Op zoek naar iemand met een 2e gen i3/i5/i7

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:57
Beste Tweakers,

Ik begrijp dat dit deels in het vraag en aanbod thuis hoort, maar aangezien ik ook een "dienst" vraag, wat tevens voor mensen die niks verkopen, of willen aankopen leek het mij een goed plan om het hier ook te posten.

Ik heb een probleem.
Ik heb een ASRock z68 extreme3 gen3, en een Intel I5 3570k.
Het moederbord ondersteunt de CPU wel, maar alleen nadat de bios geflashed is.
Dat is de bios niet, dus hij start niet op, zelfs niet tot de bios zodat ik hem kan flashen.

Er is maar een manier om dit op te lossen, en dat is door een 2e generatie intel core in mijn computer te zetten, de bios flashen via een USB stick. Dan werkt mijn computer perfect.

Voor een kleine vergoeding van 10 a' 15 euro zou ik bij een tweaker langs willen gaan.
Dan kan ik (of jij, als je dat fijner vind) de processor in mijn kast plaatsen, de bios van mijn mobo flashen, en vervolgens krijg jij natuurlijk je processor weer terug.

Het is natuurlijk een vreemde vraag, en ik ga er niet van uit dat hier serieus op in gegaan zal worden.
Maar ergens hoop ik op een vriendelijke kerstgedachte }:O.

Deze manier zou veel sneller, en voordeliger zijn dan dat ik een 2e generatie processor aankoop om te flashen en die vervolgens weer door te verkopen.

Met vriendelijke groet,

Pascal

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En naar een computer winkel zoals MyCom is geen optie, want...? Ik heb mijn Gigabyte moederbord daar ook laten flashen zodat de AMD FX CPU er in kon werken. Zou iets van 30 euro moeten kosten.

Vraag & aanbod is zeker de betere plek, want je kan bij je vraag duidelijk aangeven dat je de CPU tijdelijk wilt gebruiken om te flashen. Geef dan ook je omgeving op, dan krijg je misschien wat sneller antwoord.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:57
Ik heb inderdaad aan mijn vrienden gevraagd of zei toevallig een tweedde generatie hadden, jammer genoeg hebben ze of een eerste generatie of een derde generatie.

Aangezien de kansen dat mijn huidige plan slaagt ben ik van plan om mijn huidige moederbord door te verkopen en een moederbord aan te schaffen die al out-of-the-box ondersteunen heeft voor een I5 3570k.

Dan heb ik inderdaad net zoals het flashen kost een 30 euro verlies. En de reden hiervoor is dat alle computerwinkels een gigantisch eind weg zijn, dus dan kost het nog een gigantische som aan brandstof ook, dus is het goedkoper om gewoon een nieuw moederbord aan te schaffen.

Bedankt voor de reactie, en ik zou het waarderen als je op een vraag antwoord kan geven.
Ik heb zojuist geboden voor een MSI Z77A-G45, ik heb me laten vertellen dat deze 3e generatie Intels uit de doos al ondersteunen. Echter wil ik het deze keer toch echt 100% zeker weten voordat ik weer in deze vervelende situatie terecht kom.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
V&A staat het gewoon toe om te te vragen naar een dienst. Bij het plaatsen van een advertentie wordt hier dan ook naar gevraagd. Het forum is hier dan ook niet voor bedoeld en daarom gaat het topic op slot.

Ik zie dat je al een advertentie hebt aangemaakt waar je al tips hebt gekregen. Ik stel dan ook voor dat je je hoop (:P) daarop vestigt.

Je hebt trouwens niet per se een i3, i5 of i7 nodig voor het flashen. Je kan ook gewoon de goedkoopste Celeron of Pentium nemen. Als je die nieuw of tweedehands regelt en daarna weer verkoopt is het verlies ook niet zo groot; redelijk gelijk aan die 10-15 euro.

Dit topic is gesloten.