[iPhone] Dataverbruik uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hey,

Ik wil mijn iphone 3gs die ik heb aan mijn vriending geven zodat ze nu ook een telefoon heeft met watsapp (alleen op wifi). Hier komt dus ook het punt bij kijken dat ze alleen internet over wifi hoeft te gebruiken omdat ze geen internet abbo heeft. Nu wil ik dus internet uitschakelen en afschermen. Is hier een mogelijkheid voor want alleen onder algemeen -> netwerkinstellingen -> mobiele data uitschakelen vind ik niet voldoende.

Bij mobiele data kan ik wel wat onzinnigs invoeren zoals APN en gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen maar op het moment dat ze op wifi zit wordt dit weer aangepast op het moment dat mobiele data weer ingeschakeld moet worden.

Heb in Cydia ook al gezocht maar helaas ook geen oplossing gevonden.

(P.S. de discussie dat je zelf wel moet opletten wil ik graag achterwege laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:15
Wat is er mis met mobiele data uitschakelen? Dat is nu net het punt juist van wat je wilt. Of je bedoelt alleen via GPRS werken (geen data dan). Dan gewoon 3G uitschakelen én mobiele data uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Dat klopt maar wil niet dat de mogelijkheid wordt gegeven dat deze weer door haar wordt ingeschakeld. In principe dit te beveilingen door middel van een wachtwoord of eventueel een app

[ Voor 29% gewijzigd door bobsquad op 25-12-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
bobsquad schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:13:
Dat klopt maar wil niet dat de mogelijkheid wordt gegeven dat deze weer door haar wordt ingeschakeld. In principe dit te beveilingen door middel van een wachtwoord of eventueel een app
Mag ik vragen hoe oud je vriendin is, want dit is met een simpele uitleg toch gewoon te voorkomen. Overigens is dat niet te beveiligen want apps mogen dat niet en het is iets essentieels voor de werking van de telefoon. Leg gewoon aan je vriendin uit dat ze er niet aan moet zitten, lijkt mij makkelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
me_mrtn zoals ik in de TS aangaf wil ik om persoonlijke reden die discussie dus niet voeren.

Het enige wat ik wil is dat alleen ik hem in of uit kan schakelen wat ze voor de rest met de telefoon doet is mij een zorg maar voor mij en haar ouders is het vrij belangrijk dat dit uitgeschakeld kan worden en dat ze dit zelf niet 1,2,3, kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
bobsquad schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:22:
me_mrtn zoals ik in de TS aangaf wil ik om persoonlijke reden die discussie dus niet voeren.

Het enige wat ik wil is dat alleen ik hem in of uit kan schakelen wat ze voor de rest met de telefoon doet is mij een zorg maar voor mij en haar ouders is het vrij belangrijk dat dit uitgeschakeld kan worden en dat ze dit zelf niet 1,2,3, kan inschakelen.
Dat heeft niets met persoonlijke redenen te maken, maar met het feit dat dat de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bobsquad schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:22:

Wat is er mis met 'gewoon' uitleggen dat iets niet moet gedaan worden ?
Mijn oudste is 11jr en als ik hem duidelijk aangeef dat iets niet mag, en de werkelijke reden, dan begrijpt hij dat, en doet het niet.

Omdat je over "vriendin" spreekt, mag ik ervan uitgaan dat ze oud en wijs genoeg is om dat te begrijpen.
sommige dingen moet je bespreken, niet klakkeloos verbieden ( werkt nl. averechts )
Nu wordt het een vaag verhaal wat meer vragen opwerpt dan noodzakelijk
( hoe oud, waarom .. enz. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:03

OmeJoyo

This is me

Wellicht speelt niet de leeftijd maar wellicht een verstandelijk beperking of een syndroom/aandoening mee in de reden dat het echt beveiligd uit moet. Ik denk dat we de TS deze privacy moeten gunnen en of met een oplossing moeten komen waar dit niet relevant is of moeten meedelen dat de oplossing niet bestaat.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
OmeJoyo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 04:45:
Wellicht speelt niet de leeftijd maar wellicht een verstandelijk beperking of een syndroom/aandoening mee in de reden dat het echt beveiligd uit moet. Ik denk dat we de TS deze privacy moeten gunnen en of met een oplossing moeten komen waar dit niet relevant is of moeten meedelen dat de oplossing niet bestaat.
Ingeval van een iPhone is deze er simpelweg niet. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je misschien bij de provider alle mobiele data verbindingen kan laten blokkeren, het zal waarschijnlijk van je provider afhangen of ze die mogelijkheid bieden. Mocht dat niet kunnen dan is wellicht een ander toestel (Android?) een oplossing?

