Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455996

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, als cadeau voor sinterkerstoudennieuw.
Nu wilde ik eerst de Pioneer SE-MJ751 kopen, maar hij is in prijs gestegen.
Toen kwam ik bij de Philips Uptown, maar las in een review dat er veel betere zijn in deze prijsklasse (€60-€90).

Nu ben ik uitgekomen bij de Pioneer HDJ-500, waar ik geen slechte verhalen over hoor. Ik heb wel een vraag, omdat deze koptelefoon voor een groot deel gericht is op DJ's, is het dan verstandig om deze te kopen voor mijn gebruik? Ik gebruik hem voor muziek die ik afspeel op mijn Android telefoon en op mijn computer. Ik luister naar "normale" muziek, als voorbeeld Queen en Blof. Dus echt veel bass heb ik niet nodig. Het is echter wel fijn om een beetje bass te hebben.
Ik ga de koptelefoon zowel thuis als buiten gebruiken, ook is het wel lekker om ervoor te zorgen dat andere mensen mijn muziek niet kunnen horen.

Ik heb nu een Wesc Oboe, alleen daar doet het geluid het nog maar aan één kant, doordat de kabel kapot is. Daarom zou het ook wel lekker zijn om een afneembare kabel te hebben.

Is de Pioneer HDJ-500 een goede keuze, of zijn er betere alternatieven, omdat de Pioneer HDJ-500 dingen heeft die ik toch niet nodig heb (zoals de 6.3 mm jack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Het blijft lastig om iemand te adviseren over koptelefoons het is allemaal erg personlijk.
Ikzelf ben altijd een groot liefhebber van sennheiser en audio technika heb er ook meerdere gebruikt en nog steeds in gebruik.
Ik vond zelf altijd voor onderweg de px 200 van sennheiser en de px 100 erg goed ,nadeel van de px 100 is wel dat als je de muziek erg hard staan hebt dat je mede passingers in de trein ook flink meegenoten doordat het een zogenaamde open caracter heeft en dan is de px 200 beter die is afgesloten.
Nadeel van de px 200 is weer dat als je erg in je muziek zit dat je ook echt helemaal niets meer meekrijgt van de buitenwereld en je zo een station tever rijd als je effe niet oplet ;).
De px 100 heeft meer body kwa geluid bas is moier dan van de 200 en door het open caracter klinkt het fijner.
Ik heb voor thuis de hd 449 van sennheiser omdat die net effe neutraler is als de beide andere koptelefoons en dat ik die te groot vind voor onderweg.
Ik heb hier verder in huis de A T ath -fc 700 die ik ook wel eens gebruik doch de sennheisers bevallen me zelf beter,mijn zoon vind zelf de AT .

Zelf heb ik altijd het idee ga luisteren naar de koptelefoons iedereen heeft zijn eigen mening en geluids beleving ikzelf vind neutrale speakers en headphones het mooiste een ander houd meer van een helder geluid en weer andere van nog weer andere dingen.

Ik zelf ben liefhebber van allerlei muziek soorten van klassiek tot hardrock,van nederlandstalig tot gohtic mits deze goed uitgevoerd worden muziek met een ziel zeg maar waarbij je hoort dat er emotie inzit dat een liefhebber het gemaakt heeft .

Oja ik beluisterde de koptelefoons op een ipod, een nokia telefoon,een ericcson telefoon en op een ramos mp3 player.
Thuis gebruik ik vaak de computer of de laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door Read op 06-01-2013 16:34 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan ga ik binnenkort naar de mediamarkt en ze beluisteren!
Dankjewel voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Neem wel je eigen player mee dan kun dat ook een beetje vergelijken, er zit ook nogal een beetje verschil in het uitgangs vermogen van je player zeker als je zwaardere koptelefoons die eigenlijk voor thuis bedoeld zijn kunnen de kombinatie player / headphones een hoop verschil opleveren.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07 20:43
Heb zelf zowel de Pio HDJ-500 (79 EUR) als de Sennheiser PX100-II (35 EUR) die Read aanbeveelt. Beide zijn leuk maar heb ze met heel verschillende doeleinden gekocht.

HDJ-500: om te dj'en
Bas en lage middens zijn zeer sterk aanwezig om je het inmixen gemakkelijker te maken. Ze kunnen waanzinnig luid gaan zonder belachelijk te gaan oversturen. Thuis zou ik deze echter nooit gebruiken. De klank is overdone en niet neutraal, na lange tijd word je er niet lekker van, en ook het comfort is niet optimaal. Daarnaast vind ik het niet echt schitterend om hiermee over straat te lopen, je hebt echt gigantische schelpen op je oren zitten en als je iemand tegenkomt die je kent, zal die er gegarandeerd een opmerking over maken. :p
Om te gaan plaatjes draaien kan ik me dus niets beters indenken, ook met het mechanisme om een oor te draaien dat goed blijft meegaan (dit in tegenstelling tot de HDJ-1000 waar elk exemplaar op een gegeven moment een oor gewoon verliest). De 'plooibaarheid' is ook fantastisch, gewoon constant op en van je hoofd sleuren met één hand zonder dat je het gevoel krijgt dat je hem wel een keer in twee breekt. Voor wat jij ermee wil gaan doen, zou ik deze echter niet aanraden.

