• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 12:09
Ik heb een probleem met mijn HP ZR2740w monitor. Als ik mijn PC opstart dan werkt de monitor normaal echter na een paar minuten valt het scherm uit, het lijkt wel of hij in een slaapstand komt want er staat nog spanning op [=LED lampje]. Af en toe lijkt het erop dat ik nog een flits zie van wat er op het scherm staat.
Dezelfde monitor op een andere PC geeft het zelfde resultaat. Dus ik ga er vanuit dat toch echt wel de monitor is!! Heeft iemand ervaring of weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn.

pricewatch: HP ZR2740w Zwart

http://h20000.www2.hp.com...sId=5163694&manualLang=nl

Drivers is actueel maar ik zal vanavond nog een test doen met een andere aansluiting.

Verwijderd

Een driver moet niet nodig zijn voor de correcte werking van een monitor, dit is alleen voor de kleur en bediening. Als een andere kabel niet werkt zal hij gerepareerd moeten worden. Controleer ook de poorten van het scherm waar de kabel ingaat op schade of corrosie etc.

Verwijderd

heb ik ook wel eens...hoe is jouw aansluiting? displayport toevallig? of hdmi.
Bij mij geeft ie soms zwart beeld bij de displayport....driver dingetje....ook al is ie up2date.
Dan moet ik het scherm even instellen/overschakelen op hdmi signaal in het scherm zelf (knopje) zonder dat ik een HDMI kabel heb aangesloten }:O en dan weer terugzetten op displayport en hij pakt het signaal weer op en doet het weer. Komt bij mij gelukkig niet vaak voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 18:59 ]

• Toine1
Ook met een ander DVI kabel [= enkele versie] heb ik geen resultaat. Wat ik nog kan proberen is om een display poort aansluiting van mijn monitor te gebruiken. Ik weet niet wat nu het beste is mijn HD7970 heeft 'n mini display poort, een dual link DVI en een HDMI aansluiting. Mijn lijkt dat ik het beste de mini display poort van mijn HD7970 kan gebruiken??

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-02 20:23
Toine1 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:36:
(...)
Af en toe lijkt het erop dat ik nog een flits zie van wat er op het scherm staat.
(...)
Als het scherm is uitgevallen, schijn dan eens met een felle zaklamp op het scherm. Wat zie je dan? Als je dan heel vaag ziet wat het beeldscherm normaal weer had moeten geven, dan is er een probleem met de backlight. Volgens mij zou dit heel goed het probleem kunnen zijn, namelijk dat het voedingsgedeelte van de backlight van het scherm rot is. Mocht dit inderdaad het geval zijn en je hebt geen garantie meer, dan kan je eventueel het scherm openschroeven en controleren op bolle condensatoren (wel de spanning van het scherm halen).

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:59
Klinkt inderdaad als badcaps. Gewoon openmaken en kijken, da's de beste optie.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Toine1
Heb ik dus gedaan en ook met een zaklamp was er niets te zien!!!

• Toine1
Ik heb nu een test gedaan met een displayport kabel en ook met deze heb ik weer hetzelfde resultaat. Af en toe komt het beeld in een flits van enkele seconden, rest zwart.

• Toine1
iemand? nog een idee, want zoals ik al schreef, met zaklamp zie ik geen beeld dus zijn het niet die bolle condensatoren van Daam en BeefHazard.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-02 20:23
Toine1 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 08:25:
iemand? nog een idee, want zoals ik al schreef, met zaklamp zie ik geen beeld dus zijn het niet die bolle condensatoren van Daam en BeefHazard.
Opzich is het nog steeds goed mogelijk dat je te maken hebt met een falende voeding, alleen gaat het probleem verder dan de voeding van alleen de backlight. Ook de voeding van het circuit dat de beeldsignalen geeft, geeft problemen.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:07

Sorbo

Uw hulp in huis!

Garantieaanvraagje doen? Volgens de tweakers specificatiepagina heb je 3 jaar on-site garantie, en aangezien de monitor pas sinds eind 2011 op de markt is zou je nog garantie moeten hebben (en zonder papieren moeten kunnen claimen, monitor kan namelijk nog geen 3 jaar oud zijn)

Je kunt zelf wel gaan rommelen met een monitor van ruim 600 euro, maar is dat wel zo verstandig als je ook ter plekke geholpen kunt worden?

• Toine1
Was een tweedehands in mei 2012 gekocht bij http://q-products.net/nl/over-ons.html met een half jaar garantie. Ik heb wel contact gezocht maar dit gaat hem niet worden denk ik [qua oplossing], vandaar dat ik ook zelf ga kijken, of dit zelf op te lossen is.
Pagina: 1