Gamesysteem €800+

Pagina: 1
Acties:

• OntheRun
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 18:56
Hallo,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Het snel renderen van video editing + visuele effecten is zeker geen must.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is voor mij een triviale vraag. Het idee is om iets op te zetten dat zich in de toekomst wanneer nodig (hopelijk 3+ jaar) de mogelijkheid heeft om goed te upgraden. Ik ben dus niet zozeer gebonden aan een vast budget maar geloof dat de besteding van bijv €1500 zich beter voordoet in €1000 & na 3+ jaar €500, om zo alsnog 2+ jaar langer vol te houden. Ik zou dus niet onnodig slechtere componenten kiezen zodat ik onder een bepaald budget blijf maar denk dat voor ongeveer €800 wel zoiets haalbaar is. (?)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Misschien? Ik ben daar nog niet uit. Ik heb een ati 4890 850 Mhz Sapphire editie die extra goed gekoeld is. Deze zou ik zonder problemen kunnen overclocken naar 1 Ghz. Ik kan relatief goedkoop een tweede hiervan kopen en ze als CF gebruiken, vandaar de wat hoge Wattage in de set-up. De fps die ze in CF kunnen halen is te vergelijken met een GTX 295. Op aanraden van jullie wil ik best naar andere opties kijken. Ik zie bijvoorbeeld dat de 7950 veel wordt aangeraden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een degelijk systeem. Daarnaast wat nieuw randapparatuur maar dat is niet van belang om hier te bespreken. Een nieuw scherm zal 23 á 24 inch zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Ik heb voor de rest geen slechte ervaringen met specifieke merken. Voorkeur S & A-merken natuurlijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stil systeem is wel fijn. De grootte en energieverbruik zijn minder interessant.

Alvast verontschuldig ik mij voor de punten die ik niet duidelijk heb gemaakt. Er komt voor iemand die vrijwel nooit met het bouwen & upgraden van pc's bezig is opeens wel veel bij kijken. Mijn kennis er over zal ongeveer gemiddeld zijn voor een 20-jarige pc gamer. Sommige aspecten zeggen mij vrij weinig & zelfs naar lange tijd daar op te googlen is het lastig om rekening te houden met upgrade mogelijkheden voor in de toekomst. Ik zal proberen de keuze van de componenten uit te leggen. Daarmee wordt het waarschijnlijk duidelijker en makkelijker om me ergens op te wijzen.

Processor: Sterke 'unlocked' i5 ivm upgrade of doet dit er niet toe? Ik hoor veel verschillende meningen. Evt 3470?
Moederbord: Zeer veel aansluitings opties. Misschien wat overdreven tov de rest.
Videokaart: Probleem hierboven vermeld.
HDD: 2 TB op 7200 met een goede reputatie. Lijkt me niet echt een twistpunt.
Geheugen: 8GB DDR3 van Corsair. Valt voor de rest niet veel over te zeggen. DDR5 is niet interessant.
Voeding: 750W ivm evt CF. wanneer dit niet de bedoeling wordt zal deze wattage natuurlijk lager kunnen.
SSD: Om programma's op te plaatsen zoals Windows om snel op te laten starten. Is het ook mogelijk om deze op hetzelfde moment voor SSD caching te gebruiken? Ik heb namelijk de BBG van Nov12 bekeken en hier trof ik dit principe. Ik kende het al wel, maar snap daarom niet waarom er 2 SSD's bij de high-end staan.
Behuizing: Mogelijk wat overbodig groot/duur. Ik ben er nog niet achter of de Fractal Design Core 1000 misschien al groot genoeg is rekening houdende met upgrades.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,-€ 203,-
1ASRock Z77 Extreme4€ 117,40€ 117,40
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 82,50€ 82,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,97€ 93,97
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,95€ 37,95
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 92,-€ 92,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,82

Ik hoop dat ik bij deze me genoeg heb toegelicht.Het kan zijn dat ik me ergens of in veel dingen erg heb vergist aangezien de twijfel overal wel in terug is te vinden. Ik ben dan ook niet beroerd om me ergens op te storten wanneer ik word gewezen op een bepaald aspect van een component of in het geheel.

mvg Jasper ;)

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Duidelijk, je weet wat je wilt ;)

