Hallo allemaal, voor een vriend ga ik een HTPC bouwen voor onder de TV.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Deze zal gebruikt worden voor het bekijken van Full-HD films, downloaden, browsen(van facebook tot full HD youtube, af en toe een simpel spelletje spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is een budget van maximaal 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk niet. Alleen de TV zal als monitor dienst doen, dus deze hoeft er niet bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb op basis van andere HTPC topics het volgende systeem samen gesteld:
Ik heb gekozen voor een stevige quadcore van AMD in combinatie met 8GB geheugen . Deze heeft een leuke ingebouwde GPU, en heeft dus nog zat kracht over voor de toekomst. En er kan in de toekomst leuke grafische kaart bijgestoken worden mocht er toch serieus gegamed gaan worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst geen budget merken als Asrock etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb gekozen voor een scythe CPU koeler, deze is lekker stil zodat het spul in bedrijf weinig tot geen geluid maakt
Hebben jullie nog op en aanmerkingen aan deze configuratie?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Deze zal gebruikt worden voor het bekijken van Full-HD films, downloaden, browsen(van facebook tot full HD youtube, af en toe een simpel spelletje spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is een budget van maximaal 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk niet. Alleen de TV zal als monitor dienst doen, dus deze hoeft er niet bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb op basis van andere HTPC topics het volgende systeem samen gesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 93,45 | € 93,45 |
1 | Asus F2A85-M LE | € 64,29 | € 64,29 |
1 | Western Digital Green WD20EARX, 2TB | € 81,90 | € 81,90 |
1 | MS-Tech MC-380 | € 59,50 | € 59,50 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,80 | € 24,80 |
1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 29,50 | € 29,50 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 37,95 | € 37,95 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,45 | € 37,45 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 61,- | € 61,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 489,84 |
Ik heb gekozen voor een stevige quadcore van AMD in combinatie met 8GB geheugen . Deze heeft een leuke ingebouwde GPU, en heeft dus nog zat kracht over voor de toekomst. En er kan in de toekomst leuke grafische kaart bijgestoken worden mocht er toch serieus gegamed gaan worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst geen budget merken als Asrock etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb gekozen voor een scythe CPU koeler, deze is lekker stil zodat het spul in bedrijf weinig tot geen geluid maakt
Hebben jullie nog op en aanmerkingen aan deze configuratie?