STAX SR Professional rechter kanaal zwakker dan links

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 15:14

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik ben zojuist in het bezit gekomen van een STAX SR Lambda Professional koptelefoon met bijpassende SR-212 versterker door mijn lieve zusje die er 1 over had.

Helaas heeft deze koptelefoon een wat wrede geschiedenis. Voordat hij familie bezit werd, is deze aangetroffen met doorgeknipte stekker op een ietwat vochtige zolder. De vorige eigenaar wist niet wat hij aanmoest met de pro plug en wilde deze eraf knippen om er een mini-jack aan te zetten. Godzijdank heeft het nooit zover kunnen komen. De stekker was nog aanwezig en deze is weer met zorg vast gesoldeert met hoogwaardige componenten door iemand die goed kennis van dit soort zaken heeft.

De koptelefoon is kraakhelder en mist geen details. Helaas is er wel een ander euvel. Het rechter kanaal geeft een zwakker signaal dan het linker. (Zowel op de SR-212 als de STAX SRD-7SB van mijn zusje) Als ik de balans iets anders instel is het probleem verdwenen. Geen missende details, geen kraakjes, geen onzuiverheden. Gewoon perfect.

Mogelijke oorzaken die ik me zelf kan bedenken: Vocht, hogere weerstand door opnieuw hechten kabel etc etc..

Nou wil ik proberen dit probleem alsnog op te lossen, maar voordat ik hem open ga maken zou ik graag toch nog even wat meer informatie verzamelen over het vermoedelijke probleem en kijken of hier wat kenners aanwezig zijn met de SR Lambda serie die misschien gelijksoortige problemen hebben ondervonden.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Iedereen met een headset kan deze problemen tegenkomen. Dit komt door wat je zelf al zegt een lagere weerstand van de zachtere kant. Dit kan komen door een kabel kreuk, slecht contact tussen kabel en speaker of slecht contact tussen bron en kabel :) Dat word dus open maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd