Steam installeert geen games!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:40

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Ik heb een zeer vervelend probleem met steam.

Heb in het verleden mijn pc opnieuw geinstalleerd, maar steam en de spellen stonden op een andere harde schijf en werkten nog gewoon. Nu had ik bij steam bij elk spel: bijwerken vereist staan en kreeg ik deze games niet gestart. (Skyrim en Magicka)

Nu heb ik steam helemaal verwijderd, behalve mijn steamapps folder met daarin de games. Na herinstallatie de games map terug geplaatst, maar steam vind de spellen niet. Integriteit opties zijn grijs en kan ik dus niet selecteren.
Als ik ingelogd ben zie ik al mijn games staan maar ze zijn niet geïnstalleerd. Als ik ze selecteer krijg ik wel de optie om de locatie te selecteren maar zodra je op volgende klikt gebeurt er niets, te spellen willen niet installeren. krijg na enkele minuten een time out error. De games willen ook niet starten vanuit de steam map.
ik heb verder nog geprobeerd:
-steam herinstalleren ook op andere hdd
-games op mijn mac willen ook niet installeren

erg vervelend aangezien ik nu geen enkele steam game meer kan spelen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er zijn meer mensen met dit probleem, tot nu toe leek voor sommige het verwijderen van het 'ClientRegistry.blob' bestand te werken, voor andere alles verwijderen behalve Steam.exe en steamapps map.

Ook al gezien dat dit niet werkte en echt ALLES verwijderd en opnieuw gedownload moest worden.
Het probleem lijkt to nu toe voor te komen bij mensen die een flinke rits aan games hebben, denk aan 100+.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
prutser001 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:09:
Er zijn meer mensen met dit probleem, tot nu toe leek voor sommige het verwijderen van het 'ClientRegistry.blob' bestand te werken, voor andere alles verwijderen behalve Steam.exe en steamapps map.

Ook al gezien dat dit niet werkte en echt ALLES verwijderd en opnieuw gedownload moest worden.
Het probleem lijkt to nu toe voor te komen bij mensen die een flinke rits aan games hebben, denk aan 100+.
Bedankt voor je antwoord, de ClientRegistry.blob heb ik al geprobeerd, werkt niet. ook heb ik de oplossing geprobeerd door alles te verwijderen behalve de steam.exe en de steamapps, heeft ook niet geholpen. Bedoel je met alles dat ik ook de back-up zou moeten verwijderen? ik heb totaal zo'n 20 games denk ik.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb ook zoiets gehad toen ik mijn computer heb verbouwd.
Helaas weet ik dus totaal niet meer hoe ik het heb gefixt :(
Ik had op dat moment 100+ games geïnstalleerd staan en ik heb volgens mijn library er 400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 12:53

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Rick-Jan schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:13:
[...]

Bedankt voor je antwoord, de ClientRegistry.blob heb ik al geprobeerd, werkt niet. ook heb ik de oplossing geprobeerd door alles te verwijderen behalve de steam.exe en de steamapps, heeft ook niet geholpen. Bedoel je met alles dat ik ook de back-up zou moeten verwijderen? ik heb totaal zo'n 20 games denk ik.
Met slechts 20 games lijkt het mij gewoon het makkelijkst om de boel even opnieuw te downloaden, dus inderdaad gewoon even alles weggooien en alles opnieuw installeren (voor de zekerheid ook steam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Heb nog even gekeken, heb 35 games. Punt is, ik heb steam verwijderd, en vervolgens op een andere harde schijf geinstalleerd, en dan weer proberen te downloaden, dat werkt dus niet. Als ik mijn steamapps mappen(back-up) kopieer naar de steam folder zegt steam dat de spellen geinstalleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyer998
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 16:34
Ik heb nu hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat steam problemen heeft. Er zijn in het laatste uur 1M clients gekickt, en de support site ligt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij ligt Steam er idd gewoon uit.. ik kom er momenteel niet op met een pc die net een verse install heeft gehad.

Afbeeldingslocatie: https://pics.dieben-online.net/steam_2.png

Mijn laptop die al ingelogd was heeft geen problemen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyer998
Die statistiek waar ik naar linkte, neemt nu een vrije val. Er is zeker weten iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyer998
Lijkt bij mij nu weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

Glashelder schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:54:
Volgens mij ligt Steam er idd gewoon uit.. ik kom er momenteel niet op met een pc die net een verse install heeft gehad.

[afbeelding]

Mijn laptop die al ingelogd was heeft geen problemen..
Krijg deze melding nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 12:53

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Rick-Jan schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:20:
Heb nog even gekeken, heb 35 games. Punt is, ik heb steam verwijderd, en vervolgens op een andere harde schijf geinstalleerd, en dan weer proberen te downloaden, dat werkt dus niet. Als ik mijn steamapps mappen(back-up) kopieer naar de steam folder zegt steam dat de spellen geinstalleerd moeten worden.
Mocht het nou zo zijn dat dit nog steeds niet werkt, wat heb je dan precies geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1966935/steamcacheoptions.PNG

Probeer de omcirkelde opties eens, en begin bij de onderste. Als je daar begint heb je al kans dat hij het weer gaat doen. Doet hij het nog niet, dan moet je die daarboven gebruiken. Dan zou je hem gewoon weer opnieuw moeten kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Die opties zijn grijs, kan ik dus niet selecteren. Heb alle games verwijderd, maar heeft nog steeds niet geholpen. Zou inderdaad een server probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Als de game op downloaden staat, kan ik de local files opties wel selecteren, integrity blijf hangen op 100% en verwijderen gebeurt er ook niet veel. zit nog steeds met niet werkende steam games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verplaats je steamapps folder eens, zet alle games die je hebt aan te downloaden in steam. Sluit steam af, plaats je steamapps map terug en herstart steam, nu zou er nog steeds staan dat er 'gedownload' wordt, maar hij is dan de files in de mappen aan het controleren (en anders is dit met bovengenoemde verify integrity wel te forceren).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:46:
Verplaats je steamapps folder eens, zet alle games die je hebt aan te downloaden in steam. Sluit steam af, plaats je steamapps map terug en herstart steam, nu zou er nog steeds staan dat er 'gedownload' wordt, maar hij is dan de files in de mappen aan het controleren (en anders is dit met bovengenoemde verify integrity wel te forceren).
Ik kan maar 1 spel tegelijk downloaden in Steam, hij gaat vervolgens niet verder bij lokale cachebestanden maken, daarna krijg ik een time out. Ga nu terwijl steam probeerde verbinding te maken de steamapps folder terug zetten.

Edit:

Je oplossing heeft gedeeltelijk geholpen, de geinstalleerde games worden weer herkent, alleen bij skyrim staat nog steeds bijwerken vereist, maar dat gebeurt dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Rick-Jan op 26-12-2012 16:54 ]

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
opgelost! hij begint nu te downloaden. Hoe? duitse server selecteren als download server 8)7
Hij is nu aan het downloaden :)

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 12:36
Ja Steam kerst sales he :P Dan kunnnen de servers overbelast raken :)
Pagina: 1