Ik vraag mij überhaupt af waarom je iemand die blijkbaar telefoonkosten niet in de hand kan houden een smartphone met (blijkbaar) een abonnement wil geven. Beter lijkt mij om er voor te zorgen dat die persoon een prepaid kaartje krijgt of een abonnement met een maandelijks limiet. Het nut van WhatsApp over enkel Wifi verbindingen ontgaat mij trouwens sowieso een beetje, dat is toch belachelijk onpraktisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OmeJoyo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 04:45:
Precies! Waar bemoeit iedereen zich weer mee?! Hij geeft toch aan dat ie om persoonlijke redenen een technische oplossing wilt? Dan is dat toch waar we hem mee kunnen helpen? De rest gaat ons geen flikker aan. Kom op, mensen! :/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02
Is het mogelijk data door provider te laten blokkeren?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is zelfs de enige manier: neem een abo zonder data-mogelijkheid of laat 't door de carrier blokkeren (als dat kan.)

Elke technische aanpassing die je kunt doen kan door iemand anders ongedaan worden gemaakt. Die zijn dus alleen nuttig om te voorkomen dat je per ongeluk data gebruikt terwijl je dat niet wilt. Niet om te voorkomen dat iemand die dat wil wel data gebruikt.

[ Voor 109% gewijzigd door CyBeR op 04-01-2013 06:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Het probleem is dat ze geen data abbo heeft en vodafone voor mobiele data geen blokkade er op wil zetten. De Iphone heeft ze van mij gekregen omdat ik deze niet meer gebruik en ze toch iets anders wil dan een Nokia 3410 betreft watsapp op wifi ipv sms'en dat scheelt gewoon in de kosten.

Ik heb wel een oplossing gevonden in de vorm van Data Blocker in Cydia hopen dat dit helpt aangezien er geen mogelijkheid is dan het te deinstalleren.

Freshmaker ik heb toch duidelijk aangegeven in de TS dat ik die discussie niet wil voeren puur uit persoonlijke redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
valse APN configureren met iphone configuration utility en daarna die instelling blokkeren?

http://support.apple.com/kb/HT4839

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Dat is wel mogelijk maar zoals ik in de TS al zei dat APN gegevens aanpassen niet werkt want hoe zou ik dit kunnen blokkeren, want als dat mogelijk is is dat denk ik wel de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Is het voor €1,50 in de maand dan niet handiger om 50MB aan internet te schaffen per maand? Dat moet ze toch wel redden dan met Whatsapp?

Het is overigens niet om brutaal te zijn, maar met wat meer info kan ik mij in ieder geval beter in de situatie inleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:16
Via cydia een firewall installeren en alleen Whatsapp toestaan op mobiele data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
jeroen3 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:58:
Via cydia een firewall installeren en alleen Whatsapp toestaan op mobiele data?
Heb er even naar gekeken en wat ik zo zie is dat er bij geen enkele firewall een verschil gemaakt wordt tussen celluar data en wifi helaas.
me_mrtn schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:51:
Is het voor €1,50 in de maand dan niet handiger om 50MB aan internet te schaffen per maand? Dat moet ze toch wel redden dan met Whatsapp?

Het is overigens niet om brutaal te zijn, maar met wat meer info kan ik mij in ieder geval beter in de situatie inleven.
ivm met een TIA waar ze nog steeds herstellende van is begrijpt ze nog niet alles helemaal en probeert soms van alles uit dus ook op de telefoon waardoor we de afgelopen tijd zijn geschrokken van de telefoonkosten en het gaat dus ook niet alleen op specifiek watsapp maar eigenlijk internet in z'n totaal. Ik zelf wil graag voor haar bereikbaar zijn voor een voor haar begrijpelijke manier watsapp dus want ik heb helaas op mijn werk ook alleen een wifi verbinding data kan ik vergeten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
En als je in die APN 1 teken ergens bij zet? dus bv ergens een @ of zo bij plaatsen, in elk geval iets herkenbaar.

