Lite-On 12x10x32 Burn-Proof, goed?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De 16 speed is nu ongeveer 400 gulden.
Ik denk dat ik nog even wacht todat ie ongeveer 350 is en dan keihard toesla :)

Maar serieus, hij is dus eigenlijk hetzelfde als de Plextor echter met andere naampies voor de onderdelen.
Waarom zou je het niet doen zou duur is die niet namelijk!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Savedisc 2 vindt ik wel belangrijk omdat bijv. black & white die beveiliging gebruikt. Maar lite-on is dus de beste behalve die savedisc 2.

• ferdinand
Niemand heeft hier nog iets over te melden?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Tja, wat wil je nog weten?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29
LOL zwarte markt (beverwijk)
Lite on fikkers burn proof voor 249 PIEK!!
Binnen uur uitverkocht :(

Verwijderd

OK, de allerlaatste x.......
Kijk ff op deze site: http://www.elby.de/CloneCD/english/cdr_l.htm

En dan specifiek bij het kolommetje over die "correct EFM-shit"..... Kijk daarna eens bij de Acer1208. Die doet dit dus wel.

Er schijnt trouwens een nieuwe beveiliging onderweg te zijn, gemaakt door een russische programmeur, die met de huidige branders niet te fikken zouden zijn. Maarja, das een kwestie van tijd, als dit al waar is. De URL hiervan zal ik nog eens op zoeken.

• The PyroPath
  • Laatst online: 15-04 23:18

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op maandag 11 juni 2001 01:51 schreef St&er het volgende:
OK, de allerlaatste x.......
Kijk ff op deze site: http://www.elby.de/CloneCD/english/cdr_l.htm

En dan specifiek bij het kolommetje over die "correct EFM-shit"..... Kijk daarna eens bij de Acer1208. Die doet dit dus wel.
Maar die ACER kan dus weer geen RAW+96 branden, mijn vraag is dus, welke is belangrijker, of zou je met een crack alles kunnen branden, alleen niet direct?

Breek je nek voorzichtig

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 01:40
Heb er 1 gehad (lite-on 12x10x32), maar was er niet bijster enthousiast over:

-schakelde bij aardig wat 12speed cdr's terug naar 8x, zelfs bij 24x Tayo Yudens..
-Deed ruim 10min over een volle 80min cdr. (is dit normaal?)

M'n huidige Teac CD-W512SB doet 7m:14s over dezelfde 80min cdr. En die is dus ook 12x10x32. Wel wat duurder: DM 499,-, maar SCSI is zowieso duurder.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 02:35 schreef The_PyroPath het volgende:

[..]

Maar die ACER kan dus weer geen RAW+96 branden, mijn vraag is dus, welke is belangrijker, of zou je met een crack alles kunnen branden, alleen niet direct?
Ten eerste kan die Acer het wel branden, maar niet lezen!

Ten tweede: yep, dat kan. Alleen dan moet die er wel wezen, of je moet `m zelf maken. Het duurt altijd ff voordat er een crack is en dan hoeft het nog niet altijd even makkelijk te zijn die toe te passen (referend aan de RA2-cracks in het begin),of dat ze het daadwerkelijk doen. In het geval dat je `m zelf wilt maken.......veel suc6 ;)

P.S. De originele RA2 is in mijn bezit B-)

• The PyroPath
  • Laatst online: 15-04 23:18

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Maar hoe kan je nou een "verborgen" stukje data branden als je dat niet kan lezen :? :? :? :? of zeg ik nu weer iets heel doms? Een snel en goed antwoord zou ik erg op prijs stellen want ik zit met een portemonee die jeukt in mijn handjes ik wil een brander kopen, kan de ACER het wel maar heb je er nix aan omdat ik het toch niet kan lezen, dan koop ik die Lite-On heb je toch wel wat aan die functie dan koop ik die ACER.

Alvast bedankt TPP

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ik heb ff gekeken naar m`n eigen config.
Die Acer kan wel Sub-channel data, ISRC, enz. lezen, ik kan alles aanvinken en er wordt met Nero zelfs naar gevraagd! Zodra er een "beveiligde" cd in zit, vraagt hij of ik door wil gaan. Ik kan werkelijk alles branden: PSX, data met Securom, Safedisk 1 en 2, Laserlock, enz....
Ik vermoed dat de firmware er mee te maken heeft of deze in RAW of RAW+96 kan lezen.

P.S. Dit was het snelste antwoord wat ik je kan geven...kom net uit m`n nest...over varkens gesproken :z

Verwijderd

ik had de 12 speed en heb nu de 16 speed :P

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
* bjck heeft ook de lite-on 12/10/32 gekocht :)

bevalt me uitstekend .. zelfs op de nashua cd's waar m'n philips brander zulke problemen mee had :) En gewoon binnen 6min een 80min cd'r VOL :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

perfect apparaat :)

Geen inspiratie

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb nog geen ervaring met deze Lite-On
ik heb hem 1,5 week geleden besteld bij Gistron.com maar heb hem nog steeds niet ontvangen :( Ik denk dat die brander, als warme broodjes de toonbank overvliegen :) Met het gevolg dat ik zo lang moet wachten op mijn bestelling.

