Toon posts:

Warmte Thunderbird

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij gebrek van de searchengine: Wie weet wat de gemiddelde temperatuur is van een Thunderbird 1.33 Ghz met Thermal Take Koeler??

of wat zijn jullie temperaturen ? (mensen met zo'n cpu)

Alvast bedankt!

Verwijderd

is hier met 1200 mhz 42 graden met een thermaltake dual orb

mazzel

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mijn TB 800 word al 43 graden en is nog niet eens overgeklokt -> Zwaar klote dus want nu moet ik eerst ff een andere koeler bestellen voor ik ga overklokken.

Maarja wat wil je ook met zo'n vage ***koeler die 50,- koste. Het was perfect voor de duron 700@1000 -> haalde namelijk dezelfde temperatuur (43 graden) idle

Ach morgen is er weer een dag en dan ga ik zoeken naar een mega goede koeler -> swifteck of fop32/38 of iets anders wat wel oke gaat koelen want ik heb niet voor jan*** een 800 gekocht (moet toch echt op 1000 gaan lopen)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

49 graden met thermaltake miniorb

Verwijderd

TB 1000@1367Mhz Idle 27 graden stressed (Cpu burn) 39 met een Globalwin WBK38

Verwijderd

mijn nieuwe 1333-axia/1466mhz word strest 34% mey een beetje water

Verwijderd

Mijn athlon 1200@1450 is 44 graden idle en 55 stressed (cpuburn) met een globalwin wbk38

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb dus sinds 2 dagen een athlon TB 1200 op me mobo zitten (msi k7 turbo) met een thermaltake superorb koeler erop en wanneer me systeem gewoon idle draait, dan is de temp van de cpu rond de 55 a 60 graden!!! Streched heb ik nog niet echt durven testen eigenlijk... Temp van chassis is 30 graden.

Wat zouden de oorzaken kunnen zijn van die veel te hoge temperatuur???

Verwijderd

Ik win het met 66 graden!!
athlon 1ghz niet eens overgeclocked!
deze temp is wanner de cpu idle is!

dus please someone help me out ofzo.
cooler moet ook niet te zwaar worden want me moederbord hangt op z'n kant(midi tower).

B.V.D.

Verwijderd

44oC met een globalwin wbk38 (kast staat wel vet ingepakt in me buro.. Als die ergens staat waar meer lucht bij kan komen is ie 38
(full-load)

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21

ddZ

Hiero een Thunderbird 1200 met Thermaltake @ 40 graden; na heftig gamen @ 50 graden..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Op zaterdag 02 juni 2001 00:09 schreef blakez het volgende:
Ik heb dus sinds 2 dagen een athlon TB 1200 op me mobo zitten (msi k7 turbo) met een thermaltake superorb koeler erop en wanneer me systeem gewoon idle draait, dan is de temp van de cpu rond de 55 a 60 graden!!! Streched heb ik nog niet echt durven testen eigenlijk... Temp van chassis is 30 graden.

Wat zouden de oorzaken kunnen zijn van die veel te hoge temperatuur???
Zit je cooler er goed op? Heb je er thermo-pasta (Artic Silver schijnt heel goed te zijn) tussen zitten, niet te weinig maar ook niet te veel?

Ook: wat is de case-temp? Dus de temp in je PC-kast. Als die hoog is (boven 30 graden) kan je CPU-cooler z'n warmte niet (goed) meer kwijt

Verwijderd

uhm ja me cooler zit er goed op, zit genoeg koelpasta op(standaard rommel die bij cooler zat)
case temp kan ik niet zien met die asus pc probe, werkt een termometer ook?? hehe....
en uhm waar koop je al die fancy coolers en pasta??? de enige coolers die ik overal zie zijn thermaltakes en coolermasters dus ik nam aan dat die wel zouden werken, maar dat had ik dus mis! btw kreeg em net op 69 graden! ff midtown madness 2 gespeeld...
dat kan echt niet goed zijn!
ik heb ff op tom's hardware guide gekeken naar die cooler test maar ik werd er geen hol wijzer van.
kan iemand gewoon een goede koeler voor een amd athlon 1ghz noemen, en waar ie te koop is?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 21:15
Op zaterdag 02 juni 2001 01:19 schreef Roefoes het volgende:
uhm ja me cooler zit er goed op, zit genoeg koelpasta op(standaard rommel die bij cooler zat)
case temp kan ik niet zien met die asus pc probe, werkt een termometer ook?? hehe....
en uhm waar koop je al die fancy coolers en pasta??? de enige coolers die ik overal zie zijn thermaltakes en coolermasters dus ik nam aan dat die wel zouden werken, maar dat had ik dus mis! btw kreeg em net op 69 graden! ff midtown madness 2 gespeeld...
dat kan echt niet goed zijn!
ik heb ff op tom's hardware guide gekeken naar die cooler test maar ik werd er geen hol wijzer van.
kan iemand gewoon een goede koeler voor een amd athlon 1ghz noemen, en waar ie te koop is?
case temp is bij asus probe dus MB(motherbord) is wel af te lezen.
alleen asus probe is corrupt; telt er gerust 10 graden bij op.

goede koeler? fop-32/alpha etcetctetc ga maar is naar tomshardware, was laatst een roundup van 47 coolers oid..
/edit/ niet goed gelezen, *ik werd er wel wijzer (tomshardware)van, lijk me ook niet moeilijk$% pak gewoon een cooler die in de top10 zit.

maar met alleen een goeie cooler red je het niet, een paar casefans zijn meestal ook wel handig, anders veranderd er niet veel aan je case temp// dus ook niet aan je cpu temp

Verwijderd

Ik heb sinds woensdag een Athlon 1200 met coolermaster koeler ,dexe wordt 53 graden

Verwijderd

Ik heb een 1 gig TB met 266 fsb, zonder casefan ging ie ook rustig over de 62 graden (idle) en nu met 2 casefans gaat ie niet rustig :) naar de 46 naar een potje gamen zit ie op 51. Airflow is dus mijn motto. :Y)

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

jbbrans

Ook ik heb een msi K7T turbo met een TB1200 en ook bij mij wordt de cpu idle 63 en stressed 72 C.
Zet ik 'm dan weer terug op een abit kt7 dan zijn de waardes ineens 34 en 53.

Ik denk dat de sensor van de msi borden niet klopt.
Ik heb nu het core voltage verlaagt van 1.78 (werd automatisch ingesteld) naar 1.65 V.
Nu is de waarde ca 59 C (stressed, idle nog niet geprobeerd).

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06
Op zaterdag 02 juni 2001 04:37 schreef swier11 het volgende:
Ik heb sinds woensdag een Athlon 1200 met coolermaster koeler ,dexe wordt 53 graden
Ik had hier een 1 Ghz staan met Coolermaster en die werdt idle 59 stressend 69!!!!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

Redlihcs

? of !

Ach jongens en meisjes.... Doe niet te moeilijk... Die van mij loopt idle op 89 graden en stressed op ongeveer 100 graden. Dit met minimale VCore. Met Default VCore haalde ik zelfs 114 graden. :o
Mijn koeler is een Terminal Take Super Orb.Persoonlijk denk ik dat mijn mobo de temperatuur niet goed weergeeft. Hij is namelijk zeer stabiel. Ook na een nacht DivX omzetten loopt het nog als een zonnetje. *D

De athlons 1.333 GHz worden inderdaad erg warm rond de 60 graden zijn geen abnormale waarde. Heb al meerdere systemen gezien die rond deze temperatuur schommelen.

De "DIE temperature" van de 1.333 GHz is 95 graden. Dus zolang je daar ver onder zit is er mijn inziens geen probleem.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Verwijderd

Topicstarter
thanks redlihcs, dat wilde ik ff weten!
Pagina: 1