Stof in scherm - uit elkaar halen een goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Fellow tweakers,

Al lang maak ik gebruik van mijn vaio- maar zo langzamerhand begint er een behoorlijke hoeveelheid vuil onder het scherm te komen. De plekken lijken tussen de LCD en backlight te zitten, omdat afbeeldingen en tekst wel zichtbaar zijn door het vuil heen. Ik haal mijn computer regelmatig uit elkaar om deze schoon te maken maar gezien het feit dat het scherm zelf een afgesloten component lijkt ben ik er een beetje huiverig voor om deze open te maken met het idee dat er dan wellicht méér vuil onder komt dan nu het geval is. De garantie is inmiddels verlopen.

Op internet kom ik opvallend weinig tips tegen hoe hiermee om te gaan terwijl het mij een veelvoorkomend probleem lijkt. Heeft iemand ervaringen / tips?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobertz.com/imagehost/dust_thumbnail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het ligt er aan of er nog een apart doorzichtig scherm in de behuizing zelf zit van de laptop, of dat het vuil echt binnen in het lcdscherm zelf zit. Normaal gesproken verwacht ik wel dat er nog een 2de beschermlaag voor het eigenlijke lcd scherm zit en dat moet je wel goed zelf kunnen verhelpen.

Mij lijkt dat je met een antistatisch microvezel doekje en een spuitbusje lucht al ver kan komen en het toch wel in elk geval een stuk kan verbeteren. Bij mijn eigen Samsung monitor weet ik in elk geval dat er een 2de scherm voor de eigenlijke lcd zit dus ik gok dat dit bij jou ook zo zal zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Roel1966 op 25-12-2012 18:44 ]