Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aanschaf beamer + toebehoren

Pagina: 1
Acties:

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Aangezien ik onze 'thuisbioscoop' wil uitbreiden met een beamer heb ik reeds enkele forums,gebruikerservaring etc gelezen. Afgelopen week een audiozaak hier in de buurt binnengestapt en enkele beamers vergeleken. Voor mij persoonlijk (prijs/kwaliteit) kwam de Epson EH-TW6000 LW er als 'beste' uit. Enkel vindt ik persoonlijk dat de lensshift het 'enige nadeel' is, in onze huidige situatie mag dit geen probleem vormen:
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/6422/img3756rw.jpg
Maar omdat we in de nabije toekomst gaan uitkijken naar een huis ipv appartement kan dit eventueel wel voor een 'probleem' zorgen dat er geen lensshift opzit.

Hebben jullie eventueel andere voorstellen? Belangrijkste specificaties dat hij zeker moet hebben:

Full HD(1920x1080)
Minstens 1 HDMI
Relatief hoog contrast

Qua projectiescherm weet ik echt niet welke ik zou moeten nemen. Toen ik in de speciaalzaak stond en met de desbetreffende verkoper aan het praten was, stelde ik een vraag welk bedrag dat ik moet rekenen voor een deftig scherm, hij sprak over €1000. Wat ver buiten ons vooropgestelde bedrag van 200-300€ zit. Hebben jullie hier suggesties? Eventuele dingen waar ik zeker rekening mee moet houden?
Elektrisch zou mooi zijn, natuurlijk hebben wij dat liever dan een manuele bediening.
Wij zouden minstens een doek willen hebben van 2m breedte.

Budget beamer +-1500€
Budget Scherm +-300€

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Er zijn ook regelmatig Epson modellen met lensshift op de tweedehands markt te vinden voor schappelijke prijzen, is dat geen optie?

• Nicklazzz
WackyWindsurfer schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 19:18:
Er zijn ook regelmatig Epson modellen met lensshift op de tweedehands markt te vinden voor schappelijke prijzen, is dat geen optie?
Heb dit afgelopen weken vaak gemerkt, zelfs hier op tweakers. Maar ik kijk op dit moment liever naar een nieuw exemplaar. Mocht er echt een mooie aanbieding langs komen dan kan ik uiteindelijk nog altijd toehappen :)

Ik vraag me ook telkens af, als je iets 2dehands aanschaft en je hebt een brand of diefstal...
Hoe zal je dit kunnen recuperen als dit niet op jou naam aangekocht is? Ook met defecten garantie etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Nicklazzz op 25-12-2012 19:23 ]

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 17:11
Ik ben nu 2 weken in het bezit van de epson tw5910, moet zeggen dat het beeld wel subliem is voor zijn prijsklassen! Zou sowieso voor het model van 2012 gaan, dus de 5910 of de 6100w, er word gezegd dat er niet echt verschil zit tussen de twee modellen, daarmee dat ik dan ook voor de goedkopere versie ben gegaan.

Over de lens-shift heb ik ook nog zitten twijfelen maar dan moet je al gaan kijken naar een tw 8100 en zit je ook meteen in een andere prijsklassen.

als scherm ben ik voor een celexon professional line gegaan 220 x 124, gain 1,2. prijs was een 200 euro.
Wel manuele bediening, maar voor de prijs die jij voor ogen hebt, ga je geen nieuw elektrisch scherm vinden denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door frederick130391 op 25-12-2012 21:30 ]

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
frederick130391 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:25:
Ik ben nu 2 weken in het bezit van de epson tw5910, moet zeggen dat het beeld wel subliem is voor zijn prijsklassen! Zou sowieso voor het model van 2012 gaan, dus de 5910 of de 6100w, er word gezegd dat er niet echt verschil zit tussen de twee modellen, daarmee dat ik dan ook voor de goedkopere versie ben gegaan.

Over de lens-shift heb ik ook nog zitten twijfelen maar dan moet je al gaan kijken naar een tw 8100 en zit je ook meteen in een andere prijsklassen.

als scherm ben ik voor een celexon professional line gegaan 220 x 124, gain 1,2. prijs was een 200 euro.
Wel manuele bediening, maar voor de prijs die jij voor ogen hebt, ga je geen nieuw elektrisch scherm vinden denk ik.
Is de 3200 geen optie dan? Die heeft ook lens-shift en kost net zo veel +/- als een 5910. http://www.epson.nl/nl/nl...mparison/8352,11807,12138

Qua schermen zijn er wel opties, maar over kwaliteit kan ik je niets vertellen; als ik bijv. kijk naar de prijzen op http://www.beamercenter.nl dan verschilt dit nogal.
255 EUR voor een 200x112 elektrisch 16:9 scherm http://www.projectiescher...ctrom_projectiescherm.htm

[ Voor 7% gewijzigd door C0rnelis op 25-12-2012 22:26 ]

• Nicklazzz
frederick130391 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:25:

Ik zit ook serieus te twijfelen welk model ik zou nemen, wellicht ook de 5910 als ik zo lees zijn er nagenoeg geen verschillen. Hoe heb jij hem geplaatst? Met welke beugel eventueel? En levertermijn, waar besteld?
Kan je me eventueel een foto bezorgen?

