Mogelijk kapotte voeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:46
Hallo,

Ik heb niet behoorlijk veel ervaring met computer hardware en ik zoek bevestiging of het probleem wat ik nu met mijn (vrij nieuwe) HTPC heb veroorzaakt wordt door een kapotte voeding (dat is namelijk wat ik denk waar het aan ligt)

Hij deed het vanochtend nog perfect en vanmiddag bij het opstarten doet de HTPC plotseling helemaal niks meer. Het rare is alleen dat de lampjes (waaronder het aan-lampje op de case van de pc) wel gaan branden, maar daar houdt het dan ook bij op. Ik gok dat dit waarschijnlijk moet liggen aan de voeding, aangezien die ook helemaal compleet niks doet (in ieder geval: de fan doet niks). Alleen vind ik het van de wel werkende lampjes erg vreemd

Kan iemand hier bevestigen dat dit waarschijnlijk aan de voeding ligt? of zou het nog een andere mogelijke oorzaak kunnen hebben?
Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Wat voor systeem is het? Specs zouden ook helpen. Heb je nog garantie? Je kan pas met zekerheid zeggen wat het is als je de onderdelen of goed aansluit of een voor een test :) en dat is even zoeken soms en pielen ;) Probeer voor de grap het systeem uit het stopcontact te halen en 30 seconden de aan en uit knop ingedrukt houden en dan weer te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
het systeem is een week oud dus garantie heb ik in ieder geval nog. Het ironische is dat dit de voeding was die bij de kast kwam en dat ik die alleen maar van plan was te gebruiken tot mijn andere (stillere) voeding binnen is.

De HTPC heeft het een week lang wel gedaan (ook vrij veel gebruikt in die week zelfs) dus ik neem aan dat als de voeding het gewoon niet volgehouden zou hebben dat ik het dan wel eerder gemerkt zou hebben.

In ieder geval hier nog even de specs:
MS-Tech MC-1200 (de voeding waar het over gaat zat hier bij)
ASRock FM2A75 PRO4-M
AMD A4-5300
Scythe Shuriken Rev. B
Kingston HyperX Dual Channel 4GB, PC3-12800, 1600Mhz
Samsung 830 64GB SSD

aan-knop 30 seconden ingedrukt houden (met de stroom eraf) haalde helaas ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, een MS-Tech voeding die stuk gaat is weinig bijzonder, die dingen stellen ook niet veel voor.
Als je toch al een betere voeding hebt besteld dan zou ik wachten tot die er is zodat je daarmee kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Om maar even dit topic op te duikelen (leek me wat handiger dan een nieuwe te starten omdat ik hier alles al in beschreven had)
Heb nu een nieuwe voeding binnen, alles aangesloten.. en ik heb nog steeds hetzelfde probleem! het aan-lampje op de case gaat wel aan maar voor de rest gebeurd er helemaal niks :(

Waar zou dit dan aan kunnen liggen? mogelijk een moederbord probleem dan? Ik snap er nu werkelijk niks meer van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 15:09
TERW_DAN schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:25:
Mjah, een MS-Tech voeding die stuk gaat is weinig bijzonder, die dingen stellen ook niet veel voor.
Als je toch al een betere voeding hebt besteld dan zou ik wachten tot die er is zodat je daarmee kunt testen.
Al draait mijn HTPC al drie jaar probleemloos met deze voeding. Inmiddels heeft het systeem drie verschillende configuraties gehad (I3-530, i3-2100t en nu een Amd 5800K) met ook twee deticated videokaarten (5570,6570). Dat het een cheapass voeding is, betekent niet per definitie dat het logisch is dat het binnen een week de geest geeft.

Jij moet als geen ander weten dat het niet éénduidig te zeggen is dat het probleem de voeding is zonder de verschillende onderdelen getest te hebben. Voor hetzelfde geld is het systeem verkeerd ingebouwd en heeft er bijvoorbeeld een afstandshouder kortsluiting gemaakt.

Uiteraard kan het voedingsprobleem worden uitgesloten of bevestigd als de nieuwe voeding wordt aangesloten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
nouja nu er een nieuwe voeding in zit kan ik in ieder geval bevestigen dat het probleem niet lag aan de voeding van MS-Tech want ik heb het probleem nog steeds.. probleem is dus nu alleen.. waar kan het probleem dan wel aan liggen? Ik kan moeilijk steeds elk onderdeel blijven vervangen tot het geheel ooit gaat werken..

(gelukkig was ik sowieso al van plan om de voeding te vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 15:09
Evil Cowman schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:05:
Ik kan moeilijk steeds elk onderdeel blijven vervangen tot het geheel ooit gaat werken..
Heb je andere systeem met onderdelen om uit te wisselen zo één en ander kan uitsluiten? Helaas is onderdelen uitwisselen de enige optie..

[ Voor 37% gewijzigd door mcsluis op 11-01-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
ja ik heb andere systemen hier staan maar die zijn denk ik niet geschikt om uit te wisselen hiermee.. sowieso is het moederbord (vanwege) de kleinere kast kleiner en heb ik geen andere kleinere moederborden liggen om mee uit te wisselen. Ik ga wel standaard dingen proberen zoals geheugen 1 voor 1 in alle slots stoppen en de bedrading nog een keertje goed nalopen maar ik heb z'n vermoeden dat dat niet veel zal uitmaken.. maarja.. heb niet veel opties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 22:58
Anders kun je toch gewoon terug naar de winkel waar je het gehaald hebt? Laat het daar even doormeten, weet je gelijk wat er defect is.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
probleem is: het komt van 3 verschillende winkels vandaan (naja.. de case komt van een andere winkel en de SSD van de mediamarkt.. de rest komt wel bij dezelfde winkel vandaan)
Pagina: 1