Verder kan je niet op de site van bijna elke provider een sms laten sturen met de internet instellingen? Of ben ik nu zo ouderwets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zoals ik in de TS al aangaf is een verander in de APN gegevens helaas nutteloos dat stomme ding gaat elke keer updaten met de juiste gegevens als de iphone verbonden is met wifi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Ook als je de apn aanpast via configuration utility?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zal dat even proberen hopen dat het lukt :) zal hiervoor dan ook even terugkoppeling op geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
bobsquad schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:41:

Ik heb wel een oplossing gevonden in de vorm van Data Blocker in Cydia hopen dat dit helpt aangezien er geen mogelijkheid is dan het te deinstalleren.
Deze misschien ?

http://cydia.saurik.com/package/com.yllier.firewall

Features
•Block outgoing TCP & UDP connections selectively
•port specific blocking
•Shows you the hostname for the connection & can provide you with WhoIs information
•Can block connections of apps when you are on a cellular network (save data!)
•Block analytic providers / data collectors which PrivaCy can’t
•Block unneeded content (ads ;)
•Easy to use interface & control app
•and many more…. FiP is very powerful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
bobsquad schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:14:
ivm met een TIA waar ze nog steeds herstellende van is begrijpt ze nog niet alles helemaal en probeert soms van alles uit dus ook op de telefoon waardoor we de afgelopen tijd zijn geschrokken van de telefoonkosten en het gaat dus ook niet alleen op specifiek watsapp maar eigenlijk internet in z'n totaal. Ik zelf wil graag voor haar bereikbaar zijn voor een voor haar begrijpelijke manier watsapp dus want ik heb helaas op mijn werk ook alleen een wifi verbinding data kan ik vergeten helaas.
Ah, die situaties herken ik ja (ervaringen op een ziekenhuis). Inderdaad erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:39
Is het niet makkelijker om een simonly prepaid of abbo te nemen zonder internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het geen mogelijkheid om bij Vodafone van abbo te wisselen naar iets met "onbeperkt" internet op zeer lage snelheid oid.

Of navragen of ze niet ergens kinder-pakketten hebben zonder data (kan deze zo snel niet op de website vinden, maar lijkt me een reeel pakket)

Technisch op de iphone kan in ieder geval niet (dat is altijd weer uit te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:16
Verrassend dat de "Beperkingen" in de Instellingen app geen "Beperkingen" op Instellingen kunnen maken.
Behalve Privacy en Volumebegrenzing natuurlijk.

Tijd voor een feature request?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
bobsquad schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:41:
Het probleem is dat ze geen data abbo heeft en vodafone voor mobiele data geen blokkade er op wil zetten.
Wat raar, volgens hun eigen site doen ze dat namelijk wel gewoon als je daarom vraagt.
Kan ik mobiel internet blokkeren

Als je wilt dat wij Mobiel Internet en mms voor je blokkeren, stuur ons dan een e-mail. Wil je de blokkade later weer eraf laten halen, dan heb je een wachtwoord nodig. Kies zelf het wachtwoord dat je met ons wilt afspreken en vermeld deze in je e-mail. Zonder dit wachtwoord kun je Mobiel Internet en mms niet deblokkeren.
Misschien dat je toevallig net een luie of ondeskundige medewerker aan de telefoon hebt gehad? Je kan in ieder geval eens proberen om via het contactformulier op die pagina om een blokkade te vragen, wellicht dat je dan bij een andere afdeling terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
En dan ben je bijna 2 weken verder, en hoor je niets meer.
gelukt, en hoe ?
of niet, waarom niet ?

altijd fijn als er in de toekomst iemand hetzelfde wil bereiken .....
Of sowieso 'netjes' om de behulpzame medemens nog even wat te laten weten.

NM.
Zie hieronder ....

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 12-01-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Alle credits gaan naar Dirk toch maar weer eens contact gehad met vodafone en het probleem is opgelost allemaal bedankt!
Pagina: 1