De CPU:
Als je er echt een tijdje mee wilt doen, en wilt gaan upgraden is het is mijn ogen wel verstandig om een overklokbare variant te nemen (zoals je al in je lijstje heb staan). Deze CPU is met een fatsoenlijke koeler makkelijk op 4,2GHz te krijgen. 4,5 GHz waarschijlijk ook wel misschien zelfs daarboven. In de toekomst zou deze prestatie winst nog wel eens een jaartje (of meerdere) kunnen schelen. Ook al ben ik daar niet helemaal zeker van, je weet nooit hoe de technologiën zullen groeien en verranderen in de toekomst.
Het aantal GHz kan iig wel flink worden opgeschroefd met die CPU.
Alternatief: idd de i5 3470, of een andere variant. In de praktijk met games neemt het aantal fps niet merkbaar toe, of je nou een i5 op 4,5 GHz hebt, of 1tje op 3,4GHz(+dat die nog turbo heeft). Nogmaals ik weet niet hoe het in de toekomst zal zijn, dat moet je zelf beslissen.

CPU koeler: Die zie ik niet in je lijstje staan. Als je gaat overklokken moet je dat zeker doen, neem dan de: Gelid tranquilo rev. B, of de Scythe mugen 3 hardware edition.

Het moederbord, die je nu hebt is goed en biedt voldoende uitbreidingsmogelijkheden. Hij is relatief niet duur voor die mogelijkheden die hij bezit. Ook kan je er goede overklokresultaten mee behalen.
Alternatief: Gigabyte d3h, ook een goed bord. Maar wat goedkoper. Biedt ook wat minder mogelijkheden, deze heeft overigens wel een betere geluidschip

De voeding: 750W is idd een goede keuze voor als je later een videokaart wilt bij plaatsen. Je moet hier echter wel zeker van zijn. Vele gevallen nemen uit voor zorg een extra grote capaciteit aan vermogen i.v.m. een toekomstige 2e videokaart. In de praktijk komt het er vaak op neer dat als het er op aan komt de videokaart gewoon wordt vervangen voor het nieuwste model.
Ik zou zeggen ben je zeker van je 2e kaart neem die 750W
Als je besluit om zoiezo voor een enkele kaart te gaan, neem 550W en dan het broertje van jouw xfx model, de XFX proseries 550W dus. Denk er nog maar even over na.
Je kan trouwens ook even de kaarten van een aantal jaar geleden, de 5*** of zelfs de 4*** serie bekijken, hier wat benchmarks van opzoeken (wel met crossfire setup), en vergelijk die met de nieuwste modellen van de 7**** serie. Dan kan je misschien een beetje inschatten of je later uiteindelijk crossfire wilt gaan draaien.

Videokaart: De 7950 is idd goede keuze, de gigabyte windforce en de XfX double disspasation black edition (ofzo) zijn redelijk voordelig en bieden toch redelijke prestaties qua geluid, temperatuur en energieverbruik.

Hoop dat je hier wat verder mee komt ;)

我的名字是Mirno

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De 4890 wordt echt te oud ben ik bang. Naar een nieuwe videokaart overstappen lijkt me een stuk beter en de 7950 lijkt me daarvoord een gode kandidaat. De pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 is en goede keuze door de goede koeler die er op zit.

De meeste mensen die plannen een tweede kaart erbij te halen doen dat vaak niet. Als jij over 2 jaar besluit dat je iets snellers wilt is het in veel gevallen beter om dan een videokaart te kopen die dan net nieuw is. ik zou je dus aanbevelen om de xfx van 550 watt te nemen. Deze kan makkelijk een overgeklokte 3570K aan met een overgeklokte 7950.

Verder is het moederbord een goede keus, veel features en in staat to een goede overklok. Alleen moet je voor een goede overklok natuurlijk wel een goede koeler hebben. Daarvoor kan ik de pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition aanraden.

Ryzen 3600 - GTX1060

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 22:26
Voor GPUs vind ik het volgende een redelijke richtlijn: http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html

Met een CFX HD4890 setup ga je er zeker op vooruit, rekening houdend met de prijs van de duurdere voeding die daarvoor nodig is en het feit dat deze kaart al verouderd is (DirectX 10.1) zou ik deze route alleen nemen als "goedkoop" betekend dat deze 2e kaart ≤50 euro is.

5700X | RX 6600

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Als je niet gaat overklokken kan je besparen met B75 mobo + niet-K versie of evt een iets lagere.

Ik zie dat je nog geen GPU hebt? Nvidia GTX 660 Ti ;).

Voeding lijkt me wat overkill.

Voor wat stiller systeem kan je zoals gezegd nog een koeler toevoegen, zie hierboven.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-05 09:12
witeken schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:16:
Als je niet gaat overklokken kan je besparen met B75 mobo + niet-K versie of evt een iets lagere.

Ik zie dat je nog geen GPU hebt? Nvidia GTX 660 Ti ;).

Voeding lijkt me wat overkill.

Voor wat stiller systeem kan je zoals gezegd nog een koeler toevoegen, zie hierboven.
Dan kun je beter gaan voor een HD7950 :) Prijzen zijn op dit moment vrijwel gelijk.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• witeken

witeken

nieuwsgierig

BlackR schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:24:

Dan kun je beter gaan voor een HD7950 :) Prijzen zijn op dit moment vrijwel gelijk.
Nadat ik dit artikel heb gelezen is het voor mij duidelijk welke grafische kaart het beste is. http://arstechnica.com/ga...ard-stumble-in-windows-8/

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• OntheRun
Bedankt voor de reacties. @mirno: Ik zal morgenochtend zowel beide processors als de twee genoemde moederborden nog eens onder de loep nemen. Dit keer ook de twee CPU koelers die je hebt genoemd. Hier had ik nog geen aandacht aan geschonken omdat de chip nog niet zeker was.

@iedereen: Over het videokaart principe:

2x4890:
Ik heb al gekeken naar benchmarks van de GTX 295 vs Radeon HD 7950. (GTX & 2x4890 zijn vergelijkbaar, 2x4890 overall iets beter.) Dit gaat een lastige kwestie worden voor mij om juist te benaderen. Zodra ik ze daadwerkelijk heb kunnen vergelijken op basis van benchmarks ontstaan de volgende problemen:
1.) aan de SAPPHIRE HD 4890 1GB DDR5 PCIE (New Edition) is vrij lastig te komen.
2.) Ik zal rekening moeten houden met:
-De 7950 kan nog worden overgeclockt in de toekomst.
-Luchtstroom is slechter -> evt een extra cooler.
-Voeding prijsverschil € 37,50.

7950 & 660:
Vrij harde prijzen maar mooie resultaten. Ook hiervan zal ik morgenvroeg betrouwbare benchmarks van zoeken.

@witeken: Ik heb het artikel wat luchtig doorgenomen. Het ziet er goed uit en ik zal er daarom morgen wat meer tijd aan besteden, ben best wel benieuwd namelijk.

@PCBaas: Om hier concreet en juist op te kunnen reageren zal ik de verschillen tussen de x10 en x11 nog eens door moeten nemen. Die chart is helpvol voor het snel vergelijken.

Daarnaast is SSD Caching me nog niet helemaal duidelijk en of je hiervoor een aparte SSD voor nodig hebt die alleen gebruikt wordt voor caching. Ook hiervoor heb ik een geschikt artikel gevonden.

Een fijne kerst! :D

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

het probleem van een 4890 is dat ie geen DX11 ondertsteunt. Wat in heel veel games gebruikt wordt.

De 5000 serie van AMD onderteunt het wel, een 5970 of CF 5870, ook niet heel duur, maar een enkele 5870 heeft al de prestaties van een 7870

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 04:05:
maar een enkele 5870 heeft al de prestaties van een 7870
Kun je dat ook onderbouwen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig?

3fps minder gemiddeld dan een 7870 in Far Cry 3, misschien wel het zwaarste spel momenteel.

Ja, met een enkele 5870 is FC3 niet lekker speelbaar op FullHD en ultra. Maar, zet wat dingetjes lager en hij loopt als een zonnetje.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinHood op 25-12-2012 05:11 ]

Verwijderd

Mijn monitor heeft wat meer pixels en daar wordt het verhaal anders en ga je verschil wel merken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 05:35 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Klopt, maar, een 5870 is wel een stukje goedkoper.

Hij die geluk heeft, kan 2x 5870 of een 5970 vinden voor hetzelfde geld als een 7870.

