Toon posts:

[Help] Muis werkt niet meer na verplaatsen van computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede tweakers,

Voor mijn zoon heb ik zijn eerste dual core aangeschaft. Hij helemaal blij. Dus ik de computer installeren in de huiskamer (mijn werkplek) om alles draaiende te krijgen. Alles geinstalleerd en getest, laat ik even mijn zoon zien wat hij er allemaal mee kan doen. We hebben samen minecraft geinstalleerd en een ander spel. Dus alles goed en wel.

Systeem: Intel core 2 duo E6600, 2GB ram, Saphire ATI Videokaart HD5450 (Dell dimension 9200) Windows 7 X64

Muis werkte nu nog wel.

Na verplaatsing van de pc naar zijn slaapkamer met precies de apparaten in dezelfde aansluitingen van de pc, hebben we de pc opgestart. Alles goed en wel maar na een kwartier reageerd de muis niet meer. De computer zelf reageerd nog wel en die kan ook gewoon afgesloten worden. Na een andere muis geprobeer te hebben, meld de computer dat het een onbekend apparaat is. Een muis is toch gewoon uPnP zal je denken? Dacht ik ook. Na de computer geheel uit gezet te hebben en een half uurtje te hebben gewacht, hebben we de pc weer opgestart. Wederom na een kwartier valt de muis stil.

De muis heeft ook een rood lampje op de bovenkant met een stroom led indicatie. Hiermee kun je de gevoeligheid instellen van de muis. In het begin, als de pc opgestart is, is die vel en constant rood. Na het kwartier begint dat ledje te knipperen. Zou dit iets te maken kunnen hebben met stroom toevoer?

Opmerkelijk is dat dit gedrag dus niet in de huiskamer werd getoond....

Wie o wie zou mij kunnen helpen met dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 21:05 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je een Logitech USB muis hebt? Als hij het op een andere poort ook doet is het een kabel breuk ofzo. Als het een PS2 muis is zorg ervoor dat hij in de juiste poort zit en er geen pinnetjes verbogen zijn! Test een andere muis op de zelfde poort en je weet het zeker!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 muisen, 1 nieuwe muis van sweex en 1 vrij nieuwe muis van trust. Beide hebben een usb aansluiting. Als ik beide muisen op mijn eigen pc probeer dan is er niets aan de hand en doen ze het gewoon naar behoren. Zodra ik 1 van de muisen in de usb poort van de ingerichte compiter stop, dan krijg je weer het rare gedrag van de muis. Andere usb poorten (8 stuks) heb ik ook geprobeerd zowel aan de voor en achterkant. Windows 7 ziet dan de muis wel maar zegt later dat het apparaat incorrect is geinstalleerd.....

Ik zal nog wel even kijken of ik een andere kwaliteits muis ergens vandaan kan plukken om het te testen.

Verwijderd

Kwaliteit / merk maakt niks uit zolang ze maar weken. Het enige wat ik kan verzinnen is dat er mogelijk 1 apparaat is dat sluiting geeft en de poorten verstoord (USB, PCI of frontpannels) . Dit kan mogelijk ook door een slecht aansluitende voedings(stekker) komen of misschien is er sluiting tussen het mobo en de kast of andere metalen object?

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:41
Mogelijk dat energiebeheer de muis uitschakelt. Kun je dit controleren?

Homo sapiens non urinat in ventum

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stop eens een USB stick in de PC. Als dat wel werkt weet je of de USB poorten werken.

Of boot eens vanaf een Windows installatie DVD zonder echt Windows te gaan installeren, doet de muis het daar wel ?

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 25-12-2012 21:40 ]

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heb een tijdje bij een winkel gewerkt die o.a. Trust en Sweex muizen verkocht. Die exemplaren waren in de regel draadloss, en was het in de regel zo dat een knipperend rood lampje aangaf dat de muis probeert verbinding te krijgen met de ontvanger.
Dat helpt je natuurlijk niet verder, maar als Trust / Sweex redelijk consistent de soort signalen (blauw / rood lampje, knipperen/continue branden) gebruiken*, dan zou dat prima matchen met wat Jan zegt.

*en dat was generatie op generatie vrijwel altijd zo bij bijna alle muizen van Trust en Sweex die ik in die jaren verkocht heb. Dus tenzij men daar van af gestapt is, of je de spreekwoordelijke uitzondering hebt die de regel bevestigd, dan een redelijke kans ja.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb op advies van Jan even het energie beheer van de usb poorten aangepast. Ik heb de setting USB selective suspend setting uitgezet. Voor de gene met eventueel het zelfde probleem, dit is te vinden in:

Control panel -> Power Options -> Kies een plan en klik change plan settings -> Change advanced power settings.

Dit opent een nieuwe window waar je onder USB Settings de USB selective suspend setting op disabled kunt zetten.

Iedereen bedankt voor de reacties. Mijn zoon is nu superblij dat hij nu minecraft kan spelen, en dat al de hele avond! Super!

Iedereen nog een paar fijne dagen toegewenst! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 00:47 ]

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Leuk om te weten dat het zo eenvoudig op te lossen is! :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Pagina: 1