Foto s net op gemerkt ;)

• Nicklazzz
C0rnelis schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:15:
[...]

Is de 3200 geen optie dan? Die heeft ook lens-shift en kost net zo veel +/- als een 5910. http://www.epson.nl/nl/nl...mparison/8352,11807,12138

Qua schermen zijn er wel opties, maar over kwaliteit kan ik je niets vertellen; als ik bijv. kijk naar de prijzen op http://www.beamercenter.nl dan verschilt dit nogal.
255 EUR voor een 200x112 elektrisch 16:9 scherm http://www.projectiescher...ctrom_projectiescherm.htm
Na vele reviews te hebben gelezen blijkt deze zeer goed te zijn, enkel wil ik voor een nieuwer model gaan. Lensshift is nu opzich geen probleem, naar de andere woning toe eventueel wel :) . Maar dat kunnen we natuurlijk dan bekijken.

Over de schermen, volgens enkele verkopers zit het in de structuur van de doek. Hoe of wat weet ik ook niet.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud> cea

Wise enough to play the fool

• frederick130391
ik heb net mijne nieuwe set-up gepost hier op het forum
frederick130391 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Ik gebruik geen beugel, heb zelf iets moeten maken vanwegen het schuin dak op zolder ;-)
Er zit op kleur en dergelijke toch wel wat verschil tussen de oudere 3200 en de nieuwe 5910,..... reeksen. Ik heb mijne in nederland besteld bij itc (ook bekent van het ht-forum), incl kalibratie op de hdmi poorten.

projectie scherm komt van coolblue.

[ Voor 7% gewijzigd door frederick130391 op 25-12-2012 22:40 ]

• Nicklazzz
frederick130391 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:37:
ik heb net mijne nieuwe set-up gepost hier op het forum
frederick130391 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Ik gebruik geen beugel, heb zelf iets moeten maken vanwegen het schuin dak op zolder ;-)
Er zit op kleur en dergelijke toch wel wat verschil tussen de oudere 3200 en de nieuwe 5910,..... reeksen. Ik heb mijne in nederland besteld bij itc, incl kalibratie op de hdmi poorten.
Zie net dat je ook van België bent, heb je het thuis laten leveren? Ook de doek bij ICT gekocht?

• frederick130391
Is netjes aangekomen met ups, super service daar bij itc!
Doek komt van coolblue, ook altijd goede service daar. Want het scherm is even retour gegaan, was iets mis met het oprol mecanisme maar daar heb ik gewoon nieuwe doek voor gekregen.

• Nicklazzz
frederick130391 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:42:
Is netjes aangekomen met ups, super service daar bij itc!
Doek komt van coolblue, ook altijd goede service daar. Want het scherm is even retour gegaan, was iets mis met het oprol mecanisme maar daar heb ik gewoon nieuwe doek voor gekregen.
Hoe heb je betaald als ik vragen mag? Hoe verlopen de verdere kalibraties? Al bedankt voor de info ;)

• frederick130391
betaling heb ik gewoon met overschrijving gedaan, toen ik hem bestelde stond hij er alleen nog maar met 1 kalibratie. Maar als je hun even mailt gaat annewiek je dat uitleggen normaal. Denk dat je hem zelf zal moeten opsturen als je hem opnieuw wil laten kalibreren.

Ga zeker eens op hun forum kijken: htforum.nl daar is ook een heel groot topic over de epson reeks van 2012 enzo. Zit ik zelf ook veel op, staat echt nuttige info op ;-)

• Nicklazzz
Heb zelfs op kerstdag van itc antwoorden gehad op men mails, htforum ben ik al enige tijd aan het lezen:) inderdaad heel veel leesplezier.

• frederick130391
staat jou set er ook al ergens tussen dan? ofwel heb ik er over gelezen :D

• Nicklazzz
frederick130391 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:03:
staat jou set er ook al ergens tussen dan? ofwel heb ik er over gelezen :D
Set zoals op bovenstaande foto staat reeds op het forum in dit deel :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
ITC is zeer betrouwbaar. Je kan zonder enige twijfel iets kopen. Uiteraard gaat ook daar wel eens iets mis (waar niet??) maar normaal gesproken kan je daar eigenlijk op advies via de mail nog wel een projector kopen.

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Athome schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:33:
ITC is zeer betrouwbaar. Je kan zonder enige twijfel iets kopen. Uiteraard gaat ook daar wel eens iets mis (waar niet??) maar normaal gesproken kan je daar eigenlijk op advies via de mail nog wel een projector kopen.
Kan ik over meespreken, erg goede ervaringen met dat bedrijf en het htforum.
Ik heb een TW5000 van hun staan draaien.

• Nicklazzz
Heb reeds contact met ITC omtrent een EH TW5910 met kalibratie. Scherm ben ik nog niet uit, ineens een elektrisch nemen of toch maar een manueel.

