Toon posts:

Probleem/vraag over draadloos en gewoon netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Mijn bedoeling ishet volgende:
4 pc's die nu per 2 onderling verbonden zijn (pc1 + pc2 en pc3 en pc4), dus 2 netwerken. Nu wil ik pc2 en pc 3 ook gaan verbinden ivm internet-delen (dit MOET via pc3 lopen). Aangezien de computers te ver van elkaar afstaan ga ik dit draadloos doen. Mijns inziens is het niet te betalen om voor 4 computers draadloos te kopen, dus ik hoop eigenlijk dat het kan om deze 2 netwerken in stand te houden en een extra netwerkje tussen pc2 en 3 te maken (draadloos). Ik weet nl ook niet hoe het werkt met een Hub ofzo als je draadloos gaat.Ik dacht ook dat je problemen kreeg met de werkgroepen als je onderling gaat klooien (omdat pc2 en pc3 dan 2 werkgroepen hebben, toch?. Alle pc's hebben win98. Wat kan ik het beste doen? Alvast bedankt!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Wat je het beste kan doen? Simpeler nadenken...
Ik ga nu niet in op de netwerkconfiguratie maar puur op de indeling van het netwerk:

PC1 Ethernet naar hub
PC2 Ethernet naar hub
PC3 Wireless naar basestation
PC4 Wireless naar basestation
Basestation 1 Ethernet naar hub
(de wireless verbindingen kunnen natuurlijk ook op 2 andere PC's)
Verder alle PC's dezelfde werkgroep laten gebruiken en dezelfde IP range. (192.168.1.x bv).

Veel succes.

Ohja, als het gaat om het delen van een ADSL verbinding denk ik dat je er beter niet aan kan beginnen. Dat zal te gecompliceerd liggen voor je.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Topicstarter
Delen van een ADSL verbinding is een koekie...hoezo, heb je er zelf problemen mee gehad?

bedankt voor je overige hulp...ik ga er zeker over nadenken!!

Verwijderd

Nou ik heb nu een draadloos netwerkje aangelegt met mijn 2 pc en mijn laptop..

Heel simpel ik heb een server en een nieuwe amd die heb ik met een kabel naar elkaar verbonden vervolgens heb ik dus mijn draadloze netwerk boxen aangesloten op mijn laptop en mijn nieuwe amd die hebben dus nu samen een draadloos netwerk nou hoefde ik alleen maar een netwerkbrig te maken op mijn nieuwe amd en die brug maak je van de vaste lan en de draadloze verbinding en klaar ben je.

heb de laptop een ip van 192.168.0.1 gegeven en de nieuwe amd brug het nr 192.168.0.2 en dus de server het nr 192.168.0.3 en dan ben je klaar als je de pc's ook allemaal in hetzelfde werkgroep hebt staan.

dus hoop dat je hier wat mee kan...