/dev/null

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Kep ook z'n Lite-on 6,5 min en het cdtje is klaar. Nooit problemen mee gehad. Vriend van mij heeft ook de zelfde ook geen problemen.
*D

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Tonnes746
Niemand ontevreden over de software? Ik vind Incd nogal wat gebrekkig namelijk.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op dinsdag 12 juni 2001 11:49 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik heb nog geen ervaring met deze Lite-On
ik heb hem 1,5 week geleden besteld bij Gistron.com maar heb hem nog steeds niet ontvangen :( Ik denk dat die brander, als warme broodjes de toonbank overvliegen :) Met het gevolg dat ik zo lang moet wachten op mijn bestelling.
heb hem ook besteld daar vandaag, maar waneer heb jij die email bericht gehad??
voor registratie

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

nee niet. Ik heb telefonisch te horen gekregen dat afgelopen maandag de nieuwe voorraad zou binnenkomen, en dat ze direct een exemplaar naar hij zouden toesturen, dus ik verwacht hem donderdag ofzo

/dev/null

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-04 19:28
Klopt het dat audio CDs op 12speed met clonecd nog al wat problemen oplevert? De CDs doen het op mijn CD-speler prima, maar mijn discman pakt ze niet. Ook vrienden hebben problemen met mijn 12speed cds....
Zowel TDK als MMore doen moeilijk... :(
Ik heb um nog maar een dag, 90min CDs werken en vastlopen doet de computer ook niet meer (overburn mislukt, maar computer loopt niet vast itt Plips 2x)

Verwijderd

ik heb die LiteOn 12x10x32 nou al een maandje of 3 maar mijn volgende wordt een Plextor daar is nagenoeg overal software op
geschreven. Niets dan problemen met clonecd (zelfs allerlaatste versie 3.0.2.3) en
Cdrwin (versie 4.0 A beta) beide proggi's
branden nooit meer te openen cd's
Nero 5.5 doet het ok maar brand de beveiliging niet mee !! voorbeeldje ??
probeer F1 2000 psx maar eens met Nero.:(

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gewoon voor gaan, zijn goeie dingen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:02
12/10/32 voor 249 bij Gistron.
Toppertje :P

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Smirnoff
  • Laatst online: 29-04 16:26
ik vraag me wel eens af, hier bij ons (westland) is bijvoorbeeld een liteon 12x 309 en bij de informatique 255,-

waar zit dat hem in?

Verwijderd

Koop hem, hij ruled zwaar, nog geen 1 mislukte cd

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op zondag 03 juni 2001 12:33 schreef snooze7555 het volgende:
heb zelf een plex 40max als lezer, max 30speed audio kan lezen (geef maar eens aan welke speler dat kan)
[..]
Mijn Kenwood UCR-421 72X TrueX Multibeam (7 lasers) IDE cd-rom speler. Doet 48X Digital Audio Extraction :)

Heb toevallig net een uurtje geleden mijn LiteOn 1210B (12X10X32) ontvangen van TNT.
Effe ingeboud .. recording software geupdate en loopt als een tiet ...
Op het eerste gezicht doet ie op geen enkel front onder voor de plextor , welke 2X zo duur is.

Mischien dat de plextor duurzamer is en het dus uiteindelijk langer uitzingt .. maar who gives a fuck? Kheb em voor 250 gulden besteld bij http://www.gistron.de . Die plex 12X10X32 is 2X zo duur dus moet ik maar es zien of ie het ook 2 keer zo lang uithoudt ... 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Tonnes746
Zelf geen ervaring met CloneCD. Interessant is wel om te zien is dat bij de hardware requirements van CloneCD de Lite-On niet wordt genoemd voor een aan te raden kopieercombinatie, terwijl hij er in de manufacturer list positiever uitkomt dan de Plextor. Rarara..

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

Trebbors

Failure is no option!

Wordt de Lite-On zo afgeleverd?

CD Rewriter 12x10x32x RETAIL PACK
Inclusief: Nero Burning Rom 5.0; Ahead InCD1.6; 1x 80min/700Mb CD-Recordable ( 12x schrijfbaar ) 1x 74min/650Mb CD-ReWriteables (10x Herschrijfbaar), audio connector kabel; inbouwschroefjes.

Ik dacht dat er 10 cd's bij zouden zitten? Dit komt van de website af van een comp zaak hier in de buurt.

