Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mediaopslag + afspelen (MKV en subs)

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 16:19

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ik heb nu een jaartje of twee de Samsung 46D7000 series. Pracht van een TV, handig in gebruik, maar een ding stoort mij. Elke keer als ik een filmpje wil kijken, dan moet ik deze op mijn laptop of PC downloaden, op een USB-stick zetten en deze in de TV steken.

Dat moet handiger kunnen, zo dacht ik. Dus twee jaar geleden een LaCie Network Space 2 gekocht. Dat werkte, maar niet optimaal. MKV en SRT ondertiteling konden niet via het netwerk gestreamd worden (DNLA), dus ik moest elke keer de film overzetten van het NAS gedeelte naar het USB gedeelte van de schijf, wat niet echt snel gebeurde. Inmiddels is de NAS overleden, dus tijd voor een nieuwe set-up.

Wat ik wil:
Ik wil een apparaat hebben, waarmee ik torrents (magnet-links) kan downloaden en de gedownloade films kan afspelen op mijn TV, inclusief ondertiteling.

Ik zie twee opties:
- NAS met DLNA zo ingesteld dat deze wel SRT en MKV kan streamen
- NAS met een media-speler die de SRT en MKV kan streamen (ik las iets over een Twonky mediaspeler)
- Een mediaspeler met een downloadclient die de info opslaat op een harde schijf (daarmee valt de NAS-functie wel mee weg) die of ingebouwd is of los aan vast gekoppeld moet worden. De downloadclient moet wel makkelijk te bedienen zijn (liefst via een webinterface, zoals bij de LaCie Network Space 2 (die helaas magnet-links niet accepteerde).

Ik zal heel eerlijk zijn, ik heb de topics doorgelezen, wellicht niet allemaal, maar ik merk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie kan mij helpen?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Een NAS met een losse mediaspeler gebruikt geen DLNA en dus ook geen Twonky oid. Deze combinatie heeft dan ook de voorkeur. DLNA heeft namelijk zo zijn beperkingen. Een losse mediaspeler streamt rechtstreeks van een NAS (of PC) en kent veel minder beperkingen dan DLNA

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Hoe benadert de mediaspeler de NAS dan? Via het netwerk of via USB aansluiting? Want bij de LaCie Network Space 2 moest ik twee seperate partities maken: een voor USB en een voor het NAS gedeelte. En voor het NAS gedeelte kon mijn Samsung niet de MKV en SRT's streamen.

Battle.net tag

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:14
Vergeet de mediaspeler van je tv,werkt voor geen meter.
Koop een losse mediaspeler en hang die via utp aan je nas.

[ Voor 15% gewijzigd door jejeh op 25-12-2012 12:06 ]

• Athome
Een NAS is een Network Attached Storage. Je mediaspeler benadert de NAS dus via het Netwerk. Via USB is het niet eens mogelijk

De Samsung TV heeft een best aardige mediaspeler maar mogelijkheden van speler zijn voor een groot deel afhankelijk van de DLNA server (die dus op de NAS zit). Je kan met DLNA echter geen DVD-rips en Blu-Ray rips afspelen. Ook ondertiteling altijd een bron van ergenis. Wat de mediaspeler van TV kan is per TV-merk verschillend en soms zitten er binnen een merk zelfs per model verschillen in.

Een losse mediaspeler heeft geen problemen met DVD rips en ondertiteling. De betere mediaspelers hebben ook geen problemen met Blu-Ray rips.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:23

Soggy

vroemmmm

Ik had hetzelfde met een Samsung 46D6500, de ingebouwde mediaplayer lijkt leuk, maar is inderdaad niet toereikend. Zeker wanneer je ondertitels wilt afspelen.
Ik heb uiteindelijk een Mede8er 400X2 gekocht, deze streamt de films van mij NAS naar mijn TV, dit werkt vrijwel perfect. Het enige wat ik nog niet heb uitgeknobbeld is hoe ik het menu van een BR-disc kan bedienen (als dat al mogelijk is). Voor de rest is dit een aanrader, hoewel ik nu waarschijnlijk zou kiezen voor de nieuwste Mede8er (de 1000) ivm 3D afspeelmogelijkheden. Verdiep je maar eens in de losse mediaplayers.

If it works, tweak it

• Athome
De mede8er kan geen Blu-Ray menu's weergeven. Beperking van de chip

Mijn persoonlijk voorkeur zou een Dune zijn. Meest stabiele speler die er te koop is.

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Aha! Dus een aparte mediaspeler zou dat beter moeten kunnen! How interesting! Ik las alleen maar op internet dat MKV en ondertiteling via losse subs niet mogelijk was via DNLA. Maar het kan dus wel!

Hoe zit het met de Western Digital Live (najaar 20110)? Kan die het aan als je dat bijvoorbeeld koppelt aan een Western Digital My Book Live?

Battle.net tag

• Athome
Aha! Dus een aparte mediaspeler zou dat beter moeten kunnen!
Een aparte mediaspeler doet het gewoon veel beter. Punt uit, geen discussie over mogelijk.

Een losse mediaspeler doet zijn eigen ding en is niet afhankelijk van DLNA o.i.d. Het leest de rauwe data van de bron (NAS, PC, USB device) en decodeert het dan naar audio, video en text (subs) om dit vervolgens via de HDMI naar de TV/Reveiver te sturen. Alle benodigde intelligentie zit dus in de mediaspeler

Bij DLNA overlegt de DLNA software met de TV wat en hoe deze het wil zien. Daarna verpakt de DLNA software het in pasklaar pakketje en TV haalt binnen en zet op het scherm. Wanneer de TV iets op een bepaalde wil zien en de DLNA server kan dit niet op deze manier aanleveren, zal het niet afgespeeld worden.
Het DLNA protocol kan in principe alleen maar met enkelvoudige bestanden overweg. Daarom geen externe subs, geen DVD rips en geen Blu-Ray rips. Bij DLNA zit dus veel van de intelligentie in de DLNA en niet in de TV.

Ik heb zelf een Panasonic Plasma TV (42ST50) en deze kan wel MKV met zowel interne als externe subs verwerken, mits ik Serviio als DLNA server gebruik. Met een andere DLNA server gaat dit verhaal niet op.

Voor een mediaspeler maakt het geen bal uit of de subs extern of intern is. Veel spelers kunnen zelfs met meerdere externe subs werken.
Pagina: 1