• OntheRun
Processors:
Na me weer een aantal uur te hebben verdiept is het wel duidelijker geworden maar dit had één nadelig effect. Zodra ik iets concreets had gevonden over de 3570K waarin werd beweerd dat deze beter was ivm OC dan de 3470, viel er vrijwel direct iets over de 2500K. Deze chip zou volgens velen een betere keuze zijn ivm betere OC. Dit zou dan wel weer om een zeer goede cooler vragen.
http://ark.intel.com/compare/65520,68316

moederborden:
Ik heb er veel over gelezen en dit is bijv één van de sites die ik tegenkwam die het verschil probeert op te noemen, natuurlijk zonder argumentatie hoe en in hoeverre het er toe doet.
http://motherboard.findth...e4-vs-GIGABYTE-GA-Z77-D3H

De ASRock tov de GIGABYTE:
1.) Heeft maar 2 RAM slots maar dit moet geen probleem zijn denk ik? een upgrade in de toekomst naar 4x4 GB lijkt me nog niet vanzelfsprekend functioneel.
2.) Ondersteund wel standaard DDR3 1866 & DDR3 2133. Ik weet niet wanneer dit er toe doet en kan dit ook niet duidelijk ergens vinden.
3.) Heeft 2 meer 6 Gb/s slots. Als ik het goed begrijp is dit de snelheid van de aansluiting en kan dit de bottleneck zijn van een informatie feed maar aangezien deze schijven toch geen 3 Gb/s halen doet dit er allemaal niet toe en kan ik rustig zeggen dat het 8 slots heeft voor disks tov 6. Allebei meer dan genoeg.
4.) eSATA. Doet er atm niet toe & zal in de toekomst ook niet een beslissende factor spelen
5.) Onboard audio verschil. Is dit wat mirno bedoelde? Houdt dit in dat bij de boxen uiteindelijk een grotere hoeveelheid aan geluids informatie (data feed) aan komt?
6.) 2 overbodige 2.0 USB ports & een overbodige audio port extra.

CPU koelers:
Tot zo ver is het voor mij onmogelijk om de Gelid tranquilo rev. B en de Scythe mugen 3 hardware edition te vergelijken. Ik heb gezocht naar benchmarks maar het enige wat ik kan vinden is tevreden customers van beide producten.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ga je echt overklokken? Bij je eisen zie ik niet meteen iets staan waardoor je een snellere proc + moederbord met overklok mogelijkheid nodig hebt. Indien niet kan je gewoon besparen met een iets lagere processor (i5 3450) en een Asrock B75 moederbord. pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

De koeler die altijd in de BBG's van Tweakers wordt aangeraden is de Scythe mugen 3 hardware edition.

Tweakblog van de maand

• OntheRun
Ik ga niet direct overclocken maar bijv over 2+ jaar, wanneer componenten outdated worden, wel. Eventueel
hopelijk alleen een videokaart upgrade, dit weer later, dus 3 tot 3.5+ jaar. De bedoeling is door nu een wat duurder systeem aan te schaffen daar voordeel uit te halen in de toekomst dus. zodat ik door overclocken en het upgraden van waarschijnlijk alleen de videokaart een charmante gameperiode haal van 4 tot 5 jaar. Dat is mijn streven.

Dus het klopt dat er nu nog geen componenten zijn die erg buiten het bottleneck kader van de samenstelling vallen tov gaming. Dus overclocken: ja, alleen nu nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door OntheRun op 25-12-2012 19:46 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Wat vind je hiervan, wel wat over je budget...
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 92,90€ 92,90
1XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation€ 266,50€ 266,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,85€ 65,85
1Antec One€ 49,-€ 49,-
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,70

Als de behuizing niet uit maakt en goedkoop moet zijn is de Antec one wel een goede keuze. Ik zag echter al dat je de Fractical design R4 in je lijstje had. Dan zou je die nog even kunnen aanpassen.

Als je het budget te hoog vind moet er een andere videokaart in. Die presteerd uiteraard wel weer minder.
Je kan voor de 7870 Jokercard gaan, dit is een 7950 chip maar dan onderdrukt zegmaar, een speciale variant dus. En is ook nog redelijk goedkoop onder de 7870 varianten. Maar maakt wel meer geluid.

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Oeps, koeler vergeten. Cruciaal bij het overklokken!
Gelid tranquilo zou een goede optie zijn bijvoorbeeld.

我的名字是Mirno

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht kan reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012 ook wat inzichten bieden. Snap niet dat die altijd vergeten word, hij wordt niet voor niets gemaakt! ;) Zij hebben bijvoorbeeld in het high end game systeem een totaal andere koeler zitten. (Al hebben ze voor niet overclockers een overkill qua CPU genomen, is hier gelukkig geen sprake van.)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 25-12-2012 22:28 ]

• OntheRun
Ik heb het idee dat er alleen meerdere keren inhoudelijk op het start topic wordt ingegaan en niet op mijn reacties op de reacties, zo komen we niet verder. Misschien doe ik iets verkeerd.

@Mirno in mijn laatste reacties heb ik de verschillen opgenoemd tussen het moederbord waarmee ik dit topic was gestart en het moederbord die je net hebt genoemd. Hierbij is # 2.) en # 5.) mij niet duidelijk. Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen aangezien ik het niet kan vinden. Waarschijnlijk mis ik de kennis over de twee aspecten om er goed op te kunnen zoeken. Ook heb ik beide koelers al bekeken die je in de eerst reactie op het topic hebt genoemd. Ik heb daarbij vermeld dat het voor mij onmogelijk was deze twee te vergelijken ivm waardeloze zoekresultaten en het ontbreken van iets als een vergelijkende review.

@CptChaos In het Starttopic heb ik bij SSD vermeld dat ik het BBG van nov12 heb gelezen.En hoe bedoel je CPU hier & daar? Ik weet zeker dat bij de high-end van Nov12 dezelfde chip staat als hier.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Het moederbord is een relatief goedkoop z77 moederbord die toch goede prestaties biedt. En aan al jouw eisen voldoet. Je kan er meer voor uitgeven maar dat heb je simpelweg niet nodig, zeg het maar gerust als je wat meer over het moederbord wilt weten en wat je onduidelijk is ;)

En de koeling, De Scythe mugen 3 hardware edition en de gelid tranquilo zijn beide prima koelers b.v. om te kiezen, De scythe mugen 3 hardware edition beschikt over 2 fans aan het koelblok en schijnt makkelijker te monteren te zijn.
De gelid tranquilo is weer een 10tje goedkoper, en heeft 1 fan. Wat overigens voldoende is.

De Mugen 3 hardware edition zal dus beter presteren. Wil je echter een 10tje minder kwijt is de gelid tranquilo geen verkeerde keuze! Aan jouw de keuze.

我的名字是Mirno

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

OntheRun schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:41:
Processors:
Na me weer een aantal uur te hebben verdiept is het wel duidelijker geworden maar dit had één nadelig effect. Zodra ik iets concreets had gevonden over de 3570K waarin werd beweerd dat deze beter was ivm OC dan de 3470, viel er vrijwel direct iets over de 2500K. Deze chip zou volgens velen een betere keuze zijn ivm betere OC. Dit zou dan wel weer om een zeer goede cooler vragen.
http://ark.intel.com/compare/65520,68316

moederborden:
Ik heb er veel over gelezen en dit is bijv één van de sites die ik tegenkwam die het verschil probeert op te noemen, natuurlijk zonder argumentatie hoe en in hoeverre het er toe doet.
http://motherboard.findth...e4-vs-GIGABYTE-GA-Z77-D3H

De ASRock tov de GIGABYTE:
1.) Heeft maar 2 RAM slots maar dit moet geen probleem zijn denk ik? een upgrade in de toekomst naar 4x4 GB lijkt me nog niet vanzelfsprekend functioneel.
2.) Ondersteund wel standaard DDR3 1866 & DDR3 2133. Ik weet niet wanneer dit er toe doet en kan dit ook niet duidelijk ergens vinden.
3.) Heeft 2 meer 6 Gb/s slots. Als ik het goed begrijp is dit de snelheid van de aansluiting en kan dit de bottleneck zijn van een informatie feed maar aangezien deze schijven toch geen 3 Gb/s halen doet dit er allemaal niet toe en kan ik rustig zeggen dat het 8 slots heeft voor disks tov 6. Allebei meer dan genoeg.
4.) eSATA. Doet er atm niet toe & zal in de toekomst ook niet een beslissende factor spelen
5.) Onboard audio verschil. Is dit wat mirno bedoelde? Houdt dit in dat bij de boxen uiteindelijk een grotere hoeveelheid aan geluids informatie (data feed) aan komt?
6.) 2 overbodige 2.0 USB ports & een overbodige audio port extra.

CPU koelers:
Tot zo ver is het voor mij onmogelijk om de Gelid tranquilo rev. B en de Scythe mugen 3 hardware edition te vergelijken. Ik heb gezocht naar benchmarks maar het enige wat ik kan vinden is tevreden customers van beide producten.
Pak sowieso de i5 3570K. Misschien dat je de 2500K net ietsje hoger geklokt krijgt, maar de nieuwe generatie is bij dezelfde klokfrequentie efficienter. Dus een 3570K is net zo snel op 4,2Ghz, als een 2500K op 4,4Ghz (bij wijze van)

Mobo's:
Het zal niet veel uitmaken. Kies welke je leuk vindt.

