Nieuwe 2TB schijf maakt een krassend en tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Ik heb zaterdag een externe harde schijf gekocht van Medion die om de minuut ongeveer een soort krassend / tikkend geluid maakt. Ik heb hierover contact gehad met de service desk van Medion maar daar werd mijn vraag niet serieus genomen. Dit kwam mede door de ondeskundigheid van de medewerker die er veel te makkelijk over dacht.
Momenteel heb ik de schijf nog niet in gebruik genomen (wel data op gezet) omdat ik het krassende geluid wat uit de schijf komt niet vertrouw. Om de minuut ongeveer gaat het controle led op de schijf knipperen en op dat moment komt er een krassend geluid uit de schijf en soms klinkt hij wat harder. Dit is een geluid wat mij zeer bekend voor komt uit een gecrashte schijf. Vreemde is wel dat als ik lees of schijf opdrachten op de schijf uitvoer en het ledje constant gaat knipperen het geluid niet te horen is. Een enkele keer kinppert het led alleen en is er niets te horen. Juist daaerom denk ik dat het niet hoort. Ik heb meerdere externe harde schijven waaronder ook medion en die maken dit geluid niet. Ik zou graag voor ik belangrijke data op deze schijf ga zetten de schijf omruilen voor een ander exemplaar. De medewerker van de servicedesk zei dat ik de schijf eerst maar een paar weken moest proberen. Dit lijkt mij geen optie want als het mis gaat heb ik een groot probleem. Het gaat hier om een schijf waar belangrijke data op moet. Hij deed net of het om een toetsenbord ofzo ging....

Wat ik heb gedaan is de schijf getest met scandisk. Die geeft geen fouten aan.

Wat ook nog zinvol is om te vermelden is dat de schijf in de winkel uitgepakt in de vitrine kast stond en dus uit de doos is geweest. Ik ben bang dat de schijf is gevallen ofzo. Ik had gehoopt een serieus antwoord te krijgen aan de telefoon maar dat zat er helaas niet in. Ik heb dit probleem ook gemaild naar Medion en wacht nog op antwoord. De enige oplossing waar ik eigenlijk tevreden mee ben is een nieuwe schijf want ik denk niet dat iemand mij gerust kan stelen dat dit normaal is. Maar goed ik heb verder ook geen vergelijkings materiaal met zo'n zelfde schijf.

Wat wel in de handleiding staat is dat de schijf een zoemend en klikkend geluid maakt maar dit tikken zit me echt niet lekker!
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Ik ben dus echt bang om deze schijf te gaan gebruiken op dit moment.

Ik las overigens in een ouder topic dat iemand met een 1,5 TB schijf een soortgelijk probleem had een paar jaar geleden. Die had een nieuwe schijf gekregen en daarmee was het probleem verholpen.

Ik hoop dat iemand ervaringen heeft met dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07

M2M

medicijnman

Gewoon terug gaan naar de winkel en je verhaal uitleggen. Zeggen dat je een tikkende schijf niet kunt vertrouwen met je data en graag een ander exemplaar zou willen. En daar zou de winkel niet moeilijk over mogen doen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Hij is gekocht bij de Aldi en dit was het laatste exemplaar wat ze hadden.
En alle service verloopt via de service desk van Medion. Ik heb daar mijn verhaal uitgelegd maar werd te woord gestaan door een onervaren callcenter medewerker die mijn probleem niet serieus neemt en mij ook nog doodleuk weet te vertellen dat als de schijf na controle goed blijkt te zijn ik dezelfde weer terug krijg! Ik hoop op mijn mailtje naar Medion een serieuzere reactie te krijgen. Ik zit nu al weer een tijdje achter de pc en de schijf staat aan. Het geluid werkt me gewoon op de zenuwen. En eens in de zoveel tijd lijkt hij net wat harder / anders te krassen waardoor je echt denkt nu is het gebeurd.
Ik vind dat bij zo'n klacht geen enkel risico genomen moet worden. Ik durf mijn data er in ieder geval niet op te zetten en dan moeten ze gewoon een andere geven zonder verdere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Dit staat er bij Garantievoorwaarden bij de Aldi:

Alle ALDI actueel-artikelen kunt u retourneren in alle ALDI markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. U krijgt het aankoopbedrag terug.

Bewaar voor ALDI actueel-artikelen met garantie de garantiekaart en uw kassabon. Op de garantiekaart staat de klantenservice van de fabrikant vermeld met wie u, indien nodig, contact kunt opnemen.

Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik zou het ook niet vertrouwen. Binnenbrengen die hap, wat die helpdeskmedewerker ook mag beweren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
nee hoor, lekker terug gaan.

Laat ze het maar oplossen (voor zover ik weet is de verkopende partij degene die de garantie moet afhandelen).

Je zou een keer kunnen proberen om hem helemaal vol te schrijven, kijken of hij raar gaat doen ergens tijdens dit proces.
Maar dan nog zou ik het niet vertrouwen, er zijn tekenen dat hij niet in orde is, dan imo niet mee blijven zitten.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Sommige schijven zijn wel behoorlijke herriemakers. Andere zijn weer wat stiller.
Hoe jouw schijf het hoort te doen, dat weet ik niet. Maar als je niet tevreden bent, breng je hem toch gewoon terug naar de winkel en klaar is kees.

En dan koop je bijv deze

Western Digital Elements Desktop 2TB Zwart

85 euro, weet niet of dat erg veel meer is als wat jij betaald hebt, maar lijkt me in ieder geval de moeite waard.