PX100-II: deze precies gekocht om mee op de bus te zitten en nadien gewoon in mijn jaszak te plooien
Duurzaam zoals je van Sennheiser kan verwachten en een vrij neutraal geluid (bas is nog steeds een beetje overdone maar dat vind ik niet zo erg aangezien ik veelal elektronische muziek luister). Enige nadeel zoals gezegd is dat de mensen naast je een beetje te sterk kunnen meegenieten van je muziek. Het comfort is echter stukken beter dan bij de Pio. Ik heb nogal een dik hoofd maar het is een licht modelletje dus dat kan ik uren aanhebben zonder dat het irritant wordt.
Het grootste voordeel is mogelijk de prijs, binnen deze prijsklasse zeker de beste keuze en vind dit setje voller klinken dan koptelefoons van soms 2 a 3 keer deze prijs.

Ik ben niet bepaald de grootste audiofiel of expert ter zake, en geluid blijft natuurlijk subjectief. Maar als je graag iets meer wil weten over de twee, vraag maar raak.

[ Voor 3% gewijzigd door Th1x4nG op 07-01-2013 06:36 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Read schreef op maandag 07 januari 2013 @ 06:00:
Neem wel je eigen player mee dan kun dat ook een beetje vergelijken, er zit ook nogal een beetje verschil in het uitgangs vermogen van je player zeker als je zwaardere koptelefoons die eigenlijk voor thuis bedoeld zijn kunnen de kombinatie player / headphones een hoop verschil opleveren.
dat was ik ook al van plan, alleen bij sommige winkels kan je de jack er niet uithalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Th1x4nG schreef op maandag 07 januari 2013 @ 06:31:

Het grootste voordeel is mogelijk de prijs, binnen deze prijsklasse zeker de beste keuze en vind dit setje voller klinken dan koptelefoons van soms 2 a 3 keer deze prijs.
Denk je dat deze beter zijn dan de Wesc die ik had? Ze zien er namelijk hetzelfde uit als die koptelefoontjes die je krijgt als je met United vliegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Ik zal ten eerste niet weten welke wesc je gehad hebt en ten tweede lijkt me wesc meer een mode merk maar misschien sla ik nu helemaal de plank mis ik ken ze niet en heb er nooit van gehoord of opgehad om te horen hoe ze klinken.
Sennheiser is echt een grote naam in de hifi wereld niet voor niets zijn over heel de wereld de microfoons en headphones in heel wat studio's van dat merk.
Ik weet niet welke headphones je krijgt als als je met united vliegt maar denk niet dat het sennheisers zijn misschien als je business class vliegt maar denk zeker niet in economy.
Probeer bij jou in de buurt eens te zoeken naar een goede hifi winkel niet een media markt of een correct maar echt eentje die tijd neemt voor je oplossing je zult verbaast zijn welke merken er zijn waar je misschien nog nooit van gehoord hebt en waar je versteld van zult staan en durf rustig voor je muziek smaak uit te komen bij zon zaak dan geven ze je echt wel goede voorlichting en daarnaast gewoon lekker luisteren laat die oren maar eens verwennen.

.

[ Voor 28% gewijzigd door Read op 07-01-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Read schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:20:
Ik weet niet welke headphones je krijgt als als je met united vliegt maar denk niet dat het sennheisers zijn misschien als je business class vliegt maar denk zeker niet in economy.
De allergoedkoopste mogelijk :P van nog niet eens een merk
Probeer bij jou in de buurt eens te zoeken naar een goede hifi winkel niet een media markt of een correct maar echt eentje die tijd neemt voor je oplossing je zult verbaast zijn welke merken er zijn waar je misschien nog nooit van gehoord hebt en waar je versteld van zult staan en durf rustig voor je muziek smaak uit te komen bij zon zaak dan geven ze je echt wel goede voorlichting en daarnaast gewoon lekker luisteren laat die oren maar eens verwennen.
Dankje, dan ga ik er dit weekend maar eens uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk Fiets
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-07 08:59
En, is het wat interessants geworden? Pioneer of Sennheiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iets heel anders, de pricewatch: Philips Uptown (Bruin, Zwart) :)
Goed geluid, en ze zien er ook nog is redelijk goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Zo zie je maar weer iedereen raad iets anders aan maar uiteindelijk kies je iets wat jou aanstaat en das ook de bedoeling.
Niemand kan weten hoe je iets beleefd of hoort je eigen mening is de enige juiste voor jezelf.
Leuk dat je er toch nog effe melding van maakt veel luister plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Read schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:01:
Zo zie je maar weer iedereen raad iets anders aan maar uiteindelijk kies je iets wat jou aanstaat en das ook de bedoeling.
Niemand kan weten hoe je iets beleefd of hoort je eigen mening is de enige juiste voor jezelf.
Leuk dat je er toch nog effe melding van maakt veel luister plezier.
Dankjewel, mijn vader heeft de Sennheiser HD201 en hij vindt die veel lekkerder zitten, ik vind de philips veel lekkerder zitten :P
Pagina: 1