meest gebruiksvriendelijke htpc en/of mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

• driesm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2020
Na wat topics gelezen te hebben een vraag voor jullie.. de meeste mediaspelers kunnen wel zo goed als alles afspelen maar welke setup is het meest gebruiksvriendelijk?

ik heb zelf al jaren een HDX die alles afspeelt maar alles gaat via samba of NFS en dat lukt wel maar je moet echt welk bestand je aan het zoeken bent.

bij iemand eens xbmc aan het werk gezien: automatisch van imdb alle info en fotos downloaden. en te besturen via andriod en ios.

Is dit voor jullie de ideale setup? ik denk dan aan xbmc in combinatie met asrock? en interactie met tablet of smartphone lijkt me ook wel leuk.

Maar het is vooral: ik zoek setup waarbij het mij niet uitmaakt hoe hij aan de informatie komt via welke protocol waarbij alles op een NAS staat. Maar ik wil wel alle informatie kunnen zien van die bepaalde tv reeks of film en dan een bepaalde episode opstarten. (zelfs over verschillende NASsen)

Ik lees ook dat boxee dit ook doet? iemand die kan vergelijken?

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:03
Ik heb hier een Boxee Box staan die dit doet.
Hij haalt zelf alle info op via internet en dit gaat heel aardig. Een enkele keer moet je handmatig identificeren.

Bedienen via app op de iPhone kan, maar is niet meer dan een afstandsbediening met wat knoppen helaas.
Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/geekdad/images/2009/03/15/img_0013.png

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Meest gebruiksvriendelijke is imho een Dune.
Een HTPC (XBMC) is heel leuk, en wordt steeds beter, maar blijkt vaak toch een hobby-project. Wil je out of the box direct kunnen kijken, zonder configuratie-gedoe, dan is de Dune je vriend :Y

iRacing Profiel

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voordat we een opsommingslijst krijgen van 'ik vind deze mediaspeler het fijnst werken', het is persoonlijk. Zelf stond ik eerder dit jaar ook voor de keuze voor de aanschaf van een nieuwe mediaplayer en heb ik ook gekeken naar een Asrock- of Foxconn met XBMC. Uiteindelijk ben ik voor de Boxee Box gegaan omdat deze mij qua interface het meeste aansprak. Ook het automatisch indexeren van films werkt perfect. Zoals eerder gezegd, een enkele keer wordt een film verkeerd geïndexeerd maar dat is gemakkelijk aan te passen dankzij het toetsenbord op de remote.

Neemt niet weg dat Dune ook goede mediaplayers bouwt. Maar wat ik een nadeel vind aan de Dune is dat je zelf de films nog moet voorzien van coverart en aanvullende informatie. Nu hoeft dat maar slechts met een paar muisklikken zoals hier wordt uitgelegd, alleen ga ik liever voor gebruiksgemak :)

• kroegtijger
DaMarcus schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:45:
Voordat we een opsommingslijst krijgen van 'ik vind deze mediaspeler het fijnst werken', het is persoonlijk. Zelf stond ik eerder dit jaar ook voor de keuze voor de aanschaf van een nieuwe mediaplayer en heb ik ook gekeken naar een Asrock- of Foxconn met XBMC. Uiteindelijk ben ik voor de Boxee Box gegaan omdat deze mij qua interface het meeste aansprak. Ook het automatisch indexeren van films werkt perfect. Zoals eerder gezegd, een enkele keer wordt een film verkeerd geïndexeerd maar dat is gemakkelijk aan te passen dankzij het toetsenbord op de remote.

Neemt niet weg dat Dune ook goede mediaplayers bouwt. Maar wat ik een nadeel vind aan de Dune is dat je zelf de films nog moet voorzien van coverart en aanvullende informatie. Nu hoeft dat maar slechts met een paar muisklikken zoals hier wordt uitgelegd, alleen ga ik liever voor gebruiksgemak :)
De Dune's kunnen ook zelf scrapen. Je kan er natuurlijk ook een .nfo-file bij plaatsen danwel laten genereren.

iRacing Profiel

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:11
Om een Dune dit te laten doen moet je wel 3rd party software installeren. Ik heb het op mijn Dunes nooit gedaan, en ben er wel erg blij mee.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
kroegtijger schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:27:
[...]

De Dune's kunnen ook zelf scrapen. Je kan er natuurlijk ook een .nfo-file bij plaatsen danwel laten genereren.
Oh, sinds wanneer??

Op zich ben ik van dat hele scrappen afgestapt. Veel werk voor vaak maar een tijdelijk iets.
Ik vind het scrollen door de mappen helemaal niet vervelend.

• kroegtijger
sinds er het nodige op internet voor te vinden is ;)
Op zich ben ik van dat hele scrappen afgestapt. Veel werk voor vaak maar een tijdelijk iets.
Ik vind het scrollen door de mappen helemaal niet vervelend.
Als je je content niet bewaard kan ik het me voorstellen, maar aangezien ik alles bewaar wil ik 't graag netjes geordend zien. Zelf gebruik ik een HTPC en 2 raspberry pi's en dat werkt prima, maar het houdt je regelmatig bezig... Nu is mn storage weer te klein, dus ben ik maar een servertje aan het bouwen :{ bodemloze put :(

iRacing Profiel

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
kroegtijger schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:33:
[...]

Ik ken alleen maar programma's als Yadis, maar niet iets dat op de speler staat.

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:33:
[...]

[...]
Misschien dat je een klein tipje van de sluier kan lichten? Ik kan namelijk niets vinden en ben toch aardig aan het zoeken geweest.
Pagina: 1