• weertenaar
  • Laatst online: 09:34
Ik heb mijn LiteOn 12x maandag ontvangen van Gistron en ik ben nog steeds ERG tevreden. Hij heeft firmware LS39, kreeg er NERO 5.0.4.9 bij en hij werkt ook perfect met CloneCD en de gepatchte CDRWin3.8D. EasyCDcreator heb ik nog niet geprobeerd. DAE is niet bijster snel, maar op 12x geen tikken (wat mijn DVD-speler dus niet kon) Wat een vooruitgang tov mijn CDD3610 2x zeg :)

• weertenaar
  • Laatst online: 09:34
Op woensdag 27 juni 2001 08:43 schreef Innercitynl het volgende:
Wordt de Lite-On zo afgeleverd?

CD Rewriter 12x10x32x RETAIL PACK
Inclusief: Nero Burning Rom 5.0; Ahead InCD1.6; 1x 80min/700Mb CD-Recordable ( 12x schrijfbaar ) 1x 74min/650Mb CD-ReWriteables (10x Herschrijfbaar), audio connector kabel; inbouwschroefjes.

Ik dacht dat er 10 cd's bij zouden zitten? Dit komt van de website af van een comp zaak hier in de buurt.
Bij mij (zie posting hierboven) zat er dus NERO en InCD (weet de versie niet) bij, verder 1x CDR 74m LiteOn 1x CDRW 74m LiteOn (10speed), 4 schroeven, 1x Audiokabel, instructieposter. Die 10 CDR's was bij de oude versie toen kreeg je er ook EasyCDCreator bij

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Op woensdag 27 juni 2001 08:52 schreef weertenaar het volgende:

[..]

Bij mij (zie posting hierboven) zat er dus NERO en InCD (weet de versie niet) bij, verder 1x CDR 74m LiteOn 1x CDRW 74m LiteOn (10speed), 4 schroeven, 1x Audiokabel, instructieposter. Die 10 CDR's was bij de oude versie toen kreeg je er ook EasyCDCreator bij
Mooi...kom ook uit Weert, toevallig. Ik kan hem bij Computer Centrum Weert krijgen voor F275,-.

Verwijderd

Doen! Top brandertje. Kreeg er Nero bij. Heb inmiddels ook CloneCD erbij, tijd voor een 'backupje' ;)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 22:22 schreef The Fox het volgende:
Staat er nix in de Search ??

Prima brander, is op dit moment al de 12/10/40 geworden..

Zijn veel gasten die hem hebben..
Het enige verschil is dat deze brander geen gebruik maakt van de Plextor BurnProof techniek.

• Tupolev
  • Laatst online: 15:06
Ik heb hem bij ComputerLand gehaald, maar er zat alleen maar 1 CDR en een CDRW bij. Maar hij was wel lekker goedkoop (258,-).

Engineering

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 23:06 schreef exter het volgende:
Bij Gistron (www.Gistron.com) heb ik 'm gezien voor 299,-
Hij kost zelfs maar 249,- nu bijGistron ;)

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Mischien niet echt een vraag voor in deze topic, maar ik stel ehm lekker toch:

Ik wil in het begin voornamelijk mijn mp3's (albums) naar audio omzetten zodat ik ze in mijn cd-speler (Philips Cd720) af kan spelen. Iemand een idee welke cd's ik het beste kan gebruiken ivm brander en cdspeler?

Verwijderd

ik ga at ding ook halen... ik hoop dat ze hem nog op voorraad hebben bij compoeterland utrecht....

• Tonnes746
Op woensdag 27 juni 2001 09:36 schreef h_e_k het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat deze brander geen gebruik maakt van de Plextor BurnProof techniek.
O nee? Ach natuurlijk, het is de Lite-On BurnProof-techniek

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 16:20 schreef quazar het volgende:
Klopt het dat audio CDs op 12speed met clonecd nog al wat problemen oplevert? De CDs doen het op mijn CD-speler prima, maar mijn discman pakt ze niet. Ook vrienden hebben problemen met mijn 12speed cds....
Zowel TDK als MMore doen moeilijk... :(
Ik heb um nog maar een dag, 90min CDs werken en vastlopen doet de computer ook niet meer (overburn mislukt, maar computer loopt niet vast itt Plips 2x)
Ja, CloneCD werkt idd niet echt lekker bij mijn Liteon 12/10/32. In mijn NAD-cd speler doet de gebrande audioCD het primula, maar in mijn Aopen 48x kan ik hem dus niet lezen. Ik denk dat dat komt doordat die Aopen geen CDText ondersteunt en dat staat geloof ik standaard aan bij CloneCD (iig wel bij Nero)

Ik trekt nu gewoon eerst alles naar .WAV, luister dan of het goed is en dan gewoon met 12x branden (disk-at-once met Nero). Werkt toch het beste imho (duurt wel wat langer, maar da's dan pech)

Aanrader: www.exactaudiocopy.de voor de beste audio-extracter op aard. *D

Verwijderd

299 gulden bij gistron??
nee joh
250 gulden :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 17:07 schreef JT het volgende:
Kom ik daar voor 2500 piek een systeem halen...hebben ze 5 onderdelen niet op voorraad (waaronder Abit KT7 niet). Vraag ik of ik 150 piek korting mag, want tja, ik koop toch een heel systeem. Maar dan blijkt zelfs 1 gulden teveel te zijn. Hee, mzzl mensen ! Ik weet wel een winkel waar ze die onderdelen wel hebben en waar ik ook gewoon 150 piek korting lkan krijgen.

