Meer dan 1600Mhz RAM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
Hoi, eerst en vooral prettig kerstmis!

Ik heb momenteel 4 latten van 1333Mhz 4GB Kingston Valueram en ik sta nu op het punt om met het gekregen kerstgeld iets te kopen van hardware.

Nu dacht ik er aan om 1600Mhz ram latten te kopen en nu is mijn 1ste vraag; zal ik iets merken qua performance?

Mijn moederbord, Asrock z77 extreme4 kan ramlatten tot en met 2800mhz pakken maar is dit dan enkel wanneer de cpu overgelockt is? Stel dat ik mijn cpu op standaard waarden laat en ramlatten koop van 1866Mhz of hoger, zal dat dan gewoon werken? Of zullen de ramlatten zich automatich down clocken tot de officiële 1600Mhz grens? Ben ik dan verplicht om mijn cpu over te clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zonde van het geld. Het verschil is erg klein in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Koop een SSD! Daar krijg je nooit spijt van ;)

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Xaph schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:16:
Koop een SSD! Daar krijg je nooit spijt van ;)
Heeft ie al :) Staat in zijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor jou ook een prettig kerstfeest gewenst en wat betreft het geheugen tja, of je het echt ontzettend gaat merken denk ik eerlijk gezegd niet zozeer. Enigste wat je met duurdere dimms als voordeel zal hebben is dat ze gemakkelijker te zijn OCjen dan het Valueram van Kingston.

Trouwens nog even iets namelijk het zijn geen latten want die gebruikt een timmerman en maakt er vloeren en kasten van. Het zijn gewoon dimms en ook geen ramlatten of iets dergelijks wat ik maar al te vaak staan zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:14
Bij doorsnee gebruik merk je er zowat niets van, bij benchmarks iets. Echter is het slechts 1 stapje tussen 1333 en 1600Mhz geheugen. Als je van 1333 naar 2133 of meer gaat, wellicht dat je dan iets wat merkt, maar het is dan nog altijd maar procentueel. Als je nog geen ram geheugen had voor een nieuwe build, dan zou ik zeggen koop 1600Mhz of meer geheugen, puur omdat het iets scheelt in performance en het verschil in prijs minimaal is. Maar je huidige geheugen vervangen, nah.. tenzij het puur gaat om wat benchmark scores.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1