PC vind interne HDD niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-07 20:42
Hallo,

Sinds een uur geleden vind mijn PC de Interne HDD niet meer..

De BIOS geeft ook aan dat er geen HDD is gekoppeld.

Zelf heb ik alle bekabeling nagekeken, andere SATA kabel gebruikt, andere voedingskabel naar HDD, allemaal zonder resultaat... :S

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb een ASUS P8Z68-V LE moederbord. En een Seagate Barracuda 2TB HDD.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Groet,
Harmpie21

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
HDD in een ander systeem proberen maar als de bios hem niet ziet geef ik je weinig kans en zou de printplaat defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Bedoel je de printplaat van de HDD of van het Mobo?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
HDD, wat ik me ook zit te bedenken ook al een andere poort op het mobo geprobeerd? of eventueel een andere HDD?

[ Voor 15% gewijzigd door bobsquad op 25-12-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Ja ook al geprobeerd... :(

Ik ga denk ik morgen maar eens proberen in een ander systeem... Kan ik trouwens hem ook in een externe HDD behuizing stoppen? Deze heb ik namelijk nog thuis liggen en helaas geen ander PC thuis.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spint de HDD nog wel op? Of doet die dat ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Helaas spint de HDD ook niet.. :(

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Printplaat vervangen en als dat niet werkt is de HDD dood. Dus nieuwe HDD kopen en een backup terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Echter heb ik gelezen als je de printplaat wil vervangen, dat je exact dezelfde harde schijf nodig hebt om hem te vervangen... :(

En hoe kan ik de backup dan terugzetten? Na mijn weten als de HDD kapot is, kan dit niet meer of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 09:59
BaZnGaNL schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:00:
Echter heb ik gelezen als je de printplaat wil vervangen, dat je exact dezelfde harde schijf nodig hebt om hem te vervangen... :(

En hoe kan ik de backup dan terugzetten? Na mijn weten als de HDD kapot is, kan dit niet meer of wel?
Als je een nieuwe schijf installeert kan je je backup toch gewoon terugzetten. Backup heb je niet op de schijf die nu defect linkt staan, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
het is ook afwegen hoe belangrijk de data is.

Nu ben je het kwijt, je kan nu zelf gaan klooien (andere print enzo) en misschien lukt het, misschien ook niet.
Als je die data perse terug wilt hebben moet je een recovery bedrijf zoeken, dat begint bij 200 euro.

edit:
als je al backup hebt van belangrijke data is zo'n bedrijf natuurlijk onzin. Dan gewoon een nieuwe schijf kopen en opnieuw installeren en backup terugzetten. Dan zou je altijd nog kunnen proberen deze de fixen, je kan dan toch niks meer verliezen

[ Voor 32% gewijzigd door timberleek op 25-12-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Uiteraard heb ik een back up! Deze maak ik om de dag. Echter de bestanden die ik gister avond / vandaag heb aangemaakt / bewerkt geen back up van.. :(

Maar ik denk dat ik het eerst morgen ga proberen met een externe HDD behuizing om te kijken of hij het dan wel doet.. ;) Wel een kleine kans, maar nee heb je, en JA kan je krijgen!

In ieder geval ik hou jullie op de hoogte! En andere suggesties zijn natuurlijk allemaal welkom!

En om minimaal 200 pegels ervoor te dokken heb ik er niet voor over in deze crisis... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

De optie van de printplaat vervangen brengt nog een probleem met zich mee.
Na het openen en weer dichtschroeven van de harde schijf zal deze hoogst waarschijnlijk niet meer werken.
Om de volgende reden:
De schroeven moeten op een bepaalde manier exact terug gedraaid worden. Dit heeft te maken met arm mechanisme van de harde schijf. Het gevolg hiervan: De schijf begint raar geluid te maken en te tikken. De mechanische arm zal blijven zoeken zonder resultaat, dit veroorzaakt het tikkende geluid. Het blijven zoeken komt doordat de schroeven toch invloed hebben op de positie van de mechanische arm.
Hiervoor zijn overigens wel speciale schroeven draaiers. Voor meer informatie kan je op youtube kijken.

Nu even ontopic:
Als je de oude bestanden niet perce terug wilt is het beter om gewoon een nieuwe te kopen, of je moet hem op de 1 of andere manier toch weer aan de praat krijgen ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Dan denk ik dat ik toch maar een nieuwe ga aanschaffen...

Welke zouden jullie adviseren? Het liefst 2 TB weer. Of zou een overstap naar SSD (250GB?) een betere oplossing zijn? Ik weet dat er veel verschil in zit, maar ik heb mijn PC gekoppeld aan mijn NAS en een externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
hoezo moet je hem voor een nieuwe printplaat open maken?
die print zit gewoon onderop.

Wat betreft de nieuwe schijf, dat is afhankelijk van wat je wilt natuurlijk
Wil je veel ruimte, dan is een hdd veel goedkoper. Als je maar weinig data op je computer zelf zet en het grote spul op je nas/externe hd dan kun je ook een SSD nemen.