Welke HDMI kabels nemen de meeste van jullie? Ik zou een kabel nodig hebben van ongeveer 12.5m.

• frederick130391
ik persoonlijk ben van mening, dat je geen super dure hdmi kabel nodig hebt. Dat digitaal signaal gaat niet enorm afnemen. Ik heb er mij eentje via ebay gekocht, maar had ook maar 5 meter nodig.

• Nicklazzz
Die mening had ik ook, na een eigen ervaring: kabel van 15m in buis voor verbinding tussen laptop en tv bij men oom. Kwaliteit was goed, na enige tijd nam de kwaliteit af. Als je met kleine lengtes zit geloof ik het best, maar als je richting de 15m gaat...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17
Ik heb deze 12m kabel voor 35euro: http://www.hivilux.de/sho...x-OFC-HDMI-Kabel-12m.html Ze verkopen ook via ebay.
Werkt perfect.. Ik gebruik hem tussen mn Epson EH-TW6000 en Onkyo TX-NR709.
Ook 3D blurays gaan prima.

If it ain't broken, tweak it!

• Nicklazzz
Iemand ervaring met volgend scherm:

http://www.beamershop24.n...-homecinema-220-x-124-cm/

Lijkt me een deftig scherm.

• Nicklazzz
FatalError schreef op woensdag 26 december 2012 @ 20:32:
Ik heb deze 12m kabel voor 35euro: http://www.hivilux.de/sho...x-OFC-HDMI-Kabel-12m.html Ze verkopen ook via ebay.
Werkt perfect.. Ik gebruik hem tussen mn Epson EH-TW6000 en Onkyo TX-NR709.
Ook 3D blurays gaan prima.
Heb je hem al lang in gebruik?
Hoe heb jij hem besteld?

• FatalError
Nicklazzz schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:07:
[...]
Heb je hem al lang in gebruik?
Hoe heb jij hem besteld?
Bijna 1 jaar. Maar kabels verslijten niet als je ze niet buigt hoor :-)
Ik heb de kabel opgehaald in Duitsland, omdat ik bij diezelfde winkel ook een projectiescherm gekocht heb.

• Nicklazzz
FatalError schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:42:
[...]

Bijna 1 jaar. Maar kabels verslijten niet als je ze niet buigt hoor :-)
Ik heb de kabel opgehaald in Duitsland, omdat ik bij diezelfde winkel ook een projectiescherm gekocht heb.
Kan je me even doorgeven welk scherm je besteld hebt bij hun? Eventueel met een link zou handig zijn. Heb jijzelf last door dat het een scherm op rol is met vouwen etc?

• FatalError
Nicklazzz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:11:
[...]

Kan je me even doorgeven welk scherm je besteld hebt bij hun? Eventueel met een link zou handig zijn. Heb jijzelf last door dat het een scherm op rol is met vouwen etc?
Deze:

http://www.hivilux.de/sho...T-RF-FB-VORLAUF-50CM.html

Hij krult wel iets op aan de randen, en de afstandsbediening verliest snel bereik als de batterijen leeg raken... maar voor zo weinig geld heb ik weinig te klagen.

• Nicklazzz
Na vele reviews te lezen en o.a. enkele speciaalzaken te hebben afgelopen ben ik op het punt gekomen dat wellicht zoals eerder aangegeven de Epson EH-TW3200 prijs/kwaliteit(functionaliteit) voor mij het beste is. Aangezien ik slechtziend ben aan 1 oog(lui oog) kan ik niet genieten van 3D. Krijg hier onderandere hoofdpijn doordat mijn ander oog nog harder moet 'werken' dan anders.

Had een budget van €1500-1800(max) in gedachten, van andere merken dan Epson moest ik niets weten in deze prijsklasse. Met als volgende vereisten(1920x1080/HDMI/lensshift) kwam ik dan toch uit op de TW3200.

Enkel heb ik nog een bijkomende vraag, Mijn woonkamer is 7x4m, zou het mogelijk zijn de projector achteraan in de hoek te monteren dus op een afstand van ongeveer 6.5m tot projectiescherm? Of is dit niet aan te raden?

• FatalError
Nicklazzz schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:03:
Enkel heb ik nog een bijkomende vraag, Mijn woonkamer is 7x4m, zou het mogelijk zijn de projector achteraan in de hoek te monteren dus op een afstand van ongeveer 6.5m tot projectiescherm? Of is dit niet aan te raden?
Daar heeft Epson een calculator tooltje voor gemaakt. Die kan je zo bij ze downloaden.

• Nicklazzz
FatalError schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:20:
[...]

Daar heeft Epson een calculator tooltje voor gemaakt. Die kan je zo bij ze downloaden.
Had het tooltje reeds gebruikt, als ik mijn plafond hoogte invul krijg ik volgende waarden:

Schermgrootte: 100" 221x125cm
Projectieafstand: 2.98-6.36m (zal nipt worden zoals ik het in gedachten heb)
Pagina: 1