Klote winkel... (Haarlem)
Ook wel een beetje onbeleefd om om een korting te vragen, nietwaar?

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Mooi... de Lite-On 16x10x40 kan ik nu voor F298 krijgen...doen? dacht het wel. Wil je info over waar mail me effe.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb nu ook zo een brandertje en de eerste 20 cdtjes zijn goed gelukt.

Ik heb wel nog een vraag over deze schrijver kijk es hier aub :)
[topic=171499]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Dus die Lite-On 12/10/40 is niet die met dat Sanyo binnenwerk welke ook in de Plextor zit? Was dat de Lite-On 12/10/32? En die is niet meer te krijgen? Ik wil die met Sanyo binnenwerk en burnproof.

• Tupolev
  • Laatst online: 15:06
Op woensdag 27 juni 2001 22:15 schreef MegaJurk het volgende:
Dus die Lite-On 12/10/40 is niet die met dat Sanyo binnenwerk welke ook in de Plextor zit? Was dat de Lite-On 12/10/32? En die is niet meer te krijgen? Ik wil die met Sanyo binnenwerk en burnproof.
Hoe kom je erbij dat die niet meer te krijgen is, ik heb er gisten nog eentje gekocht. (Zie post hierboven)

Engineering

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ok, maar waar het om gaat, zijn ze inderdaad heel verschillend?

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Op woensdag 27 juni 2001 22:28 schreef MegaJurk het volgende:
Ok, maar waar het om gaat, zijn ze inderdaad heel verschillend?
Ik neem aan dat bij de 12 speeds en de 16 speed de laser-unit en de chipset allemaal hetzelfde zijn als die in de plextor.

• violator_
de 1210B (12x10x32 BP) heef idd hetzelfde binnenwerk van Sanyo als in de Plextor zit. Wat er in de 40X zit is nog onduidelijk dus pas maar op dat t niet stiekem een Aopen is (net als die van TDK) want die zijn lang niet zo duurzaam.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Op donderdag 28 juni 2001 00:29 schreef violator_ het volgende:
de 1210B (12x10x32 BP) heef idd hetzelfde binnenwerk van Sanyo als in de Plextor zit. Wat er in de 40X zit is nog onduidelijk dus pas maar op dat t niet stiekem een Aopen is (net als die van TDK) want die zijn lang niet zo duurzaam.
Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Ik kon hem ook niet laten staan; meteen besteld bij gistron!

Ik post mijn ervaringen nog wel:+

Verwijderd

heb hem ook gehaald voor 299 maar bij een winkel met aardige relaxte verkopers en ik had al eerder gehoord dat die heel goed was dus hun gunde ik het wel :)
hij werkt super

• ferdinand
Ga a.u.b. gewoon door met ervaringen posten. :9

• KBDE
  • Laatst online: 15-04 20:58
heb hem laatst voor 199Dm bij mediamarkt gehaald.. (voor een kennis)

dat ding is verrekte goed !!!! :9~
Ben zelf ook aan het twijfelen of ik dat ding koop...

Maar ik heb al een 8x en een 4x brander :P
Nou ja, wachten op de 16x dan maar :)
Dan loont het zich tenminste...

PS: Burnproof is cool !!
Je kunt echt letterlijk ALLES doen waar je maar zin in hebt met je pc, geen bufferunderuns :)

LITEON BRANDER = GOED

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
yup heb er zelf ook 1 al een maandje of hmm bijna 3 al nog geen cd mislukt

• KBDE
  • Laatst online: 15-04 20:58
Sanyo bedoel je zeker ;)
Op woensdag 27 juni 2001 09:36 schreef h_e_k het volgende:

[..]

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

FF samenvattend; er zijn dus 3 verschillende Lite-On branders:

1). 12101B, 12x10x32, BurnProof (Sanyo loopwerk), FirmWare update beschikbaar
2). 12102B, 12x10x40, SuperLink (AOpen/Sanyo loopwerk :? ), nog GEEN FirmWare update
3). 16101B, 16x10x40, SmartBurn (Sanyo loopwerk), nog GEEN FirmWare update

SmartBurn is een verbeterde versie van de BurnProof technologie, Superlink schijnt ( :? ) een vergelijkbare techniek te zijn, maar van een andere fabrikant. Er valt maar weinig over te vinden, er bestaat hierover vrij veel onduidelijkheid.

