900 GB usb stick ntfs

Pagina: 1
Acties:

• Goman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 12:23
Hallo Tweakers,
vandaag is mijn zus terug gekomen uit China met een nogal ongewone souvenir, een 900 GB usb stick. en tot mijn verbazing werkte het ding ook nog, alleen loop ik tegen een irritant probleem op en dat is dat ik hem alleen kan gebruiken als het bestandssysteem op exFat staat. Als ik hem probeer te formateren op ntfs geeft hij na een tijdje aan dat hij hem niet kan formateren.. nu heb ik google afgezocht maar er is niet echt veel bekend over usb sticks met zo veel opslag dus ik hoop dat hier een slimme Tweaker tussen zit die het wel weet :p. Alvast bedankt voor de hulp :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:03
Ik kan je nu al met 99% zekerheid vertellen dat 'ie vast geen 900 echte GB's heeft, maar dat 'ie dat je computer alleen maar laat denken. Er zijn hier al eens topics voorbijgekomen waarin mensen een 32GB- of 64GB-USB-stick hadden besteld, maar dat het uiteindelijk een veel kleinere bleek te zijn, die door wat trucjes als 32/64GB getoond werden.

Zou alleen niet weten hoe dat genoemd wordt, maar met een beetje zoeken zou je er wel op moeten kunnen komen :P

The devil is in the details.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-01 09:59

dodo79

witte dikke tonnie

bekend truukje,

Das een usb stick met misschien maar 4 of 8GB.
Alleen de controllerchip geeft door dat deze 900GB is.
exFat format werkt omdat deze alleen een tabel maakt en niet de fiesieke ruimte checkt.
Ntfs daarintegen checkt dat wel, en loopt vast omdat er helemaal geen 900GB aan ruimte is.

Probeer maar eens 900GB aan data naar dat ding te schrijven, zal niet goed gaan :)

omdat het kan!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 16:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Vaak hebben dit soort usb sticks of flashgeheugens een gemodde controller die zegt dat hij heel groot is. Maar het feitelijk geheugen is dan maar 128 Mb ofzo en nadat dit gevult is begint hij het eerste stuk weer te overschrijven of gooit het gelijk weg. Leuk grapje maar voor praktische toepassingen niet betrouwbaar genoeg ;)
Zo heb ik ook wel eens een 2.5" harddisk gezien met in de behuizing twee zware schroeven en een usb stick..

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2011/04/samsung_fake_hdd_2.jpg

Deze bedoelt Mr_Gadget ;)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Goman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 12:23
Oow haha dat klinkt logisch, vond het ook al te mooi om waar te zijn :p iig bedankt voor de reacties :)

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 07:02

player-x

Disruptive by design

Kan je een foto maken?

Wil wel eens een 900GB thumbdrive zien. :D

[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 25-12-2012 06:33 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1