Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494032

Topicstarter
Beste

Ik heb een samsung lcd tv type le40c530. Deze heb ik reeds 2 jaar half dus is de garantie vervallen. Gisterenavond was ik naar een film aan het kijken met mijn laptop aangesloten aan de tv. Toen ik even naar beneden ging en terug naar boven was er geen beeld meer op mijn tv. Het rode lampje van de tv brandt maar ik krijg geen beeld. Als ik met het tvbakje of via de knoppen op de tv hem wil aanleggen flikkert het lampje ook niet alsof hij geen signaal krijgt. Er komt dus geen beeld noch geluid uit de tv.

Vandaag heb ik de tv naar een vriend gebracht die één van de printplaten heeft gecontroleerd (diegene die stroom doorzendt) en daar is niets mis mee volgens hem. Wat kan het nu precies zijn en hoe is dit te herstellen?

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Tip: vaak is het de voeding die kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar het rode led-lampje brandt dat hij stroom krijgt dus kan het dan wel de voeding zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat kan. Lees hier maar, bijvoorbeeld.

http://forum.videohelp.co...V-32-fullHD-won-t-turn-on
I have Samsung LCD TV 32" fullHD(1080p) series5 and the problem is, it would never turn on no matter how i click the power button on the remote or even on the TV.

of course, the TV is plugged (im not that stupid) and the red light is on.
Samsungs are notorious for faulty power supply boards, especially if it was made from 2005-2008.
If you are knowledgeable in electronics you could replace the capacitors yourself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

En als je dan toch besluit om de condensatoren te vervangen, neem dan de Panasonic FM reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar op die forums is sprake dat een kapotte condensator een boog vertoond bovenaan inplaats van vlak te zijn, bij mijn tv is dit niet zo..kan dit dan nog altijd hieraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het zal inderdaad een elco zijn. Kijk ze allemaal goed na of ze allemaal goed in tact zijn. Je zult niet de eerste zijn met een kapotte elco angezien het veel bij Samsung beeldschermen voorkomt maar je kunt het wel simpel zelf maken. Als een elco een beetje zwart is, kan deze ook kapot zijn.

Maar ga niet zomaar alle elco's vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Stijn, meestal zie je inderdaad dat zo'n condensator opzwelt, maar de enige manier om het zeker te weten is ze doormeten. Dus we weten natuurlijk niet zeker dat het hieraan ligt. Alleen, "Samsung tv met rood lampje wil niet aan" is wel een bekend verschijnsel. Overigens is je tv nog niet heel oud, de garantie is pas net verlopen. Ik zou toch proberen of er wat te regelen valt bij de winkel in het kader van de te verwachten levensduur van het product (> 2 jaar) en service van de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Morgen bel ik idd eens naar mediamarkt, aangezien deze nu gesloten zijn. Enige tips hoe dit aan te pakken om de zaak zoveel mogelijk in mijn voordeel te trekken?

Topicstarter
Vandaag de tv binnengebracht. Kreeg te horen dat de module kapot is en deze niet meer gemaakt wordt voor dit type en dus de tv onherstelbaar is...klopt dit of zijn er andere oplossingen?

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:41
Anoniem: 494032 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:06:
Vandaag de tv binnengebracht. Kreeg te horen dat de module kapot is en deze niet meer gemaakt wordt voor dit type en dus de tv onherstelbaar is...klopt dit of zijn er andere oplossingen?
Erm ik kan niet zeggen als die klopt. Maar verbaast me wel een beetje dat de MediaMarkt dit nu al kan aangeven wat er aan de hand is. Ik ga er niet vanuit dat de MM de technische mensen in huis heeft om hier een oordeel over te geven en/of de te tv te repareren. Mocht dit een bekend probleem zijn van deze serie dan is het een ander verhaal maar dan zou ik kijken als je coulance kan krijgen bij Samsung.

Maar nogmaals vind het apart dat de MM al zo snel een antwoord kan geven op een technisch probleem, als ik jou was zou ik verder kijken en anders Samsung zelf bellen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:34
Anoniem: 494032 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:06:
Kreeg te horen dat de module kapot is en deze niet meer gemaakt wordt voor dit type en dus de tv onherstelbaar is...klopt dit
Dat ze niet meer gemaakt worden zou wel kunnen kloppen, maar onderdelen zijn nog gewoon te bestellen bij Samsung. Ik weet niet precies welke module kapot is maar een nieuwe voeding is zo'n €110, een T-CON-bord €160-180 (afhankelijk van welke het precies is) en een moederbord €160. Een paneel is aanzienlijk prijziger. (Onderdelen voor de LE40C530F1WXXN.)

Topicstarter
@raven mediamarkt heeft mij doorverwezen naar een elektrozaak in de buurt dus die hebben de tv bekeken

@hcqd bedankt, zal daar eens op kijken!

• Cap
  • Niet online

Cap

Stijn, dus verder geen enkele service van MediaMarkt? Heb je je beroept op een te verwachten levensduur van een TV van minstens 5 jaar terwijl de garantie nog maar een half jaartje verlopen is? Indien MM je helemaal niet tegemoet gekomen is, zonder meer teleurstellend...

PS ben inderdaad wel benieuwd over welke "module" ze het hebben. De stroomvoorziening of toch iets anders?

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 27-12-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb gebeld naar Mediamarkt gisteren met mijn probleem. Daar doorverwezen naar een elektrowinkel waarmee zijn een overeenkomst hebben die de tv ging herstellen. Indien de tv onherstelbaar was of ik na onderzoek en prijsofferte besloot hem niet te laten herstellen is er sowieso een vaste kost van 52 euro. Ter compensatie heeft mediamarkt aangeboden bij mijn volgende tv-aankoop deze 52 euro af te trekken. Belachelijke compensatie natuurlijk en als ik geen oplossing meer vindt de tv te herstellen zal ik dit inderdaad zo niet hier bij laten.

Op de factuur van de elektrozaak staat: mainboard defect - BNY1-01536A. Op de vermelde site van hcqd staat dit idd niet terug te vinden..Maar er staan zoveel onderdelen van mijn tv op die site, en toevallig dit niet...Zouden ze mij daar niet gewoon vlug hebben afgescheept :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hmmm ik weet het niet, ben ook even voor je wezen googlen.

Als ik bij hier kijk dan kom ik dat onderdeelnummer nergens tegen, echter de partlist is dan wel voor de 32 inch versie. Ik zie wel de volgende mainboard onderdelen:

BN41-01331B PCB MAIN;SX1 DVB (4/5series),FR-4,4,1.0,
BN97-04023A ASSY MICOM-MAIN;N82A,2009.11.10,T-TDT5DE
BN94-02616M MAIN-AAE;LE32C530F1WX*

Zie hier het complete document, en hier de partlist in PDF: http://www.brelect.fr/ve/LE32C530.pdf.

Enige manier om zeker te weten welk onderdeelnummer het betreft is zelf de achterkant verwijderen en de onderdeelnummers van de circuit boards te bekijken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 28-12-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:34
Ik denk dat die Y een 4 moet zijn, dus BN41-01536A. Alleen is dat het nummer van alleen de printplaat en niet van het hele moederbord. Als je de TV openmaakt staat het productnummer dat je moet hebben op de sticker met de streepjescode bij de tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

hcQd, goed punt, dan zou dit hem moeten zijn ipv bovenstaande BN41-01331B:

MAIN SAMSUNG BN41-01536A-4818KC05 bij mj-van-de-lcd

60 euro. ALS dit inderdaad het defect is.

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 28-12-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 18:03
Heb ook probleem gehad met me mainboard heb er een nieuwe in heb hier de onderdeel nummers.

TV is een samsung 40c530

mainboard is BN 94-04176M / BN41-01536B
Voeding is BN 44-00340B rev 1.4

Hierboven heeft de mainboard een lan aansluiting denk dat die er ook wel in kan moet je in service menu aanpassen.
Beste is openmaken en checken kan per panel verschillen.
Pagina: 1