Ikzelf heb de Lite-On 12x10x40, en die bevalt uitstekend :) Deze wordt standaard ondersteund door CDRwin (4.0a), Nero (5.5.2.4), CloneCD (3.0.5.1), en Fireburner (2.0 b4), eerdere versies en/of andere programma's heb ik niet getest (was niet nodig :) ). Voor fl 250,- heb ik een perfect apparaat op de kop getikt dat van de 50 CD's die ik er inmiddels mee heb gebakken er slechts 2 tot onderzetters heeft gedegradeerd... beide keren dankzij een fout van mij.

Conclusie: Lite-On all the way :)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 12 juli 2001 19:36 schreef Nephilin het volgende:
FF samenvattend; er zijn dus 3 verschillende Lite-On branders:

1). 12101B, 12x10x32, BurnProof (Sanyo loopwerk), FirmWare update beschikbaar
2). 12102B, 12x10x40, SuperLink (AOpen/Sanyo loopwerk :? ), nog GEEN FirmWare update
3). 16101B, 16x10x40, SmartBurn (Sanyo loopwerk), nog GEEN FirmWare update

SmartBurn is een verbeterde versie van de BurnProof technologie, Superlink schijnt ( :? ) een vergelijkbare techniek te zijn, maar van een andere fabrikant. Er valt maar weinig over te vinden, er bestaat hierover vrij veel onduidelijkheid.

Ikzelf heb de Lite-On 12x10x40, en die bevalt uitstekend :) Deze wordt standaard ondersteund door CDRwin (4.0a), Nero (5.5.2.4), CloneCD (3.0.5.1), en Fireburner (2.0 b4), eerdere versies en/of andere programma's heb ik niet getest (was niet nodig :) ). Voor fl 250,- heb ik een perfect apparaat op de kop getikt dat van de 50 CD's die ik er inmiddels mee heb gebakken er slechts 2 tot onderzetters heeft gedegradeerd... beide keren dankzij een fout van mij.

Conclusie: Lite-On all the way :)
Hier sluit ik me volledig bij aan! :)

/dev/null

• ossy
  • Laatst online: 14-04 11:39

ossy

Festina Lente

Ook hier nog geen enkele probs mee gehad *D

Specs

Verwijderd

Ondersteunt CDRWin hem eindelijk? Dat is mooi! Ik heb de 12*10*32 en hij bevalt heel goed!

Verwijderd

Ik heb um ook. Heb de Nero geinstalleerd die erbij zat. Alleen jammer dat die van van wanneer ik 'm gekocht heb (349,-) in 2 weken meer dan 100 piek (239,-) goedkoper is geworden. :'(

• Nilco
  • Laatst online: 12:59
Ik heb de 12x10x32 (LTR-12101b) gehad en die kon beslist geen sub-channels lezen !!!!

Nu heb ik de 12x10x40 (LTR-12102b) en deze leest alles !!! Heb al met CloneCD diverse SD2 backups gemaakt en die werken bij iedereen perfect.

Dus koop een 12x10x40 !!!!

• Slayer
  • Nu online

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ik heb er net een gehaald bij F*nprice voor 225,- :) , natuurlijk een cd-r er in gestopt en branden maar ...... een Divx van 488 mb in +/- 6 min.

Nu er een beetje achter komen hoe Nero nou precies werkt :?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• sanderb
  • Laatst online: 01:23
heb er ook eentje. de burnproof.
Heb nog geen enkel cd-tje verkl**t. ben dus zeer tevreden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• violator_
Op donderdag 12 juli 2001 21:22 schreef Mutilator het volgende:
Ondersteunt CDRWin hem eindelijk? Dat is mooi! Ik heb de 12*10*32 en hij bevalt heel goed!
3.8 werkt gewoon al een hele tijd hoor ...

• A_K
  • Laatst online: 07-03 20:24

A_K

Bedrijfsaccount NKON
heb er ook een en werkt perfect, alleen heeft ie wel een rare kuur: een bijgeleverde cdrw van lite-on wil die bij mij amper lezen of beschrijven, maar als ik de brander bij een ander er in doe, doet ie het wel perfect(brander met die cd).
Ik ben nu trouwens een bestand op een cdrw aan het kopieren (packed writing)en daar doet ie wel lang over (computer overbelast door veel dingen tegelijk te doen?)
edit: het blijkt dat ik 3,2 gb naar de cdrom wilde kopieren, ja, dan duurt het lang voor ie 10% heeft gedaan.

[url=http://sk.nkon.nl]

Verwijderd

Kijk even op de pricewatch.
Daar staat hij voor 239,-(40*12*10 ook voor zelfde prijs)
Heb hem van de week besteld, dus ben benieuwd

Verwijderd

ik heb vandaag de 12x10x40x gekocht
hij werkt prima
en alleen nog vandaag bij funprice apeldoorn voor 229 piek 8-)

Verwijderd

2). 12102B, 12x10x40, SuperLink (AOpen/Sanyo loopwerk )
deze heeft geen SuperLink maar gewoon Burn-Proof

• Slayer
  • Nu online

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ik heb nu last van spontane vastlopers sinds dat ik de LiteOn cd-r er in heb :(

Als ik wat aan het surfen ben dan slaat hij gewoon vast , het enige wat ik dan kan doen is resetten ........

