Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers ,

ik heb sinds kort een nieuwe processor en video kaart maar nu valt mijn computer steeds uit , waar kan dit aan liggen ?

Spects

Cpu AMD 8350

Gpu HD 6850 Cyclone OC

2x HDD

El Cheapo 400 Watt Voeding

moederbord Gigabyte GA-990FXA-UD3

3x 12MM fans

Bvd

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hoe warm wordt je CPU en pasta er goed opgedaan?

Verwijderd

Topicstarter
liquid pro zit er goed onder , cpu word ilde rond de 20 graden Met BF 3 op ultra ect ongeveer 40-50

Edit cooler is Zalman CNPS10X Performa

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 17:24 ]

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Iets meer info graag.. :P

Krijg je een blauw-scherm? Valt die direct uit? Wanneer valt de computer uit? Random? Bij Games?
Heb je gemeten met HWMonitor?

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat direct uit zonder bluescreen , en hij gaat dan ook heel even niet meer aan
hij valt aleen uit bij games dus niet bij het gewoone internetten facebook youtube ect
ik heb nog niet gemeten met HWMonitor , ga ik nu doen :)

Edit
http://postimage.org/image/938ovtx09/
ik heb ff een screenshot gemaakt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 17:39 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Schone installatie gedaan? Dus doen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

el cheapo 400w voeding + 8-koppig AMD rekenmonster die leeft op heel wat wattjes.

Grote kans dat je voeding het simpelweg niet trekt, zelfs met zo'n kleine gpu erbij.

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VasZaitsev schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:39:
el cheapo 400w voeding + 8-koppig AMD rekenmonster die leeft op heel wat wattjes.

Grote kans dat je voeding het simpelweg niet trekt, zelfs met zo'n kleine gpu erbij.
Als het niet door warmte komt is dit de grootste kanshebber.

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 19:50
het klinkt alsof het aan je voeding ligt,
Je kan misschien ook eerst even proberen je computer helemaal stroomloss te maken door alle kabels eruit halen en dan de aanknop een tijdje ingedrukt houden en dan alles weer aanzetten,
Als dat ook niet werkt zou ik gaan kijken naar een andere voeding

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Verwijderd

Topicstarter
dan ziet het er tog maar naar uit dat ik een andere voeding nodig heb , bedankt voor jullie reacties :)

hoeveel watt ongeveer ?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Goed merk 500+ Watt is prima voor jou opstelling.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
bedankt , het zal wel niet slechter kunnen lijkt me :P

ik ga nog ff battlefield 3 spelen , net geinstaleerd ff kijken of die nogsteeds uitvalt :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 20:53 ]

• PilatuS
  • Niet online
Supsooi schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:41:
het klinkt alsof het aan je voeding ligt,
Je kan misschien ook eerst even proberen je computer helemaal stroomloss te maken door alle kabels eruit halen en dan de aanknop een tijdje ingedrukt houden en dan alles weer aanzetten,
Als dat ook niet werkt zou ik gaan kijken naar een andere voeding
Afgezien van dat ik geen idee heb hoe dit iets zou kunnen uitmaken, kan je ook prima de stekker eruit trekken en 3x op de aan/uitknop drukken om alle stroom uit de PC te halen. Waarom zou je daar de kabels los voor moeten maken ?

Verwijderd

Topicstarter
zal het helpen als ik bf speel op low inplaats van ultra ?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:57:
Misschien. Je haalt dan meer frames per seconde maar de videokaart zal nogsteeds flink stroom trekken. Voor de CPU zal het wel wat lichter zijn maar ik vraag mij of dat voldoende zou zijn.

Je weet trouwens dat het mogelijk is dat er onderdelen kapot gaan als je dit blijft doen ?

• 123Dktje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:57:
Kun je proberen

[ Voor 24% gewijzigd door 123Dktje op 24-12-2012 21:04 ]

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
Als je even je voeding berekend op http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine dan zul je zien dat 400 watt erg weinig is. Alleen een heeeeeeeel goede 400 watt voeding trekt deze config, dus ik zou inderdaad naar een nieuwe voeding uit gaan kijken als ik jou was. En inderdaad, je andere componenten kunnen hiervan stuk gaan, dus wacht er niet te lang mee ..

• PilatuS
  • Niet online
funnyname schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:18:
Als je even je voeding berekend op http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine dan zul je zien dat 400 watt erg weinig is. Alleen een heeeeeeeel goede 400 watt voeding trekt deze config, dus ik zou inderdaad naar een nieuwe voeding uit gaan kijken als ik jou was. En inderdaad, je andere componenten kunnen hiervan stuk gaan, dus wacht er niet te lang mee ..
Die PSU calculators overdrijven meestal wel wat. Dit gaat prima met een 400W voeding van goede kwaliteit. De voeding van de TS is waarschijnlijk 400 piek en heeft niet genoeg vermogen op de 12volt lijn.

Verwijderd

Topicstarter
oooooh ok dat word geen bf meer dan xD aleen nog maar facebooken ect

op low heeft niet geholpen :/

is het mischien een idee om te onder klokken ?

@Funnyname tja een heeeeeeel goede 400 watt maar ik heb een el cheapo XD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag zelf wat meer inzet tonen :o

We hebben niet voor niets deze guide (die in de FAQ van dit subforum genoemd staat) geschreven:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Neem die eens door, niet als lektuur voor bij het slapen gaan, maar stap voor stap de relevante stukken doornemen zonder aannames. Dan kom je geheid achter het probleem. Als je bij een stap niet weet wat te doen kun je specifiek daarover hulp vragen hier, maar "*DUMP* dit is mijn systeem, vertel mij wat er niet werkt" is niet de bedoeling en heb je zelf ook niets aan. Misschien is het wel die voeding, maar als je het niet getest hebt weet niemand dat zeker...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
eeeehm Beste dion .......
ik d8 dat we er hierboven al ongeveer uit waren dat het de voeding is , ik denk dan ook niet dat jou post echt van toepassing is :).......

De rest die geholpen heeft , bedankt voor jullie hulp , heb een voeding besteld :)
mvg en fijne feest dagen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 23:22 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die voedingen zijn alleen interessant bij twee HD6850's en niet bij één, voor één neem je zoals gezegd een fatsoenlijke 400W voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:19:
[...]

Die voedingen zijn alleen interessant bij twee HD6850's en niet bij één, voor één neem je zoals gezegd een fatsoenlijke 400W voeding.
het is in de toekomst nog wel de bedoeling om nog een HD 6950 te kopen , of een HD 7950

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 10:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:20:
eeeehm Beste dion .......
ik d8 dat we er hierboven al ongeveer uit waren dat het de voeding is , ik denk dan ook niet dat jou post echt van toepassing is :).......

De rest die geholpen heeft , bedankt voor jullie hulp , heb een voeding besteld :)
mvg en fijne feest dagen :)
Je hebt zelf niets getest, je gaat alleen uit van wat andere mensen gokken op basis van je beschrijving. Nu is er redelijke kans dat het aan de voeding ligt (niet voor niets eerste wat in de troubleshooter uitgesloten wordt), maar je weet het niet zeker.

Wat je bovenal niet begrepen lijkt te hebben is dat we hier op GoT enige eigen inzet van je verwachten. Als je weer een topic opent met zo weinig als je hier doet gaat hij dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
als het niet de temps zijn onder belasting geen kortsluiting ect. wat kan het dan anders zijn dan de voeding ? -___-
Pagina: 1