Gitaar recording programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 23:12
Hallo iedereen,

Even een korte vraag met een lange zoektocht. Ik heb sinds kort een usb <-> gitaar plug zodat ik mijn gitaar op mijn pc kan aansluiten. Nu ben ik op zoek naar goede software om mijn briljante *kuch* gitaar kunsten *kuch* op te kunnen nemen, maar ik kan niet een fijn/makkelijk programma vinden à la GuitarPro.
Hebben jullie goede suggesties?
Ik zat misschien er aan te denken om GarageBand van OSX te gebruiken via een VM, of is dit onmogelijk? Ik draai zelf op W7

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 17:24
Er zijn heel veel programma's waarmee je muziek op kunt nemen. Denk aan Ableton, Cubase, Adobe Audition, etc.

Maar de allermakkelijkste is (imho) toch wel gewoon Audacity :)

Ik ben overigens wel benieuwd of je met zo'n USBadapter een beetje fatsoenlijk geluid uit je gitaar krijgt, ik heb het een keer via mijn effectenpedaal geprobeerd (heeft ook USB-uit) maar dat was afschuwelijk. Je mist het effect dat je versterker geeft aan de muziek, je hebt niet de reverb die een versterker/ruimte met zich mee brengt, etc. Ik kon dat persoonlijk ook niet goed krijgen door er een pre-amp en wat reverb overheen te gooien, het bleef ruk klinken. Nu neem ik maar op door mijn versterker te mic'en :)

[ Voor 59% gewijzigd door Avalaxy op 24-12-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Bedankt voor je reply. Audacity was ik zelf ook al tegengekomen en moet zeggen dat het erg simpel in gebruik is inderdaad.

Wat ik eigenlijk meer bedoelde, wat ik blijkbaar slecht geformuleerd heb, Bij GuitarPro kan je met sheet music werken en zo met noten je muziek creëren + afspelen om te horen of alles klopt. Nu wilde ik graag eenzelfde soort programma, alleen dat de software registreert welke akkoorden + noten ik speel.

Ik hoop dat ik het nu wat beter geformuleerd heb?

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 24-12-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 17:24
Waarom heb je het dan over "recording" :? Dat betekent in mijn woordenboek nog steeds "opnemen". Maar ik ken geen dergelijke software, denk niet dat het bestaat. Op Rocksmith na, maar dat is een spel (doet verder wel precies wat je wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Met recording bedoel ik, op het moment dat ik begin met spelen, dat er in het programma automatisch wordt weergegeven welk akkoord ik speel, hoe lang ik het akkoord speel en wanneer ik stop dat het programma berekend welke rust hij in de resterende maat moet stoppen. Een soort Personal Assistent die alles netjes voor je registreert