Een ssd is veel sneller, dat merk je ook goed in het gebruik van je pc, maar ze zijn in verhouding een stuk duurder.

Als je toch amper data op je pc hebt, dan is het onzin om weer zo'n grote harde schijf te nemen, dan is de investering in een ssd wel heel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

timberleek schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:51:
hoezo moet je hem voor een nieuwe printplaat open maken?
die print zit gewoon onderop.
Ow, dat scheelt :p, wist ik even niet xD.

Een SSD zorgt er voor dat je hele PC weer snel voelt. Door o.a. Snelle toeganstijden vooral.
Het is de keuze tussen snelheid en capaciteit eigenlijk. Een SSD in zeer aan te raden maar de keuze is altijd aan jezelf.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BaZnGaNL schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:00:

...?
Niet alleen dat maar liefst ook nog dezelfde firmware revisie !

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
fish schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:16:
[...]

Niet alleen dat maar liefst ook nog dezelfde firmware revisie !
En hoe kom ik hier achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Ik heb nu de HDD uit de PC en in een externe behuizing gestopt, en hij doet HET!!! :D

Snel maar een back up maken...

Hoe kan het eigenlijk dan dat hij hem niet in de PC pakt? Ik heb dus al een andere SATA poort op het Mobo geprobeerd, andere SATA kabel en een andere voedingskabel...

Is dit een rede dat hij het (binnenkort) gaat begeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
als hij het in die behuizing zo meteen doet, maar in de pc niet zou ik denken dat hij gewoon geen voeding kreeg.

maar hoe, geen idee.
zaten die 2 voedingsstekkers aan dezelfde kabel? in dat geval zou er nog sprake kunnen zijn van een defecte voedingskabel.
of de gebruikte stekkers zouden aan dezelfde rail zitten die stuk is. maar dat is latstig na te gaan.

heb je niet toevallig een multimeter? dan kun je kijken of hij uberhaupt wel zijn voeding krijgt over de kabels

[ Voor 62% gewijzigd door timberleek op 26-12-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Die ik in het systeem heb zitten kan ik 3 apparaten van stroom voorzien, hier had ik mijn DVD-Drive, Blu-Ray brander en dus de HDD op zitten. De 2 optische drives werken wel gewoon. Dus ik had alleen de HDD op een andere (nieuwe) voedingskabel voorzien, echter hielp dit niet. Hij sloeg helaas niet aan... :(

Nee, helaas heb ik geen multimeter... Gelukkig mijn vader wel!! :D Dan ga ik deze wel ophalen.. Maar ik heb zelf niet zo veel verstand van elektro, dus welke aders moet ik dan opmeten van de kabel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Had dat dan eerder gezegt... :+

Maar zelf heb ik het idee dat het niet aan de kabel ligt, omdat ik diezelfde kabel heb gebruikt om te kijken of mijn blu-ray brander het wel doet! En meteen diezelfde SATA kabel gebruikt en getest. Je raad het misschien al wel, hij deed het... Dus dat is dan denk ik niet het probleem.

Ga morgen denk ik toch maar een nieuwe aanschaffen..

Welke HDD of als ik een SSD neem, welke adviseren jullie? Liefst niet meer dan € 120,00 meer kan ik helaas niet uitgeven...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

moet er op staan als je mazzel hebt
BaZnGaNL schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:52:
Had dat dan eerder gezegt... :+

Maar zelf heb ik het idee dat het niet aan de kabel ligt, omdat ik diezelfde kabel heb gebruikt om te kijken of mijn blu-ray brander het wel doet! En meteen diezelfde SATA kabel gebruikt en getest. Je raad het misschien al wel, hij deed het... Dus dat is dan denk ik niet het probleem.

Ga morgen denk ik toch maar een nieuwe aanschaffen..

Welke HDD of als ik een SSD neem, welke adviseren jullie? Liefst niet meer dan € 120,00 meer kan ik helaas niet uitgeven...:(
Advies ? zie beoordelingen
http://tweakers.net/categ...MTvVNrFCyMjQygHEz85SsDGoB
http://tweakers.net/categ...MTvVNrFCyMjQygHEz85SsDGoB

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Welke zal ik nemen als ik voor SSD ga?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/674/294165;308884/

En ik denk dat ik als ik een gewone HDD koop voor de WD Green ga. Of hebben jullie een betere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Diezelfde HDD heb ik er weer in gestopt, echter nu werkt hij wel weer! Heb hem helemaal geformatteerd en een poging gewaagt! En hij doed het! Ik heb nu opnieuw Windows 8 Pro geïnstalleerd alleen geeft hij nu rechtsonder boven het klokje: Windows 8 Pro Build 9200. Dit had ik eerst nooit! Hoe kan ik dit wegkrijgen? Heb iets gelezen over het activeren?

Pagina: 1