Duron 700@788
Mem 140mhz / 384mb

Firefox Browser
KINKpuntnl

• Tonnes746
Op zaterdag 14 juli 2001 20:15 schreef Raaaaaap het volgende:
Ik heb nu last van spontane vastlopers sinds dat ik de LiteOn cd-r er in heb :(

Als ik wat aan het surfen ben dan slaat hij gewoon vast , het enige wat ik dan kan doen is resetten ........
Toevallig de laatste Incd geinstalleerd?

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 22:20 schreef Onik het volgende:
LITE-ON 12101B 12X10X32 BURN-PROOF Rt fl 349
Is dit een goede writer? En die prijs is dat een beetje redelijk?

Ik heb de review gelezen op hardwareinfo.net maar ik wil ook wel even de mening hebben van mijn mede gotertjes(raar woord:?) maarja.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Post ze hier a.u.b.
ik heb hem ook prima ding fikt echt alles
en wil binnenkort alleen de 16 fikker hebben
is by the way de clone van plextor wordt er beweert van mij mag het leuk geprijst en draait als een beest
ik zou zeggen kopen dat ding en veel plezier ermee

Verwijderd

Ik heb de Plextor versie van dit ding, maar de Lite-On werkt denk ik wel goed. Zit tegenwoordig niet zoveel verschil meer in.

Verwijderd

Hey ff vraagje

ik wil hem via internet bestellen bij gistron, alleen hoe zit dat met de betaling??

• Slayer
  • Nu online

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Op zondag 15 juli 2001 21:47 schreef Tonnes het volgende:

[..]

Toevallig de laatste Incd geinstalleerd?
ja dat heb ik net gedaan ( versie 2.26.0 ) helpt dat ?

Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 14:20 schreef Binne het volgende:
Hey ff vraagje

ik wil hem via internet bestellen bij gistron, alleen hoe zit dat met de betaling??
gewoon onder rembours
dus betalen als de postbode het pakketje brengt

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Op donderdag 12 juli 2001 21:41 schreef MEGATRON het volgende:
Ik heb de 12x10x32 (LTR-12101b) gehad en die kon beslist geen sub-channels lezen !!!!
Huh? Wat? Hoezo niet dan? Mijn 12101b geeft geen probs met CloneCD, alles wordt ondersteund. Heb al aardig wat backupjes gemaakt van mijn dure software.
Zorg even dat je de firmware update even doet ( naar firmware ls38 , had mijne trouwens niet nodig, was al zo)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 02 juni 2001 03:00 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik heb net ook zo'n brandertje besteld :)

Ik had een 2 Speed HP, dus dat zal wel een hele vooruitgang worden :) En is ongeveer 50% van een Plextortje, dus dat kan het mij wel doen :)
Ik ook. Vandaag gestorven, dus nu een lite on :)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 19:20 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

gewoon onder rembours
dus betalen als de postbode het pakketje brengt
WTF??? Dus als die gast morgen komt.... moet ik meteen dokke?? @#&*(@# moet ik eerst ff pinnen..

Verwijderd

hmmz niet gelezen..

Verzendkosten

Betaalwijze:
Verzending onder rembours door heel Nederland per PTT.

DAMN!

• Tjark
  • Laatst online: 09:40

Tjark

DON'T PANIC

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de 12x10x32 en de 12x10x40, maar het wordt denk ik de laatste. Mede door dit:

http://www.cdrforum.cc/showthread.php?s=&threadid=8309
Safedisc 2 writers list

SAFEDISC 2 WRITERS LIST
IDE WRITERS
The new IDE champion is the Liteon 12102B,(12/10/40).It can read and write all protections.The only downside is
that it is very difficult to find.There are many reports of this drive doing it all.It does correct Efm encoding.Firmware
is NS1F,(as reported by Master).

*KNIP*
Maar ik weet niet of ie nou wel/geen burnproof(achtige) techniek heeft: hij heeft nl een 8MB buffer....

-update-

Zo te zien _wel_!
http://www.cdrforum.cc/showthread.php?s=97d05c749547b45bff9ae2819969ed7f&threadid=9031&highlight=liteon

*insert signature here

Verwijderd

hmmm volgens nero heeft de 12x10x40x BURN-Proof, maar volgens lite-on zit er Super Link op :?

Afbeeldingslocatie: http://www.baberating.com/~blaze/cdrinfo.jpg

Verwijderd

zie e2 voor meer info over burn-proof, justlink et cetera.

• CHiLL1972
  • Laatst online: 28-04 17:49
Ik heb ook de Lite-On 12102B (12/10/40) sinds donderdag en hij doet het perfect. Ik zal mijn Plextor 4X brandertje nu wel niet meer zo vaak nodig hebben (hoewel dat ook een perfect ding is).
BTW, ik heb voor de Lite-On maar 250 gulden betaald (inclusief een doosje CD-Rs).
Hier staat trouwens een korte review van dit fraaie apparaat: http://www.dvdwriters.co.uk/reviews/Liteon/12102b.htm

• whitehouse
  • Laatst online: 27-03 12:23
ehm..heb sinds gisteren de 12x10x32 van LiteOn...maar heb iets heeeel vaags...als ik de bijgeleverde Nero opstart, doet het systeem eerst minstens 30 sec. niets..daarna komt Nero ervoor..ga ik een cd 1 op 1 branden, gaatie heel lang stil staan bij de subchanels...wat is dit ? en hoe kan ik dit sneller laten verlopen ?

thanx..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Tonnes746
Op woensdag 18 juli 2001 09:25 schreef whitehouse het volgende:
ehm..heb sinds gisteren de 12x10x32 van LiteOn...maar heb iets heeeel vaags...als ik de bijgeleverde Nero opstart, doet het systeem eerst minstens 30 sec. niets..daarna komt Nero ervoor..ga ik een cd 1 op 1 branden, gaatie heel lang stil staan bij de subchanels...wat is dit ? en hoe kan ik dit sneller laten verlopen ?
Kan kwestie van dma zijn, dit schijn je echt te moeten gebruiken want anders gebeuren er rare dingen (meer dus dan alleen een hogere cpuload).
Dat van die subchannels is interessant, daar iemand beweerde dat ie het niet kan branden. Kan je lezende cdrom-speler wel subchannels lezen, of lees je ook met je brander?

• whitehouse
he..is een goeie vraag..zal effe kijken..het is een LG52x .. kweenie..maar wat zijn sub-channels ? ennuh..ik heb een Cubx bordje, heb de brander en lezer op 1 kabel is dit goed ? daarnaast wilde ik die op die speciale udma66 port zetten..hielp niet..dus gewoon op de udma33 poort gezet ...moet ik dus bij de brander en lezer DMA aanvinken bij de eigenschappen ??

bedankt voor de reactie btw..

Verwijderd

Mij lite-on 12/10/40 is alweer gestorven ;( Gelukkig krijg ik een nieuwe van de winkel :) (hij was een maand oud, nog geen 10 cd's mee gebrand...)

• whitehouse
ow...was volgens mij niet de bedoeling..

• Tonnes746
Op woensdag 18 juli 2001 22:51 schreef whitehouse het volgende:
he..is een goeie vraag..zal effe kijken..het is een LG52x .. kweenie..maar wat zijn sub-channels ? ennuh..ik heb een Cubx bordje, heb de brander en lezer op 1 kabel is dit goed ? daarnaast wilde ik die op die speciale udma66 port zetten..hielp niet..dus gewoon op de udma33 poort gezet ...moet ik dus bij de brander en lezer DMA aanvinken bij de eigenschappen ??
Sorry voor late reply.

Voor die subchannels moet je even de specs van die LG bekijken. Als het de 52x in de lijst bij Feurio is kan ie geen indexdata lezen, en dat is een onderdeel van de subchannel data, volgens de info bij Elby. Check ook zijn snelste mode.

Brander en lezer op 1 kabel kan en lijkt me pas verstandig als allebei de devices UDMA-2 (33) of PIO4 met dma mode 2 gebruiken. Het aanvinken van dma in windows is bedoeld en meestal nuttig voor beide modes (en waarschijnlijk mogelijk voor zowel writer als lezer) en zelfs nodig voor de Lite-On, die max. PIO4 dma2 is. Combineren van de twee vertraagt de snelste. Is je LG dus wel UDMA-2 (33 dus) kan je die beter bij een HD zetten (tenzij die sneller is), dan kan je in het gunstigste geval on the fly branden met behoud van subchannel data :)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hmmz.. Okay dan koop ik die brander ook wel... Cadeautje van de belastingdienst :)
Terruggaaf rules >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 19:39

ErA

Http://www.gistron.nl De liteon 12/10/40 voor Fl239,- 3 keer raden wat ik volgende week bestel

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb vandaag ook maar een 12x10x40 lite-on gehaald te vervanging van een van mijn 3610's :P
werkt prima tot nu toe :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb al de plex A1210 en wacht wel op de Liteon 16 als die uitkomt :)

...

• Soeski
  • Laatst online: 11:46
Ik heb zelf nu ook de Lite-On 12x10x40, maar problemen tot en met.

Geval: AMD T-Bird 1200@1200, A-Open AK73 bord. Writer aangesloten op secondary master, alleen. Via 4in1 4.32 geinstalleerd. Als ik dan vervolgens DMA niet aanvink bij apparaatbeheer, kan ik niet op 12 speed branden (buffer trekt hij constant leeg, 100% cpu belasting). 8x gaat prima, maar op 12x heb ik dus echt Burnproof NODIG (en die slaat dan 120x aan per cd ofzo)
Als ik wel DMA aanvink, loopt de gehele PC muurvast met branden (at random, maar ben nog nooit verder dan 28% gekomen ofzo) en dan maak je dus zelfs met Burnproof de ene coaster na de andere :(
Ook het apparaat op slave zetten, primary of secondary, met of zonder Lite-On DVD speler of HD erbij, maakt niks uit.

Op de site van Lite-On is ook nog niks bekend over dit apparaat, dus ook geen firm-ware upgrade ofzo...wat te doen?! Ik kan dus alleen op 12x branden zonder DMA, maar effectief is het dan nog maar 7x ofzo :(
Met DMA aan kan ik helemaal NADA branden.
Dit was overigens met de meegevelerde Nero, die ik ook geupdate heb.

Help?!

/edit: OS is WinME, ook volledig geupdate met Windows Update

• Xandrios
  • Laatst online: 29-04 22:11
Op woensdag 25 juli 2001 09:31 schreef dtjiang het volgende:
ik heb al de plex A1210 en wacht wel op de Liteon 16 als die uitkomt :)
die is er allang :)

• Soeski
  • Laatst online: 11:46
Ik heb inmiddels de VIA Bus-Master IDE drivers gede-installeerd, wel overal weer de DMA modus aangezet (na de waarschuwing weg te hebben geklikt) en hij brandt nu zowaar wel op 12x nagenoeg zonder problemen. Ook lijkt het erop dat de overige devices op volle snelheid lopen. Nouja...het werkt...jammer dat het niet in één keer kon.

• Tonnes746
Dit is misschien achteraf gepraat maar ik had ook het idee dat het met die drivers te maken kon hebben. :)

• satcp
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 00:23 schreef Luckyone het volgende:
Daar het burnproof logo staat voor een Sanyo loopwerk (zoals bij plextor) dacht ik zo dat dat de betere keus is ;)
Bericht ook van toepassing op mdenie, Celeron_clocker, AMADEUZ, MegaJurk, en violator_

Het BURN-Proof logo heeft niets met een eventueel loopwerk van Sanyo te maken. Een Plextor bijvoorbeeld gebruikt een in-huis ontwikkeld loopwerk. Enkel de laserpickup en de LSI chipset (komen van Sanyo). Al de rest (elektronica, PCB, loopwerk, firmware,...) wordt door Plextor zelf gemaakt of uitbesteed aan een andere firma.

Een Plextor drive is dus totaal geen Sanyo drive (vergelijk de specs maar eens, of reviews van beide drive - er zitten grote verschillen tussen). Plextor is net als Sanyo, Sony, Philips en Yamaha een echte producent van CD-RW drives. Niet een rebadger zoals HP, Creative, Iomega,...
Over Lite-On heb ik geen informatie of zij een OEM Sanyo gebruiken (ik betwijfel het). Een OEM Plextor is het alvast niet. Een ding staat vast, de Lite-On met BURN-Proof gebruikt al zeker de LSI chipset van Sanyo, net als Plextor.

Geloof je me niet, doe dan maar eens een lite-On en een Plextor van dezelfde snelheid open (Ja AMADEUZ, die vriend van jou bij die computerzaak kent er duidelijk niets van als ie de verschillen niet eens zag - het binnenwerk lijkt niet eens op elkaar).

• whitehouse
hebben meer mensen een cubx met een liteon 12101B brander ??
in nero loopt hij vaak "vast" met opstarten van nero..als ik de nieuwste nero installeer (5535) dan crasht mij systeem zelfs vaak bij het opstarten van windows..

oh ja..effe een overzicht van mij brander en cdrom :

secondary cmd Ultra DMA Bus Master Controller :
PCI bus speed 33mhz (hoogste)
enable DMA on ATA
Read fifo treshold default (idem met write fifo)
--------------------------------------------------
Master drive : Atapi Lite-ON LTR 12101B
Current mode: Multiword DMA mode 2
enable DMA (keuze: Pio,MDMA,UDMA,Default)

--------------------------------------------------
Slave drive : Atapi LG CD-ROM CRD-8522B
Current mode: Multiword DMA mode 2
enable DMA (keuze: Pio,MDMA,UDMA,Default)

bij alle bij de cd-drives heb ik de "enable dma" aangevinkt...deze heb ik beiden ook op default staan..is het slim om deze op UDMA te zetten ???

Verwijderd

Hi allemaal heb nix gelezen, maar idd dit is een goede brander echt kope heb nou 100 cdtjes gebrand.
Aantal foutjes : ZERO. :)
En Burnproof is zeker handig.
Alleen wel lullig is als je hem voor 450 koopt (toen ook goedkoop) en dat ie dan 2 week later 250 kost. GVD!!!!!
maar ja. |:(

Heb zelf de 12*10*32 BURNPROOF
Pagina: 1 2 Laatste