Toon posts:

Boren in kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lo jungs,

Ik ben van plan mijn Celeron processor nog een stuk omhoog te schroeven, maar daar moet ik wat beter voor gaan koelen.

De processor zit bijna tegen het "dak" van de kast.
Dus ik denk, ik maak een gat in de kast en zet er een 6x6 of een 8x8 koeler in om de warme lucht weg te zuigen.

Heeft iemand zoiets een keer gedaan, en is dit een beetje te doen?
Of zie ik ze vliegen?

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:36
ik heb het gedaan met zo'n cikelvormige boorkop maar dat is echt fucking lastig.

Velen zeggen dat een dremmel supergemakkelijk is, maar ja, dan moet je wel zo'n ding hebben hé.

3e methode is : eerst een mooi cirkeltje tekenen. Dan een gaatje boren binnen dat circeltje en dan vanuit dat gaatje met een wip-zaagje de rest van de circel uitzagen. Dit gaat ook erg gemakelijk.

Vergeet niet dat je uuuuuuuuren kan knoeien als je niet het juiste materiaal hebt. in metaal boor je met een metaalboor. dit klinkt logisch, maar je moest eens weten hoe wijnig verschil er tussen die boren is, maar toch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar ga boren en zagen.
Ik heb hier niet van die geavanceerde troep staan.
Alleen soldeerbouten enz. ;)

Ik denk dat ik wel ergens bij de Praxis ofzow een cheap zaagje kan kopen, of niet?

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
RUSTIG (dus niet zoals ik.. :)) met een decopeerzaag moet kunnen. Zet het metaal GOED vast zodat het niet zwiepen.

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik heb gewoon een rondje getekend van 8cm en dan met een boortje 3mm allemaal kleine gaatjes boren naast elkaar tot dat er zoveel gaatjes zijn dat je hem eruit kan breken.
Heb toen mijn kast ook direct maar even een kleurtje gegeven omdat hij nogal beschadigd was. Duurt wel even maar het wil.

Verwijderd

Sjeezz ...

1 = mep een deukje in de kast met een schroevendraaier ofzow.

2 = pak een 7-gaten-zaag en zaag *rustig* een gat.

3 = schuren!!

• FFF
  • Laatst online: 07:39

FFF

Tip bij bovenstaande zet/leg d'r wel een stuk hout ofzo onder dan lijkt mij dat ook de beste oplossing, ;D
Waarom geen 12x12 fan als je toch bezig bent?

mvg FFF

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:45

4POX

Everybody is wired

Met een decoupeer zaag krijg je wel het mooiste resultaat, en ik heb gelijk 4 gaten geboort waar de koeler aan de binnenkant en de rooster aan de buitenkant van de kast vastzit gedaan... op 2 plekken heb ik dit gedaan...

Ten hoogte van de processor en ten hoogte van de videokaart...

Hierna de kast ook maar gespoten omdat het lelijkheid weg te werken... 1,5 uren werk en de computer hoeft niet eens uit

AKA Rinkel weblog

• php
  • Niet online

php

Als je met de decoupeerzaag aan het werk gaat:

Eerst ruim de boel intapen met papiertape, dan krijg je geen krassen op de lak. Scheelt je overspuiten.

Rustig zagen, niet te snel willen, en concentreren op het lijntje, dan gaat het altijd goed.

Bij het zagen van metalen, een veiligheidsbril opzetten. In het ziekenhuis zijn ze heel goed in het uitboren van metaalsplinters (kijkt u maar rustig naar de punt van de boor), maar voorkomen is beter dan genezen.

Bij het wegblazen van (metaal)stof je ogen dicht houden om bovenstaande reden.

7 gaten zagen zijn er in diverse afmetingen, waaronder de goede. Wederom even afplakken, midden aantekenen en boren, en vooral rustig boren. Bij metalen gaat het nu eenmaal niet erg snel. Leg een stuk hout eronder, dan schiet je niet als een mafketel door het staal heen, waardoor het kan buigen. Resultaat: perfect ronde gaten welke nauwelijks nabewerkt hoeven worden.

Zodra de boor in het hout schiet, oppassen voor je polsen. Boor kan vastslaan in het hout, wat je je polsen kan kosten. Je bent gewaarschuwd. Stevig vasthouden en rustig boren does the job.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

7 gaten-zagen voor metaal zijn toch reteduur?
Decoupeerzaag lijkt mij de beste optie (tenzij je die ook nog moet kopen natuurlijk)
werkte bij mij ook als een tierelier.
(heb alleen nog maar front en back gedaan, geen zijpaneel)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• php
  • Niet online

php

Duur, als je 12,95 duur noemt......

Is dan wel "professionele" Kijkshop-kwaliteit :r, maar het doet het.

• koekum

koekum

Dan zal ik m'n mening toch bij moeten stellen.
Met zo'n 7 gatenzaag krijg je denk ik toch een mooier resultaat.
Zag die dingen liggen bij de gamma en dacht :"voor dat geld breng ik de decoupeerzaag wel in stelling"

Verwijderd

Ik ben van plan om bovenin de kast een ventilator te plaatsen die naar buiten blaast, en helemaal onderin een die naar binnen blaast. Zo heb je op de goede plekken een toevoer en afvoer van de lucht. Ik heb in het midden van de kast nog een fan zitten die naar binnen blaast, gesloopt uit een oude netvoeding :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Ik denk dat dit wel gaat lukken. :9

Eerst even voor koelers zorgen en dan ga ik wel boren :)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:11
Ik heb het met een slijptol gedaan :)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Ik heb het gat gemaakt met een snijbrander :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

hoe ziet een 7 gaten zaag eruit ?
ben wel geinterresseerd!
ThanKs

ThaVInNY

• duderuud
  • Laatst online: 08:51

duderuud

Sliden is koel

Ik heb een gat in mijn kast gemaakt door er simpelweg HEEL hard tegenaan te meppen met een hamer. Werkt best goed, iets te goed misschien. Putertje deed het niet meer zo goed en rammelde ook een beetje.

Maar er zat wel een mooi groot gat in!

:)

Motor-Forum.nl

• koekum

koekum

T.V.
men neme een zaag, buig het blad tot een circkel, plaats een boor-bit in het middelpunt, en je hebt een 1 gat(en) zaag.
Doe er nog 6 andere formaten van die circkels bij, en je hebt een .........
Jawel!!
(je hoeft het niet zelf te doen hoor, je kan ze zo kopen ;))

Verwijderd

Je moet wel alle crap uit je kast halen als je gaat boren zeker? :(

Verwijderd

Ik heb zo'n meerdere zagen geval met in het midden een boor, maar ik had vernomen dat ze te grof zijn voor metaal, ik ben van huis uit metaalbewerker, en dan moet je altijd fijne zagen en boren hwebben, lage snelheid, en boorolie gebruiken voor de smering en koeling van je boor...
Pagina: 1