AirPort's en printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 09:52
Dag Tweakers

Enkele dagen geleden heb ik via ethernetkabel een AirPort Express aan mijn netwerk toegevoegd. Dit in brugmodus, om het bestaande netwerk (AirPort Extreme) draadloos uit te breiden.

Sindsdien geeft onze draadloze printer (een Canon MP 560) echter af en toe de volgende foutmelding wanneer we proberen af te drukken (de foutmelding verschijnt in de wachtrij van de afdruktaken)
remote host did not accept data file (32)

Aan de printerinstellingen is niets veranderd. Enige workaround die ik momenteel gevonden heb is om de printer uit en terug aan te zetten.
De printer doet het prima wanneer de AirPort Express even wordt uitgeschakeld.

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 09:52
Opgelost!

Ik heb uiteindelijk vastgesteld dat de de printer tussen de 2 routers wisselde (afhankelijk van wie het sterkste uitzond). In die seconde dat het voor de printer duurt om te wisselen, verliest hij even zijn connectie met als direct gevolg die error.

Oplossing: via de printer heb ik opnieuw verbinding gemaakt met mijn draadloos netwerk, en de printer detecteerde 2 "access points" voor mijn netwerk (wat klopt, er zijn immers 2 AirPorts). Op basis van het MAC-adres van één van de AirPorts kon ik de printer zo instellen dat hij enkel en alleen met dat specifiek "access point" mocht verbinden.

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro