Vraag over Z77 series.

Pagina: 1
Acties:

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:55
Hey Tweakerts,

Ik heb een vraag.
Zoals sommigen misschien gelezen hebben had ik een probleem met mijn Z68, dat hij niet eens POST doet omdat de CPU (i5 3570k) niet ondersteunt word.

Nou kan ik dat begrijpen omdat dit mobo voor de 2e generatie ontwikkeld is en dus de gehele architectuur van ivy bridge niet uit-de-doos ondersteunt.

Nu wil ik een Z77 aanschaffen, om precies te zijn de MSI Z77A-GD55.
http://nl.msi.com/product/mb/Z77A-GD55.html

Nu staat onder de "Supported CPU" wel een hoop derde generatie CPU's maar staat mijn 3570k weer bij bij "Supported vanaf bios versie **".

Mijn vraag is dus, zal hij bij de Z77 WEL de bios in kunnen komen omdat hij in principe de architectuur al uit-de-doos ondersteunt, of krijg ik dan exact hetzelfde probleem als bij de Z68?

Bij voorbaat dank

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb twee pc's in elkaar gezet met een MSI Z77A-G45 en een 3570K processor. Daarbij werkte het meteen zonder de bios te hoeven flashen. Aangezien dit moederbord rond dezelfde tijd uitkwam als het moederbord wat jij op oog hebt gok ik dat het gewoon moet werken. :)

Verwijderd

Core i5 Ivy Bridge i5-3570K 100 3.40 1M 6M E1 77 7751v13.zip << Dit staat in de CPu lijst dus heb je minimaal BIOS v13 nodig, grote kans dat deze al op het bord geflashed is vanuit de fabriek omdat ze nu bij versie 15 of 16 zijn. Anders heb je toch echt een geschikte CPU nodig om het bord mee te flashen

• Valandin
Dus kortom, als ik hem nu in de winkel koop dan zal het gewoon moeten werken?
Bedankt Satch en Larsiano.

*Edit*
Had het verkeerde tablet gekopieerd, het gaat om een;

Msi z77a-g45
http://nl.msi.com/product/mb/Z77A-G45.html

[ Voor 37% gewijzigd door Valandin op 25-12-2012 16:01 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je het inderdaad over de Z77A-G45 hebt dan moet dat echt wel goedkomen, zoals ik zei heb ik al twee pc's met dat moederbord en die processor gebouwd. ;)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het Z77 chipset zal denk ik wel standaard de cpu ondersteunen maar je hebt wel kans dat je toch even een bios update zal moeten doen voor kleine bugs die er nog in zitten. Er staat inderdaad bij dat die ondersteund word vanaf de laatste bios versie maar evenzogoed werkt dat denk ik wel.

• Valandin
Om deze keer alle kansen voor te zijn ga ik een Asrock Z77 Extreme 4 bestellen;
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?cat=CPU&Model=Z77 Extreme4

Daar staat die van mij bij bios 1.20 en dat is de allereerste versie van de bios.
Dank voor de hulp!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-02 21:51
Ik heb 3 weken geleden zelfde set in elkaar gezet en het werkte meteen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1