Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• InfernuZ
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-05 14:52
Hallo mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone en had mijn oog laten vallen op de Galaxy S3, dit omdat ik op zoek ben naar een vrij krachtige smartphone.

Na wat onderzoek ben ik echter wel tot de vaststelling gekomen dat er wel heel wat probleempjes zijn met deze telefoon (haarscheurtjes, beveiligslek, sudden death bug) dus ik vroeg me af wat jullie alternatieven zijn voor deze telefoon?

Om nog even te verduidelijken, ik ben op zoek naar een losse smartphone (geen abo nodig dus) en woon in België dus ben van plan het toestel te bestellen via een webshop die verzending naar België toelaat of een winkel hier die mij een goeie prijs kan bieden. Het budget dat ik hiervoor wil spenderen ligt rond de 500 a 600 euro.

Alvast bedankt!

InfernuZ

[ Voor 9% gewijzigd door InfernuZ op 25-12-2012 20:25 ]

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-11 09:41
De HTC one X

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:23

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hey man,

Je budget is wel ongeveer gelijk aan de advies/ introductieprijzen van nieuwe toestellen. De Galaxy SIII kostte zo veel, en SII kostte zo veel etc.

Dit gezegd te hebben is mijn advies om nog een paar maandjes te wachten tot er nieuwe toestellen uitkomen.

Als je echt perse nu een nieuw toestel wilt hebben dat top of the line is, ontkom je niet aan de Galaxy SIII en HTC One X(+). Dit zijn de flagship quadcore toestellen van de grote spelers in de markt. Natuurlijk horen de Lumia 920 de iPhone 5 daar ook bij. Jouw budget is niet toereikend voor de iPhone 5 en hoewel ik persoonlijk de Lumia 920 een erg interessant toestel vind (ik ben een Windows Phone entousiast), kan ik mijnzelf niet overhalen om iemand dit toestel over de Android concurrenten aan te raden. Het Windows Phone platform vind ik daar niet volwassen genoeg voor.

Goed, dan de prijzen (pricewatch):
Galaxy SIII 16GB: 456 euro
One X 32GB: 430 euro
One X+ 64GB: 575 euro

Wat betreft performance is het simpelweg: One X+ > S3 > One X

Dit wetende moet je een afweging voor jezelf maken. Welk toestel vind je mooier, wat zijn je prioriteiten (geen uitbreidbaar geheugen One X toestellen en batterij niet te te vervangen) etc.

Persoonlijk zou ik nog even wachten. Dan kan je met jouw budget denk ik een beter toestel kopen dan wat er nu op de markt is.

Verwijderd

Dat kun je altijd als je blijft wachten. De toestellen die jij noemt zijn nu ook goedkoper dan bij introductie dus kan TS geld besparen. Een toestel aanraden is overigens lastig als TS geen wensen doorgeeft en op basis van deze wensen een korte lijst met opties noemt.