CPU-koelers:
De tranquillo is een erg goede koeler voor zijn geld, maar met de Mugen 3 PCGH haal je waarschijnlijk net ietsje hoger snelheden en hij blijft lekker stil dankzij 2 x 800rpm fans!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• OntheRun
Pak sowieso de i5 3570K. Misschien dat je de 2500K net ietsje hoger geklokt krijgt, maar de nieuwe generatie is bij dezelfde klokfrequentie efficienter. Dus een 3570K is net zo snel op 4,2Ghz, als een 2500K op 4,4Ghz (bij wijze van)

Mobo's:
Het zal niet veel uitmaken. Kies welke je leuk vindt.

CPU-koelers:
De tranquillo is een erg goede koeler voor zijn geld, maar met de Mugen 3 PCGH haal je waarschijnlijk net ietsje hoger snelheden en hij blijft lekker stil dankzij 2 x 800rpm fans!
Bedankt, dan ik ga voor de 3570K, de Gigabyte & de Mugen.

Ik had dit gelezen over de populaire CPU-koelers, best wel overtuigend:
www.bouweenpc.nl/reviews/...gh-edition-rev-b-review/1

Dan kom ik uit op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,45€ 119,45
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 82,50€ 82,50
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 631,39

Hierbij ging ik uit van een 550W aangezien ik nog niet weet wat ik ga doen wat betreft videokaart. Die ontbreekt dus ook nog. Net zoals de kast. Case modding trekt me ook wel, maar dan zou ik voor een doorzichtige kast gaan met een watergekoeld systeem en charmante verlichting. Dit doet er nu nog niet toe.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

660 Ti?

Tweakblog van de maand

Verwijderd

Neem deze en je zit goed: pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)
En neem deze ssd, aangezien de 830 jammer genoeg niet goed meer leverbaar is: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 19:17 ]

• OntheRun
Zijn idd allebei prima kaarten, maar de 660Ti gaat onderuit bij hoge AA. met een krachtige CPU en zonder AA of minimaal AA en zonder DirectC en OpenCL geeft het een hogere fps. Natuurlijk ga ik graag voor een hoge AA rate zoals x8 dus de 7870 wint hierbij zeker. Ik quote:
THis is a common question today. I'd recommend the 7870 over the 660 TI because the 7870 has a wider memory bus (192 bit is too much of a hindrance at this performance level), better tessellation performance, better DirectC and OpenCL game feature performance, is cheaper, and overclock better
Alsnog wil ik kijken of het misschien niet verstandiger is om een tweede 4890 te kopen en een CF binding in stellen, daarmee heb ik zoals eerder genoemd waarschijnlijk wel een 750W voeding nodig die weer 40 bucks duurder is. Deze CF zit één klasse onder de 7870 op basis van: http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html

Verwijderd

Neem een 7870 aangezien je nergens meer een 4890 kunt kopen, misschien wel tweedehands, maar dan ben je ook weer rond je 100-150€ kwijt. Plus nog een voeding van 650W en je zit op ong. dezelfde prijs. De stroomverbruik bij een CF is ook hoger. Een CF 4890 presteert ook nog net minder dan een enkele 7870, maar een CF 4890 zal weer sneller zijn op veel hogere resoluties.

• OntheRun
Ik vind het afwegen van het niet kunnen draaien van x11 wat lastig. Dat wat je zegt over hogere resoluties vind ik ook interessant, ik wil namelijk gebruik gaan maken van een 24 Inch dus 1920 x 1080.

Dit topic heeft me wat doen willen verbluffen over de x10 & 11 verschilllen: http://frictionalgames.co...ad-16664-post-150058.html maar volgens mij is dit geen goed voorbeeld zoals bij het dak dat gerenderd wordt (filmpje @ topic starter) toont extreme verschillen. Ondertussen krijgt de rest van de area bij x10 wel een zware rendering, dus volgens mij is die wereld gewoon slecht afgesteld en hebben die daken een erg lage waarde toegekend gekregen als noodzaak om te renderen en dus later aan bod komen wat dus buiten het kader valt van een x10? Ik weet niet of hierbij het woord renderen wel op zijn plek is, ik ben er dan ook niet mee bekend. Misschien gaat dit iets offtopic of te diep. Het zijn de twistpunten die laten twijfelen.

[ Voor 15% gewijzigd door OntheRun op 11-01-2013 02:59 ]

Pagina: 1