Macbook 128GB dualboot met Windows 7, vanaf USB booten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ik heb een Macbook Air (mid 2011) met 128GB SSD, waarop ik graag Windows 7 (of 8 ) zou willen dual booten.

Nou vind ik het zonde om een zeg 30GB te reserveren voor Windows, daar ik dit niet veel gebruik.

Windows 7 (en volgens mij 8 ook) kan je op een USB stick installeren, al wordt dit niet ondersteund door Microsoft. Nou vraag ik mij af, alvoor ik er een hoop tijd in steek, als ik nou zo'n bootable USB stick maak, kan ik deze dan op m'n macbook gebruiken?

(Voorbeeld van te gebruiken USB stick .. http://www.acrshop.nl/32g...o-stick-mini-p-22553.html
niet heel relevant, maar hoop op deze manier de beschikbare schijfruimte wat op te krikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, als Windows Bootable op een USB stick gezet kan worden dan kun je daarvan opstarten door de ALT in te drukken bij het opstarten.

Of het werkbaar is is natuurlijk een ander verhaal. (in ieder geval een USB stick in een MacBook Air lijkt mij al niet handig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
Misschien niet zo snel.., opstarten zal wel even duren. Maar waarom lijkt een USB stick je niet handig (plaatje schijnbaar niet gezien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ehm, twee reden van deze misvatting van mij.
1: ik had de afbeelding niet gezien
2: ik zat nog met de USB-aansluiting van de eerste versie in gedachten, die met een klepje werkte (het was laat gisteren)

Met de nieuwe MacBook Air, en met de stick waar je naar linkt moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:05
Windows 8 Pro kun je installeren op een USB stick en dat is ook gewoon officieel ondersteund gebruik van W8. Het heet dan "Windows 8 To Go." Misschien is het wel handig om uit te zoeken wat de specificaties zijn van de stick. Een trage stick maakt het natuurlijk niet prettig om mee te werken.

Addicted to silent computing