Elke bij de tijdse LCD of plasma zal voor ondertiteling voldoen. Ik zou zeggen, neem haar eens mee om te kijken. LCD heeft als voordeel lichtopbrengst tegenover behuizing, dikte, en hoe klein ze kunnen, terwijl plasma het contrast en input lag of het gebrek er aan als voordeel heeft, hoewel input lag meer iets is voor de oma's die online shooters spelen op niveau. Bij LCD maakt de backlight (LED of CCFL) niet veel uit, hoewel een goede CCFL mooiere kleuren geeft dan een slechte LED. Trap niet in de marketing, er bestaat nog niet zoiets als een betaalbare OLED tv en een LED tv doet het leuk in voetbal stadia, of op times square. Alleen LCD en plasma tv's zijn doorgaans te koop hoewel sommige tv's er LEDs achter hebben. Dat kan voor de dikte zijn, voor local dimming, mooiere kleuren, zuinigheid of marketing. Vaak dat laatste, helaas.
Nogmaals, neem oma mee kijken in de mediamarkt ofzo. Maak er een dagtochtje van. Dat vind ze leuk!
Cap schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:01:
Ondertiteling is bij élke moderne lcd of plasma zo scherp als de bron maar toelaat. Zorg vooral dat de tv voldoende groot is voor de kijkafstand. Dus niet een 40 inch nemen als ze op 5 meter zit.
Dat. En kijk ook naar wat er aan signaal in gaat. Composiet digitenne doosje en je kijkt nog naar een wazige blokkendoos met trillende ondertiteling. Digitale kabel van het soort ziggo met een CAM en HDTV in het standaard pakket en zelfs als oma wazig ziet, feilloos stilstaand beeld. Ik heb thuis in Engeland skytv satelliet en dat moet met een stb en ben elke keer weer verbaasd als ik bij mijn ouwelui kom die een standaard ziggo lijntje hebben met een CAM. Zo veel mooier en stabieler!
[
Voor 34% gewijzigd door
Umbrah op 26-12-2012 00:22
]