Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:19

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Heb sinds twee weken een GTX670 (hiervoor een GTX570) in mijn systeem hangen en sindsdien hoor ik met name in spelmenu's (bijvoorbeeld Far Cry 3, The Witcher 2) hoge tonen, dit verandert van toon per instelling in het menu dat aangepast word, in 2D modus zijn er geen problemen...
Nu dacht ik in eerste instantie dat dit geluid door de videokaart werd geproduceerd maar na wat nader onderzoek kwam ik er achter dat dit uit de monitor komt, aan de rechterbovenkant om precies te zijn.
De monitor betreft een iiYama Prolite E2473HDS, met de 570 had ik hier geen last van dus lijkt me voor de hand dat de 670 een signaal naar de monitor stuurt dat dit geluid veroorzaakt.
Ik heb zelf al verschillende refreshrates, resoluties, HDMI kabels en DVI-D kabels geprobeerd maar dit maakt geen verschil, de monitor geeft alles qua beeld naar behoren weer alleen die irritante pieptonen, word er een beetje gestoord van onderhand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dat kan gebeuren natuurlijk al komt het gelukkig niet veel voor. Wat je kan doen is testen met een andere kabel en op een ander systeem. Als je het dan nog hebt moet je terug naar de winkel / fabrikant! Test voor de grap ook een ander scherm op het huidige systeem dan staat alles vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Kabels heb ik al geprobeerd maar zal mijn oude scherm er eens aan hangen en zal mijn Macbook aan het huidige scherm hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Opgelost!
Ik had de driver al verwijdert in het register met driversweeper maar deze haalt kennelijk toch niet alles weg, gisteren toch even via regedit in het register gedoken en kwam nog 20+ register entries tegen van nVidia.
Na deze verwijdert te hebben de nieuwe driver er op gezet en nu draait ie weer als een zonnetje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55
Door een nieuwere driver verdwijnt coil whine uit de monitor? Het kwam niet uit de speakers van de monitor toevallig?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Ik was ook vrij verbaasd, het is trouwens dezelfde driver maar met achter gebleven register entries van de vorige driver.
De (onzichtbare) speakers bevinden zich ergens in het midden van de monitor en het geluid kwam duidelijk uit de rechterbovenhoek...
Eigenlijk alleen de driver ingedoken omdat ik constant BSOD's heb met de GTX670 in Deus Ex HR, dit was een aangename bonus...
BSOD probleem dacht ik opgelost te hebben door Deus Ex in DX9 te draaien maar helaas; gisteren toen ik de game afsloot wederom een BSOD.
Ik lees nu op verschillende fora dat mensen best veel soortgelijke issues met de 670 hebben...
Pagina: 1