Toon posts:

Welke Iphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben enorm aan het twijfelen over de aankoop van mijn eerste smarphone, nl. een iphone 4s.

Ofwel koop ik een nieuwe 4s 16GB voor 599euro. Zonder btw maakt dit dan iets van 500 euro.

Ofwel koop ik een 2dehands 4s 32GB voor 500 euro. Mét garantie tot Maart 2014.

Is die extra 16GB het waard om een toestel van een klein jaar oud te kopen? Prijs is hetzelfde, maar ik heb wel 3maand extra garantie.

Waar ik moet op letten bij het kopen van een 2de hands Iphone heb ik hier al gelezen. Maar wat ik niet vond, is hoe het zit met de registratie? Ik dacht dat een iphone, wanneer je die de eerste keer gebruikt, registreerd op je eigen naam. Wat moet je doen wanneer je een tweedehands toestel koopt met die registratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 13:50
Welk model je moet kopen kan ik niet voor je bepalen. Ik heb zelf een 16 GB en deze is na een half jaar voor de helft gevuld met apps, muziek en foto's. Ik weet niet wat voor gebruiker jij bent, maar ik ga hem denk ik niet vol krijgen voordat ik weer aan een nieuwe toe ben...

Verder is het niet zo dat het toestel permanent geregistreerd wordt voor een bepaalde gebruiker. Bij het voor de eerste keer opstarten van het toestel kan een Apple ID aangemaakt / gekoppeld worden. Het hoeft niet, maar zonder Apple ID kan er niets gedownload worden uit de app store. Als het toestel gereset wordt naar fabrieksinstelling gedraagt hij zich alsof hij voor het eerst opgestart wordt en kun je dus een andere Apple ID aanmaken / koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:53
Maar Apple weet toch bijvoorbeeld wel dat de 4S geregistreerd staat op naam van 'meneer X', waar jij hem dus eventueel tweedehands van zou kopen?
Dus als er iets kapot is en je belt naar Apple staat hij nog steeds in hun systeem op naam van 'meneer X' toch. Hoe dit zit of hoe je dit moet overzetten, of dat ze hier überhaupt moeilijk over doen weet ik niet.
Wellicht dat iemand hier meer opheldering voor de topicstarter kan geven?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb zelf een 32GB model (4S) en heb daar nu ruim 18GB van in gebruik. Met applicaties zoals Spotify (offline speellijsten) gaat het toch wel hard.. en hij neemt ook video's in 1080p op en dan gaat het ook erg hard met de opslagruimte :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Ik zou zelf 100% een nieuwe kopen. Maar dat komt meer omdat ik ook mijn 16GB niet vol krijg. Natuurlijk kan dat wel sneller gaan met muziek/fotos/films.

De reden dat ik een nieuwe zou willen is ivm appleCare. Bijvoorbeeld de home knop wil na een tijdje wel gaan slijten. Dan is het toch lekker dat je nog applecare hebt om het te vervangen :)

CISSP! Drop your encryption keys!