Goedkoop multimonitor omgeving, geen prestaties

Pagina: 1
Acties:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-05 17:34
Lieve Twiekers van me,

Alhoewel ik een kerel ben die liever zijn boel uitzoekt dan rond te vragen, vrees ik dat ik nog te weinig inzicht heb. Ik wil namelijk een bescheiden systeem samenstellen. Daarin sta ik zelfs open voor tweedehands aanbiedingen.

Wat wil ik ermee?
Tekstverwerken, officewerk, 1080p codecs filmbestanden, af en toe fotobewerking. Ik speel nooit spellen, en videobewerking is vooralsnog uitgesloten denk ik. Geen hoge eisen voor hardware dus.

Budget
400 euro zou een mooie prijs zijn.

Welk systeem in gedachten?
Ik heb met een schuin oog naar reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012 gekeken, en zo ongeveer gedacht aan het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5€ 106,95€ 106,95
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 81,90€ 81,90
1Noctua NF-S12B FLX, 120mm€ 16,95€ 16,95
1Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX€ 29,43€ 29,43
1Nexus Value 430€ 48,20€ 48,20
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,43

Alhoewel stil zijn geen noodzakelijkheid is (ik ben zelfs doof nota bene :P) leek het mij niet verkeerd als de computer wat stiller mocht zijn. Ik sta open voor tweedehands aanbiedingen of veranderingen in dit systeem. Een oplettende lezer zal opgevallen zijn dat de processor en moederbord in de bovenstaande lijst ontbreken. Welnu, ik zal toelichten waarom.

Ik heb een big ass tower besteld, die vermoedelijk slechts Extended ATX-moederbord slikt, er staan geen andere moederbord-formaten bij vermeld.. Geen idee of dit klopt, maar kennelijk heb ik een extended atx moederbord nodig. Welke moederbord zou ik dan eventueel kunnen nemen?

Verder maak ik gebruik van drie 28 inch en 30 inch schermen met de volgende resoluties:
1920x1200
2560x1600
2560x1600

Iemand suggesties hoe ik dit systeem kan verbeteren?

[ Voor 47% gewijzigd door Hatsieflatsie op 25-12-2012 22:38 ]

Verwijderd

In die full tower past wel degelijk borden kleiner dan EATX.

Aangezien je gewoon gaat multitasken en geen games speelt met eyefinity, zal elke gpu met genoeg poorten voldoen.

Wat is je budget?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 22:02 ]

Verwijderd

De meeste E-ATX kasten slikken ook ATX omdat dit net 1inch kleiner is. De meeste E-ATX borden zijn dure overklok of server borden dus dat moet je bij de prijs optellen. Kijk is naar een Intel E6600 systeem of iets hoger of een AMD 965 serie die zijn niet te duur meer en reten snel!

Neem de E6600 als minimum snelheid:

http://cpubenchmark.net/c...al-Core+E6600+%40+3.06GHz

En kijk dan in V&A naar een leuk systeem op upgrade setje.

http://tweakers.net/categ.../#filter:q1YqSExPVbIyqgUA
http://tweakers.net/categorie/568/upgradesets/aanbod/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 22:04 ]

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:59:
In die full tower past wel degelijk borden kleiner dan EATX.
Passen, ja. Maar zijn ze ook te monteren?
Aangezien je gewoon gaat multitasken en geen games speelt met eyefinity, zal elke gpu met genoeg poorten voldoen.
Dat beslist. Maar het vervelende is dat ik ongebruikelijk grote resoluties draai. Dat kan een budget GPU moeilijk trekken, denk ik. Zeker als ik ernaast nog een 1080p film zit te kijken, lijkt mij. :?.
Wat is je budget?
In OP geplaatst. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:02:
De meeste E-ATX kasten slikken ook ATX omdat dit net 1inch kleiner is. De meeste E-ATX borden zijn dure overklok of server borden dus dat moet je bij de prijs optellen. Kijk is naar een Intel E6600 systeem of iets hoger of een AMD 965 serie die zijn niet te duur meer en reten snel!

Neem de E6600 als minimum snelheid:

http://cpubenchmark.net/c...al-Core+E6600+%40+3.06GHz
Opvallende is dat een E6600 nieuw nog even duur is, als een Pentium G860, terwijl deze twee keer zo snel is als E6600. Dus ik vermoed dat ik beter voor G860 kan gaan?

