Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 11:04
Hey Tweakers!

Ik ben sinds kort verhuisd met mijn gezin. Het huis waar we nu wonen is vrij groot en we hebben last van wat problemen betreffende het draadloze bereik. De router hangt in de meterkast, maar het signaal is boven al niet meer te ontvangen.

Elke kamer heeft een ethernet aansluiting, dus heb ik de router verplaatst naar mijn kamer. Het kabelmodem aangesloten op de kabel die naar mijn kamer loopt, en het hele huis kan draadloos internetten. Ik wil alleen ook graag de bedrade aansluitingen nuttig gebruiken :).

Dus, dit is wat ik wil doen:
-Een ethernet router in de meterkast
-Een access point op de 2e verdieping

De router zal dan dus IP adressen uitdelen aan alle (draadloze) clients. Is dit mogelijk? Of zit ik dom te lullen? Of raden jullie mij iets anders aan? Hebben jullie wellicht meer informatie nodig?

Ik hoor 't graag!

-Nick

Ps. Ik heb bij het stukje "relaties" de router toegevoegd die ik op dit moment gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
Dit is prima mogelijk, en één router met meerdere access points is eigenlijk ook wat er gebeurt bij bedrijven e.d. Je hebt nu een WR1043ND, en als je daar nu bijvoorbeeld twee keer een pricewatch: TP-Link TL-WA801ND bij koopt en strategisch plaatst, heb je in totaal drie access points.

Geef ze vervolgens allemaal hetzelfde SSID, dezelfde key en dezelfde beveiliging (WPA2-AES), en als het kan verschillende niet-overlappende kanalen. Je apparaten kiezen dan het sterkste AP, en switchen automatisch.

PS: Als je, waar de ethernetkabels naar de kamers ingaan, die PoE (Power over Ethernet) adaptertjes (bijgeleverd bij de TP-Link) plaatst, heb je bij de AP geen 230V meer nodig.

Owh ja: Stel de AP's gewoon zo in dat ze een DHCP lease van de router krijgen. Als je toch liever een vast IP hebt, moet je ook even zorgen dat je IP's in hetzelfde subnet instelt.

[ Voor 10% gewijzigd door marcop23 op 25-12-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 11:04
Ik ga het proberen! Thanks!