Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Ben op zoek naar een betaalbare spiegelreflexcamera. Nu is mijn keuze gevallen op de Canon EOS 110D.

Echter zijn er 2 verschillende lens kits beschibaar met een verschil van 50 euro. Nu weet ik dat de ene met en de andere zonder IS is. Maar maakt dit nu echt veel uit. Is het de 50 euro waard om voor IS te betalen. Of zijn er nog andere verschillen tussen de lenzen.

Het gaat om de volgende kits.

Canon EOS 1100D + 18-55 DC III Zwart en Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm IS II Zwart

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Mwa, IS is wel handig, maar die op de kitlens vind ik niet heel erg efficiënt. Het wordt ook vooral interessant op langere brandpuntsafstanden. Als ik mij niet vergis is de kitlens zonder stabilisatie ondertussen even goed als die met, dus ik zou die 50 euro uitsparen en ineens gaan sparen voor een deftig statief.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Ok bedankt. Wat is een goede allround lens met een redelijke zoom voor een betaalbare prijs voor deze camera?

[ Voor 3% gewijzigd door worldfastest op 26-12-2012 10:41 ]

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Mmm vreemd Nederlands taalgebruik... Ik denk dat die laatste zin niet echt een zin is ;)

Ik neem aan dat je we bedoelt wat is een goede alround lens? Dan zou ik zeggen, begin met de kitlens, zie dan wat je mist. Dat wisselt een beetje van persoon tot persoon, naargelang het type fotografie dat je vooral interesseert. Bij de ene is dat meer bereik, bij de andere meer lichtsterkte...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com