Desktop wil ik stiller.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 23:33
Ik zou graag mijn desktop wat stiller willen maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E8400 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI P43 NEO-F€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon HD4850 512MB DDR3€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 99,90€ 99,90
1Samsung SpinPoint T166 HD320KJ, 320GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Elite 333€ 34,50€ 34,50
1Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm€ 5,75€ 5,75
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 0,-€ 0,-
1Lite-On LH-20A1S€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 140,15

+ er zit nog een (onbekend) wifi-kaartje in.
+ het betreffen 4 geheugenmodules, mobo zit vol (in totaal 4gb)
+ er zit al een standaard fan in de behuizing, dus in totaal 2 * 120 mm fans.

De voeding is een Xilence 500 watt

De twee componenten die het meeste geluid produceren zijn de voeding en de (standaard) processorkoeler.

Ik dacht zelf aan de volgende twee producten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,60€ 26,60
1be quiet! Pure Power L8 430W€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 81,60

vragen

- Heb ik genoeg aan 430 watt (van een A-merk) voor dit syteem?
- Zit er bij de processorkoeler, ook nieuwe koelpasta geleverd?
- Zijn dit goede producten of weten jullie (liefst goedkopere) componenten?

Alvast bedankt.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:29
Leg een paar euro meer neer voor een echt goede voeding zou ik zeggen. Bijvoorbeeld de Seasonic G360. Zuiniger en nog steeds ruim voldoende voor dit systeem.
Qua CPU koeling zou ik gaan voor een andere koeler. Misschien iets uit V&A. De Tranquillo is een ondermaats presterende koeler.
Lijstje van SPCR
CPU koeling kan altijd beter voor meer geld, en is een redelijk persoonlijke keuze omdat elke koeler zijn eigen voor- en nadelen heeft. Je kast ondersteunt maximaal 163mm hoge koelers, dus er is keuze genoeg. Als je hem kunt vinden 2e hands is de Scythe Mugen 2 (Rev. B ) een topper. Wat betreft je vraag over koelpasta; bij een nieuwe koeler zit het er bij. 2e hands niet meestal. En misschien overbodig om te vermelden, maar nooit koelpasta hergebruiken.

Als je airflow trouwens goed is kun je een koeler als de Mugen / Mugen 2 / HR-01 (X of PLUS) / HR-02 ook als passieve koeler gebruiken met die CPU.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Crahsystor schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:31:
Leg een paar euro meer neer voor een echt goede voeding zou ik zeggen. Bijvoorbeeld de Seasonic G360. Zuiniger en nog steeds ruim voldoende voor dit systeem.
Qua CPU koeling zou ik gaan voor een andere koeler. Misschien iets uit V&A. De Tranquillo is een ondermaats presterende koeler.
Lijstje van SPCR
CPU koeling kan altijd beter voor meer geld, en is een redelijk persoonlijke keuze omdat elke koeler zijn eigen voor- en nadelen heeft. Je kast ondersteunt maximaal 163mm hoge koelers, dus er is keuze genoeg. Als je hem kunt vinden 2e hands is de Scythe Mugen 2 (Rev. B ) een topper. Wat betreft je vraag over koelpasta; bij een nieuwe koeler zit het er bij. 2e hands niet meestal. En misschien overbodig om te vermelden, maar nooit koelpasta hergebruiken.

Als je airflow trouwens goed is kun je een koeler als de Mugen / Mugen 2 / HR-01 (X of PLUS) / HR-02 ook als passieve koeler gebruiken met die CPU.
Hoi Crahsystor, thanks voor het meedenken.

De tranquillo is een ondermaats presterende koeler zeg je, maar geldt dat ook als je niet gaat overclocken? De koeler heeft goede reviews op tweakers dus ik dacht zelf dat het wel een aardige was.

Ik dacht zelf altijd dat Bequiet goede stille voedingen maakte, maar dat ligt misschien aan de goed gekozen naam? :P

De seasonic-voeding ziet er goed uit inderdaad, is wel weer wat duurder. Is de volgende voeding van Seasonic, welke iets goedkoper is, ook een aardige of niet?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic S12II 380W€ 47,50€ 47,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,50

Hij is alleen niet modulair dat ik zie, maar dat hoeft ook niet van mij.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 19:02
Ik heb zelf een Gelid Tranquillo Rev. 2 en een be quiet! Straight Power E9 400W en die hoor ik allebei nooit. En m'n processortemperatuur heb ik nooit boven de 31 graden Celsius ofzo gezien (24 op het moment dat ik dit typ, de computer staat net pas aan). Dat is trouwens een Intel Core i5 3450 op normale snelheid.
Wat mij betreft is er dus niets mis met de onderdelen die je had gekozen! (Of je kunt de Pure Power door een Straight Power verwisselen, maar dat zal geen gigantisch verschil zijn, vermoed ik.) En ja, die Gelid wordt geleverd met koelpasta en die heb ik er dan ook tussen gesmeerd.

edit: voor een Nederlandstalige test van die Gelid Tranquillo kun je overigens hier terecht: http://nl.hardware.info/r...lo-rev2-cpu-koeler-review Hier krijgt ie een "Gold Award". Niet mis, toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Nonstop decay op 25-12-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 22:21

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

En als je echt 100% stilte wilt hebben kan je altijd kiezen voor waterkoeling met een paar goed stille fans bijv:
pricewatch: Corsair Hydro H100i
pricewatch: Corsair SP120, 120mm Zelf gebruik ik de performance fans ( de luidruchtige ) maar geen waterkoeling maar ik vind die fans erg fijn en mooi stil. Wat betreft de pomp die is erg stil ( vrienden van mij hebben de h100 ). Via de software kan je bijvoorbeeld ook profielen instellen of je luidruchtig wil of juist performance.

Natuurlijk is dit meer de hardcore versie van koelen en misschien niet nodig voor wat je graag wil hebben maar ik dacht dit toch maar ter woorden te brengen.

Zie net dat je socket niet wordt ondersteund.. jammer

[ Voor 92% gewijzigd door TVH7 op 26-12-2012 23:56 ]

• Thecola
Bedankt mannen, heb de volgende twee besteld!

#ProductPrijsSubtotaal
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,60€ 26,60
1Cooler Master Silent Pro M2 420W€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 81,55

Toch de Gelid Tranquillo genomen, alleen maar goede reviews. En de Cooler Master omdat die ook heel goed uit reviews komt.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Nieuwe voeding en processorkoeler geinstalleerd --> heel wat stiller gelijk :) ! Echter, één van m'n hdd's, die ik gebruikte als bootdisk, is overleden :( ..

Ben voorzichtig geweest maar blijkbaar heeft ie het niet gered (was ook wel al 4,5 jaar oud).

De ene keer dat ik in windows kwam gelijk een hd tune-scan laten doen en daaruit blijk dat 1/10e van de hdd rood was ipv groen. Kan ik hier nog wat mee of is het een kwestie van proberen data te recoveren en een nieuwe erin?

Heb in ieder geval alvast een Crucial M4 128 gb besteld als vervanging...

toettoett

Pagina: 1