[ Voor 29% gewijzigd door Reepje op 27-12-2012 05:47 ]

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Wat ik al aangaf in mijn vorige reactie.
Je hoeft geeneens een reden op te geven om het product terug te brengen. Ze moeten het gewoon terug nemen en je geld terug geven!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb ook zo'n aldi 2TB schijf, volgens mij zit er seagate in als ik me goed herinner. Heb er 50 euro voor betaald. Volgens mij een foutje want USB3 + 2TB lijkt me normaal duurder. Ding was afgeprijs op afgeprijsd, zaten wel 4 stickers op, heb meteen de voorraad meegenomen ;)

Kan me niet herinneren dat hij hard tikt (gebruik alleen voor backup af en toe). Veel van die disken doen overigens wel de koppen parkeren na een x tijd idle gedraaid te hebben, misschien hoor je dat!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34
tajvdz schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:03:
Ik zou graag voor ik belangrijke data op deze schijf ga zetten de schijf omruilen voor een ander exemplaar. De medewerker van de servicedesk zei dat ik de schijf eerst maar een paar weken moest proberen. Dit lijkt mij geen optie want als het mis gaat heb ik een groot probleem. Het gaat hier om een schijf waar belangrijke data op moet. Hij deed net of het om een toetsenbord ofzo ging....
Ook een disk die geen vreemde geluiden maakt kan het morgen mis mee gaan en je loopt dus altijd het risico op een groot probleem.
Als jij je belangrijke data aan externe disken toevertrouwd en een groot probleem hebt als het mis gaat dan wordt het hoog tijd om eens na te denken over een backup van belangrijke data.

Op verzoek verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 27-12-2012 13:31 ]

• ninjazx9r98
Anoniem: 195780 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:29:
[...]

Ik weet niet precies waar je op doelt als je het over een strategisch veilige opslag hebt??
Pardon?

Je kunt er nu wel een heel verhaal omheen gaan hangen maar zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen?
TS geeft aan in grote problemen te raken als de nieuwe schijf belangrijke data bevat en kapot gaat.
Oplossing is vrij simpel, zorg er voor dat je niet direct in grote problemen raakt als een disk kapot gaat.
Wat je vervolgens doet om data te beschermen bij brand, rampen en weet ik veel heeft TS het helemaal (nog) niet over gehad.

• tajvdz
Nou ja op zich is de discussie op het einde niet echt relevant. Ik heb een schijf die ik niet vertrouw en daar wil ik mijn data niet opzetten. En vraag alleen advies en hoopte ervaringen te horen van anderen.

Maar goed inmiddels 2 x contact gehad met de helpdesk van Medion. 2e gesprek ging iets beter want de medewerker probeerde mij gerust te stellen maar conclusie was hetzelfde, zo lang hij geen problemen geeft met lezen en schrijven is hij niet defect dus kunnen ze er niets aan doen. Ik had ook een email gestuurd miaar daar op nog geen reactie.

Gister bwgon de schijf steeds harder te kraken en krassen. Ook op momenten dat de led niet knipperde. De geluiden kwamen steeds sneller achter elkaar.

De bewuste schijf stond in week 48 in de folder. Ik was zaterdag eerst naar het aldi filiaal in mijn woonplaats gegaan en toen werd mij verteld dat ze de 2tb schijf niet maar hadden maar alleen de 1tb. Ik dus even verder gereden en in het 3e filiaal wel succes en de schijf gekocht. Stond wel uitgepakt in de vitrine. Viel mij wel op dat de 1tb die ze ook hadden van een heel ander merk was en dat de schijf in het eerste filiaal toch wel heel veel leek op die ik nu had gekocht. Dus ik vanmorgen weer naar de aldi inmijn woonplaats en inderdaad de schijf die daar in de vitrine stond met prijskaartje enomschrijving 2 tb was een medion en niet van dat andere merk. Ik heb een medewerker aangesproken en we hebben op de schijf gekeken en dat was inderdaad de 2tb maar danuit de folder van week 30. Dat staat bij aldi / medion op artikel en doos vermeld.
ik zei tegen de medewerker dan koop ik deze schijf gewoon en breng ik er later wel weer 1 terug en kan ik ze even vergelijk. Dit was goed, maar het bleek toen alleen dat de adapter ontbrak. Dat maakte mij op zich niets uit want die heb ik een. Alleen nu moet ik dus 1schijf terugbrengen maar goed.
En ik heb het net geprobeerd en in de vandaag gekochte schijf zit dat krassende geluid niet.
De schijf die ik vandaag heb gekocht was ook 59 euro ipv 89 omdat hij ouder was..
Maar goed probleem opgelost, nu alleen even kijken hoe ik dat met de adapter ga oplossen. Dan ga ik dus de eerst gekochte schijf terugbrengen. ik denk dat ik eerst medion maar bel over de adapter. mijn voorkeur gaat trouwens uit naar zulke medion schijven omdat ze gedocked kunnen worden in een medion pc. die ik nu heb past hij niet maar die komt er binnenkort wel. dan is de adapter trouwens niet meer nodig...

maar goed blijkt wel weer dat mijn gevoel goed was en dat dit geluid absoluut niet normaal is.
en ja de schijf functioneert nu nog normaal maar het gekras kwam steeds vaker dus dat gaat vroeg of laat fout... jammer dat medion zelf niet wilde omruilen maar zo kan het ook natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
*knip* hou het gezellig en reageer on-topic. :)

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 03-01-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:51

3DDude

I void warranty's

Kap beiden is met huilen, daar ging het topic niet over, het ging over een HDD die de TS niet vertrouwd.
Dat je daar back-ups van kan maken is leuk, maar als je van te voren al kan horen dat die HDD het binnenkort gaat begeven kan je m beter terug sturen.
En dat gaat de TS nou doen, dus prima oplossing. :)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1