Er zijn veel ATX-moederborden met passende socket voor G860, vraag blijft welk moederbord ik het beste kan nemen?
En kijk dan in V&A naar een leuk systeem op upgrade setje.

http://tweakers.net/categ.../#filter:q1YqSExPVbIyqgUA
Thx, ben al aan het rondneuzen. Verdere input is altijd welkom. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Hatsieflatsie op 25-12-2012 22:13 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:20
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:04:
[...]
Passen, ja. Maar zijn ze ook te monteren?
Volgens de site van de fabrikant kun je ook gewoon ATX en microATX borden monteren: http://www.chieftec.de/en/chassis/big-tower/ba-01b-b-b.html

[ Voor 16% gewijzigd door Nielson op 25-12-2012 23:41 . Reden: Nvt, ts is inmiddels aangepast ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou dan niet eens moeilijk gaan doen: reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012 met een toevoeging van een videokaart. :) Mijn XFX 6870 heeft 2 DVI aansluitingen en een HDMI, daar zet je dan zo'n HDMI -> DVI verloop in en je bent klaar dacht ik zo, aangezien het videosignaal in HDMI namelijk hetzelfde is als DVI. :)

• Hatsieflatsie
Nielson schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:08:
[...]
Volgens de site van de fabrikant staan kun je ook gewoon ATX en microATX borden monteren: http://www.chieftec.de/en/chassis/big-tower/ba-01b-b-b.html
Senk joe. Dan wordt het gewoon een ATX moederbord.
Yep, ik heb mijn keuzes voor SSD en G860 ook daarop gebaseerd. :)
Mijn XFX 6870 heeft 2 DVI aansluitingen en een HDMI, daar zet je dan zo'n HDMI -> DVI verloop in en je bent klaar dacht ik zo, aangezien het videosignaal in HDMI namelijk hetzelfde is als DVI. :)
Daar heb ik ook wel aan gedacht, maar ik vraag mij af of de monitoren daarin niet moeilijk gaan doen. En bedenk wel, met drie grotere resoluties dan Full HD tegelijk krijgen veel videokaarten het moeilijk, zeker de budgetvarianten. :/

[ Voor 59% gewijzigd door Hatsieflatsie op 25-12-2012 22:20 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:20
CptChaos schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:09:
Mijn XFX 6870 heeft 2 DVI aansluitingen en een HDMI, daar zet je dan zo'n HDMI -> DVI verloop in en je bent klaar dacht ik zo, aangezien het videosignaal in HDMI namelijk hetzelfde is als DVI. :)
Dat gaat niet werken, bij een AMD kaart kun je maximaal twee conventionele aansluitingen (DVI/HDMI/VGA) tegelijk gebruiken. Het derde beeldscherm moet via DisplayPort aangesloten, en dan eventueel met een actieve converter omgevormd naar bijvoorbeeld DVI. Let verder op dat de maximale resolutie van Single Link DVI ongeveer 1920 x 1200 bij 60 Hz is.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:25
Nielson schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:49:
[...]
Dat gaat niet werken, bij een AMD kaart kun je maximaal twee conventionele aansluitingen (DVI/HDMI/VGA) tegelijk gebruiken. Het derde beeldscherm moet via DisplayPort aangesloten, en dan eventueel met een actieve converter omgevormd naar bijvoorbeeld DVI. Let verder op dat de maximale resolutie van Single Link DVI ongeveer 1920 x 1200 bij 60 Hz is.
Kan het kleinste scherm niet wellicht aangesloten worden op de APU?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Je kan er niet één aansluiten op de APU.
Heeft niet één van jouw monitoren gewoon een displayport aansluiting?

Een AMD APU kan je ook combineren met bepaalde grafische kaart. Dit zou de game prestaties verbeteren. Het klinkt leuk maar ik weet niet hoe het in de praktijk werkt. Je kan er onderzoek naar doen, om te kijken of je dan wel een monitor op de APU zou kunnen aansluiten. (Ik denk van niet maar je weet maar nooit).

我的名字是Mirno

Verwijderd

Serieus, een APU verbetert echt niet de grafische prestaties. Aangezien je als een gpu hebt de igpu wordt uitgeschakeld..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 10:18 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:18:
Serieus, een APU verbetert echt niet de grafische prestaties. Aangezien je als een gpu hebt de igpu wordt uitgeschakeld..
http://hexus.net/tech/rev...dual-graphics-evaluation/

我的名字是Mirno

Pagina: 1