Toon posts:

Wat is er met mijn TFT aan de hand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb 3 witte vlekjes op mijn Dell 17inch TFT. Ik heb ooit bij een laptop gezien dat die het ook had, maar toen ging het erom dat de spatiebalk tegen het scherm aan kwam. Zou het kunnen dat ik ook van dit soort 'drukpunten' heb, of weten jullie wat het is? als je een goede achtergrond hebt is het geen probleem, maar het is wel jammer. Ook het ik 2 donkere vlekjes, alleen zijn deze heel licht....HELP....het was al zo duur B-) Weten jullie evt ook of hier wat aan te doen is?

bedankt

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 13:23

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dat zijn dus dooie of halfdooie pixels die je hebt. Daar kan je niets meer aan doen. het enige wat je kan proberen als het er meer worden is er mee teruggaan naar waar je hem hebt gekocht en er garantie op proberen te claimen. Het is alleen heel lastig om garantie te claimen. Je moet namelijk een minimum aantal aan compleet dooie, of half dooie pixels hebben, en ze moeten ook nog eens midden in je scherm zitten. Pas dan zullen ze hem onder garantie behandelen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Als je hem bij Dell gekocht heb is er een goede kans dat ze hem omruilen, bij Dell is meestal meer dan 1 dode pixel genoeg.

Email ze en vraag het.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dode pixels zijn toch altijd donker van kleur? Dit is gewoon echt een soort waas, net als dat je met je vinger op het scherm zou drukken, zodat de kleur even weggaat zeg maar...

De vlekjes zitten ook vrijwel in het midden van het scherm, dus ze vallen wel aardig op...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Kapotte pixels kunnen alle kleuren hebben.

Pixels bij een TFT bestaan namelijk uit 3 subpixels met een andere kleur.
Als er 1 subpixel kapot is (altijd aan of uit) dan krijg je dus een rare kleur pixel.

Als ze overigens van plek veranderen dan is je monitor niet kapot, dan klopt er gewoon iets niet :)

Alle proemn in n drek