.

Nu zijn de speakers van de home cinema set netjes in het huis weggewerkt, maar de dvd speler met versterker willen ze vervangen voor een blu ray speler/versterker. Nu zijn dit speakers met stekkertjes met kleurtjes, zijn dit specifiek stekkers voor pioneer? Of zelfs alleen specifiek per model?

Ik zoek dus een blu ray met ingebouwde versterker (door beperkte ruimte), maar zonder speakers en waar de huidige speakers wel in kunnen.

Nu heb ik gezocht, maar kan ik die setjes niet zonder speakers vinden en weet ik niet of de aansluiting past.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Speakers met stekkertjes zijn niet specifiek voor Pioneer. Eerder specifiek voor de standaard consumentensetjes zodat er eigenlijk weinig tot geen verwarring kan ontstaan over hoe je het aan moet sluiten. Maar in principe kan je die stekkertjes er af knippen zodat je gewone aders over houdt. Die aders kan je dan in eigenlijk elke receiver stoppen. Dat maakt de zoektocht toch wat makkelijker. Let wel dat het lastig kan zijn dergelijke dunne aders goed in een receiver te krijgen. Maten als 0,5mm² zijn geen uitzondering bij dergelijke setjes.

Het tweede waar je mee zit is de passieve subwoofer van de Pioneer. Normaliter verwacht een receiver een actieve subwoofer. Je zal dus een model moeten vinden met een dergelijke aansluiting. Van receivers ken ik maar twee soorten die dat hebben: de Pioneer VSX-S300e n VSX-S500. Maar dan heb je nog geen Blu-rayspeler. Die zijn er wel, maar verder dan een Yamaha BRX-610 kom ik ook niet. Waar wel gezegd moet worden dat de Pioneer meer receivers zijn en de Yamaha een Blu-rayspeler met ingebouwde versterker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraron
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Late reactie op een post uit 2012... Maar ik ben op zoek naar 2 van die gekleurde stekkertjes want ik heb zo'n versterker maar niet de speakers...
Ik kan ze nergens vinden (ook niet via Pioneer) en stuitte op deze post. Iemand misschien..?